Viisi työhakemusta tehty!
Tällä viikolla löytyikin aivan erinomaisen hienosti avoimia työpaikkoja joihin hakea! Alkuviikosta tein jo kolme, tälle päivälle jätin yhden, jotta saan kirjattua sen te suunnitelmaan heti kun kausi vaihtuu ja lisäksi huomasin työmarkkinatorilla yhden uuden kiinnostavan työn! Kaikki paikat sellaisia joihin periaatteessa voisin työllistyä, nyt kaikki riippuu siitä millaisia muut hakijat ovat olleet.
Pitäkääs peukkuja!
Mites muilla työttömillä työnhaku sujuu?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ite meinasin hakea Islantiin töihin, kun ollut siellä ennenkin ja siellä viileämpää kesällä. Onko jollakin vinkkejä mistä löytää työpaikkoja?
Toimistyö kiinnostaisi, mutta pitääköhän vain laittaa vapaamuotoisia hakemuksia yrityksiin ja kokeilla tärppääkö? Ja entäs asuminen, tarjoavatko yleensä vain hotellit ilmaisen majoituksen ulkomailta tulevalle?
----Ruotsissa jos haet töihin toiselle paikkakunnalle, voit saada matkat maksettua.
Ennen kuin tekee yhtäkään uutta halemusta minnekään, kannattaa panna linkkari kuntoon. Siihen kannattaa käyttää aikaa kunnolla, ainakin 20-30 tuntia. Sieltä nykyään katsotaan profiili moneen paikkaan.
Sen jälkeen vasta se työhakemus, johon siihenkin kannattaa uhrata muutama tunti, jos tosissaan jotain paikkaa hakee.
Piilotyöpaikkojakin on, mutta se on ihan tsägästä kiinni, että sattuuko sellaisen löytämään.
Itse olen tänään tehnyt ja lähettänyt yhden hakemuksen. Viime viikolla tein neljä hakemusta, joista yllättäen jopa kahdesta paikasta vastattiin takaisin, että kiitos hakemuksesta. Yleensä perästäpäin ei kuulu mitään.
Kesäksi mulle on tarjottu hodarimyyjän paikkaa tapahtumiin, jossa olisi minimipalkkaus ja päälle provisiot myynnin mukaan. Jossain isossa tapahtumassa tälläisella myynti voi olla jopa 3-4000 euroa illassa. Siinä saa kyllä iskeä nakkia sämpylän väliin huolella..
Mä olen nyt ensimmäistä kuukautta ansiosidonnaisella ja karusti on huomannut, kuinka tulot on pienentyneet. Haen kaikenlaisia töitä ja olen valmis melkein mihin vaan, mutta eipä näytä olevan yrityksillä palkkaushaluja.
Vierailija kirjoitti:
1 hakemus kk:ssa on minulla velvoite
Samoin eikä kannata hakeakaan enempää tai ainakaan ilmoittaa jotta hakuja riittää tulevaisuuteen. Ei taida edes saada syötettyä sinne sivuille kuin yhden haun. Pöhlö systeemi mutta tehdään niinkuin on käsketty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin eikä kannata hakeakaan enempää tai ainakaan ilmoittaa jotta hakuja riittää tulevaisuuteen. Ei taida edes saada syötettyä sinne sivuille kuin yhden haun. Pöhlö systeemi mutta tehdään niinkuin on käsketty.
Kyllähän sinä saat hakea vaikka mihin ja miten paljon. Työkkäriin pitää vain muistaa ilmoittaa yhden paikan tiedot kuussa. Ei saman paikan uudelleen.
On ollut sellaisiakin aikoja, että vaikea löytää neljää järkevää paikkaa. Kausivaihtelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän sinä saat hakea vaikka mihin ja miten paljon. Työkkäriin pitää vain muistaa ilmoittaa yhden paikan tiedot kuussa. Ei saman paikan uudelleen.
On ollut sellaisiakin aikoja, että vaikea löytää neljää järkevää paikkaa. Kausivaihtelua.
Mulla vain yhden hakuvelvollisuus. Haen kyllä yleensä paljon enemmän, mutta jos katsoisin vain oman alan ilmoitettuja paikkoja, niin nihkeää olisi. Paljon, liian paljon, olenkin tehnyt avoimia hakemuksia piilotyöpaikan toivossa ja hakenut kaikenmaailman parkkipate/xxl-myyjä/hautausmaanharavoijatöitä, joihin ei taida mitään mahdollisuutta olla päästä vaikka kuinka hinkkaisi hakemusta...
Ap
Älä heitä kirvestä kaivoon. Sille on töitä.