Melkein kaikki uutiset ovat nykyään negatiivisia.
Maailma on muuttunut muutaman vuoden aikana uskomattoman pahaksi paikaksi. Ei mitään positiivista. Saa oikein hakemalla hakea uutista, mistä saisi iloa elämään.
Lööpit täynnä Trumppia, Putinia, Ukrainan sotaa, työttömyyttä, murhia, ilmastonmuutosta...
No ulkona paistaa onneksi aurinko ja kevät on kivaa aikaa.
Kommentit (33)
Ainakin Helsingin Itiksessä monet ihmisetkin ovat negatiiveja, ainakin ne jotka meluavat eniten.
Kauan sitten kollega sanoi, toisin sanoen toivotti hyvää huomenta:"Täällä on aina niin negatiivista!"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap voi sitten keskenään keksiä positiivisia uutisia.
Miljardien ihmisten maailmassa ei ole pakko "keksiä" positiivisia uutisia. Niitä tapahtuu ihan oikeasti joka päivä vaikka kuinka paljon.
Kirjoitapa esimerkki!
Tilastoista voi nähdä että esimerkiksi pahin köyhyys on maailmalla vähentynyt vähenemistään jo pitkään ja sama kehitys jatkuu edelleen.
Tässä myös yksi uutinen siitä että ei nähdä hyvää kehitystä. Miksi nähtäisiin, kun siitä ei uutisoida. https://www.hs.fi/tiede/art-2000007943615.html
Vierailija kirjoitti:
Ap voi sitten keskenään keksiä positiivisia uutisia.
- Korot ovat tulleet alas, ihmisillä jää rahaa enemmän käyttöön
- Inflaatio on laskenut, joten hinnat eivät nouse enää niin paljoa
- Asuntojen hinnat ovat hillitysti laskeneet, näin kun jatkuu, nuoret voivat ostaa asuntoja
- Sukupuolten tasa-arvo palkassa on hyvin pieni, kun huomioidaan tehdyt tunnit ja vertaillaan palkkoja saman toimialan sisällä
- jne.
Huomatkaa miten monet antavat täälläkin alapeukkuja, jos sanoo jotain positiivista. Heillä on tarve tukea sitä että positiiviset asiat lakaistaan maton alle.
Minäpä en anna uutisten ikävystyttää minua! Enkä anna positiivisen uutisten olla syy hymyilyyn.
Vierailija kirjoitti:
No kieltämättä maailmanpoliittinen tilanne on tällä hetkellä Euroopassa epävakaa.
Mitähän luulet sen olleen kylmänsodan aikoihin tai 90 luvun laman tai..
Mielestäni aiheesta on tehty joku tutkimuskin. Negatiivinen uutinen tai joku katastrofi myy parhaiten. Se jää myös ihmisten mieliin parhaiten. Positiivinen ei vaan myy ja siksi sitä ei myöskään tarjota, joten jokainen täälläkin kirjoittava on itse osa negatiivisen maailmankuvan luomista
Samasta syystä kaikki erilaiset maailmanlopun kultit ja uskonnot ovat myös erittäin haluttuja ja suosittuja ihmisten keskuudessa
Mistä se tulee? Ehkä kuoleman tiedostamisesta. Kuka tietää
Uutiset kertovat harvinaisista asioista. Jos esimerkiksi Ukrainan sodasta tehdäään uutinen, se tarkoittaa sitä, että muualla Euroopassa on rauhallista. Minä en haluaisi elää maailmassa, jossa hyvät asiat ovat uutisia.
Vierailija kirjoitti:
Uutiset kertovat harvinaisista asioista. Jos esimerkiksi Ukrainan sodasta tehdäään uutinen, se tarkoittaa sitä, että muualla Euroopassa on rauhallista. Minä en haluaisi elää maailmassa, jossa hyvät asiat ovat uutisia.
Hieman ontuva argumentti. Pirkko Petterikin saa harvoin lottovoiton.