Hallitus kurittaa köyhiä yksinhuoltajia ja pakottaa toimeentulotuen piiriin
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011142380.html
"THL:n tuore raportti tarkastelee perusturvan eli vähimmäismääräisten työttömyys-, sairaus-, perhe- ja eläke-etuuksien kehitystä vuosina 20242025 erilaisissa esimerkkitalouksissa ja eri elämäntilanteissa. Raportin perusteella tulot ovat pienentyneet kaikilla muilla perusturvaetuutta saavilla talouksilla paitsi eläkeläisillä."
"Esimerkiksi työttömällä yksihuoltajataloudella tulot ovat esimerkkilaskelmassa reaalisesti pudonneet leikkausten myötä ilman toimeentulotukea noin neljänneksen tällä hallituskaudella. Laskelmassa tuloista on vähennetty myös asumismenot.
Tämä on noin 200 euroa, kuvaa THL:n tutkimuspäällikkö Jussi Tervola tulojen muutosta."
"Tehtyjen leikkausten vuoksi viimesijaisen turvan, toisin sanoen toimeentulotuen, merkitys on korostunut"
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
vai koittaako ohjata työn pariin jolloin voi ihan itse kustantaa elämänsä. Jos olisin vallassa niin mitään tukia ei jaettaisi. Luonto hoitaisi ongelmat.
että mä nauttisin, kun jäisit auton alle ja halvaantuisit. yrittäisit käydä kaupassa ja siivota ja myös vessaan pitäisi päästä. Eikä mikään onnistuisi. että mä nauraisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä yksinhuoltajien vaan pitää aikuistua ja nostaa itsensä sieltä köyhyydestä niin kuin kaikki muutkin tässä maassa tekee, jotka ei synny vanhaan rahaan.
Elämä on valintojen maailma.
Mitä sinä olet tehnyt nostaaksesi itsesi köyhyydestä?
Kouluttauduin ja tein 2 työtä monta vuotta. Työtunteja viikossa sellainen 55-60h. Säästin ja sijoitin.
Ihan sellaisia perusjuttuja.
Kuka sun lapset kasvatti?
Ei ole lapsia. Ei köyhien sellaisia kannata hankkia, kuten itse olin.
Maan talous tulee siis sillä kuntoon, että vain rikkaat tekevät lapsia.
Entä sitten, kun rikas jääkin työttömäksi tai sairastuu?
Luuletko, että muut eivät ole kouluttautuneet? Luuletko, että muut eivät ole käyneet töissä? Ei se mitenkään suojele köyhyydeltä.
Kun sinä jäät työttömäksi, niin pian saat työttömyyskorvausta alle 600 euroa kuussa. Paitsi jos et ole kouluttautunut, niin sinun pitää hakea kouluun saadaksesi sitä.
Olisko sittenkin ollut parempi vaihtoehto "JOUTUA" "EU:N TARKKIKSELLE"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä yksinhuoltajien vaan pitää aikuistua ja nostaa itsensä sieltä köyhyydestä niin kuin kaikki muutkin tässä maassa tekee, jotka ei synny vanhaan rahaan.
Kouluttauduin ja tein 2 työtä monta vuotta. Työtunteja viikossa sellainen 55-60h. Säästin ja sijoitin.
Ihan sellaisia perusjuttuja.
Kuka sun lapset kasvatti?
Ei ole lapsia. Ei köyhien sellaisia kannata hankkia, kuten itse olin.
Maan talous tulee siis sillä kuntoon, että vain rikkaat
Suomessa ei ole koskaan ennen ollut näin paljon ihmisiä. Ja näin vähän töitä näille ihmisille.
No ei haluttu olla nettosaajia EU:ssa ("tarkkis~") niin näin siinä käy. Muistakaa maksaa verot kiltisti niin saadaan lisää tukipaketteja Italiaan ja kehitysapuun <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi nostaa?Suurin osa pärjää ihan itse eivätkä ole köyhiä.Jopa köyhästä kodista lähtöisin olevista toiset pärjää omillaan ja toisista tule tukielättejä.Terveen ihmisen köyhyys on oma vika.-eri-
Vierailija kirjoitti:
Naisia, tämä hallitus vihaa naisia.
Siltä vaikuttaa.
Eiköhän aiihen ole vahvat syyt miksei lapset halua sua tavata ja exälläs on lähestymiskielto.