Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asumistukilaisten ulostulot mediassa

Vierailija
03.04.2025 |

Aika paljon viime viikkoina haastateltu ja poleemisestikin tuotu esille tilanteita, joissa Kela on lähettänyt ukaasin, että pitäisi muuttaa pienempään asuntoon. Ymmärrän, että sapettaahan se, mutta täytyy myös ymmärrys riittää sille, että jos saa jo asua "ilmaiseksi", niin jossain vaiheessa ne valtion kassan rahat tyhjenevät. Eräs tuttavani halusi ehdottomasti asua Helsingin kantakaupungissa asumistuella, samaan aikaan kun moni muu joutuu muuttamaan vähän kauemmas, jotta varaa elää palkallaan. Mielestäni on todella itsekästä odottaa, että se kuuluisa joku muu maksaa asumiset ja elämiset juuri siellä, missä kukakin minäminä haluaa asua. 

Ja mielestäni on hienoa, että Suomessa ylipäätään on asumistuki, mutta sitä saavien pitäisi myös osata ajatella kokonaisuutta, mitä siitäkin tulisi jos kaikki ryhtyisivät asumaan Kelan kustannuksella...(sorry, klisee)

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta, jos tulee muutettua halpaan koppiin, siihen tottuu nopeasti ja toteaa, ettei tästä kannata edes töihin lähteä, kun vähemmälläkin pärjää. En minä ainakaan muuttaisi enää kalliimpaan vaikka saisin töitä, kun sitten olisi taas kohta työtön ja sitten taas muutto halvempaan. Helpomalla pääsee, kun karsii tavarat minimiin ja poteroituu sinne vaatehuoneen kokoiseen yksiöön.

Vierailija
2/5 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ilmoitus tarkoittaa vain sitä, että tuki maksetaan asuinkunnan normin mukaan. PK-seudulla asumistuki on mitä lie 360e, toimeentulotuen asumislisä 715e/kk. Itse olen aina asunut kalliimmassa asunnossa, tällä hetkellä maksan tasan 1000e/kk vuokraa toimeentulotuella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo ilmoitus tarkoittaa vain sitä, että tuki maksetaan asuinkunnan normin mukaan. PK-seudulla asumistuki on mitä lie 360e, toimeentulotuen asumislisä 715e/kk. Itse olen aina asunut kalliimmassa asunnossa, tällä hetkellä maksan tasan 1000e/kk vuokraa toimeentulotuella.

Toimeentulotuesta on tarkoin määritelty vuokran suuruus ja yli menevää osaa ei huomioida toimeentulotuessa eikä myöskään saa täydentävänä eikä harkinnanvaraisena.yksin asuvalla 521 e kuukaudessa joka huomioidaan .toimeentulotukea vähentää työttömyys etuus ,asumistuki ,jossa myös yläraja ,palkkatulot ,lapsilisät myös vähentää ym .tukia on leikattu jo vuosi sitten.kyllä kaikki tietävät jo tämän asian ,Kelan sivuilta saa tietoa.toimeentulotuki on tarkoin määritelty.

Vierailija
4/5 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MITÄ HELVETTIÄ? Tonnin vuokra toimeentulotuella? Makaat kotona? Toivon että tämä on provo. Miksei näitä siirretä jonnekin Rääkkylään, Lieksaan tai Varkauteen asumaan?

Vierailija
5/5 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotuesta on tarkoin määritelty vuokran suuruus ja yli menevää osaa ei huomioida toimeentulotuessa eikä myöskään saa täydentävänä eikä harkinnanvaraisena.yksin asuvalla 521 e kuukaudessa joka huomioidaan .toimeentulotukea vähentää työttömyys etuus ,asumistuki ,jossa myös yläraja ,palkkatulot ,lapsilisät myös vähentää ym .tukia on leikattu jo vuosi sitten.kyllä kaikki tietävät jo tämän asian ,Kelan sivuilta saa tietoa.toimeentulotuki on tarkoin määritelty.

Suomi on kuitenkin perustuslaissa sitoutunut turvaamaan riittävän toimeentulon kaikille.

Nyt ihmisiä häädetään asunnoista ja rahat eivät riitä lääkkeisiin ynnä muuhun. Yksi häätö maksaa Helsingin

asunnoissa 10600 euroa. Tämän jälkeen esim. sairas ja vanha ihminen on sijoitettava tilapäismajoitukseen joka myös on hyvin kallista.

Kela ei huomioi sairautta tai muuta vastaavaa erityisperusteena kalliimmille asumiskuluille vaikka laki  niin edellyttäisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi