Miksi miesporukoissa käy usein niin, että ongelmiin joutunut kaveri jätetään oman onnensa nojaan eikä auteta?
Jos tulee esim masennus niin kukaan ei tue eikä auta, eikä kukaan halua puhua asiasta. Mieluummin vaan jätetään porukasta ulos.
Sama jos rahavaikeuksia tai avioero. Kukaan ei halua puhua tai tukea mitenkään.
Kukaan ei halua keskustella, kaikki katsoo mieluummin muualle. Selän takana voidaan todeta että sekin on nykyään pelle.
Mikäs tämä juttu oikein on?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Mitä masennukseen voi tehdä ? Sanoa käy lenkillä. Avioero, voivotella ?
Raha-asiat, kuinka monella raha-asiat ovat huonosti, kun ei osaa hoitaa niitä ? Otetaan liikaa lainaa ja ihmetellään, kun korttitalo kaatuu
Keskustella, olla tukena. Ei siinä sen enempää tarvitse. Sama jos tyyppi sairastuu esim syöpään, niin voi kysyä että miten menee, jos haluat niin voin jeesailla miten pystyn.
Mutta tätä ei koskaan tapahdu. Ahdistutaan ja jätetään tyyppi yksin. Sitten kun se tekee itsemurhan, ei puhuta siitäkään.
Miehet haluavat ratkaista ongelmat itse. Jokainen on itse vastuussa omista ongelmistaan.
Samoin se on koulumaailmassakin. Pojan pitää aina olla vahva tai muutoin paviaanilauma käy päälle.
Vierailija kirjoitti:
Miehet haluavat ratkaista ongelmat itse. Jokainen on itse vastuussa omista ongelmistaan.
Miten ihminen on vastuussa vaikkapa siitä, että sairastuu vakavasti?
Heikot hylätään muutenkin luonnossa.
Hommaa parempia kavereita ja ole myös itse sitä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne välttämättä haluaisi yksin niiden ongelmien kanssa jäädä. Mutta mieskulttuuri on sellainen, ettei apua saa pyytää kun muut rasittuu siitä ja ei ole enää siistii. Siksi on pidettävä turpansa kiinni niin kutsuttujen "ystävien" seurassa ettei ne vaan ahdistu ja eristä porukasta.
Siurin syy on se, että miehille avun pyytäminen itselleen on kauhistus. Toiset miehet taas ei tunge tontille niin kauan kuin sitä avun pyyntöä ei kuulu. Ollaan pattitilanteessa.
Hups, ap lipsautti totuuden näistä "rennoista miesporukoista".
Mulle kävi naisporukassakin noin. Läheiseni kuoli, ja ns. kavereilta sain vain viestiä, että tervetuloa mukaan taas sitten kun siltä tuntuu. No, siltä ei varsinaisesti koskaan tuntunut. Kun sitten puolen vuoden päästä kuitenkin pidin pienet illanistujaiset tälle kaveriporukalle (olin juuri muuttanut uuteen kotiin), niin kukaan ei kysynyt minulta, mitä mulle kuuluu, miten mä jaksan. Yhteydenpito sit hiipui vähitellen.
Vierailija kirjoitti:
Heikot hylätään muutenkin luonnossa.
Mutta me emme ole vuosisatoihin eläneet luonnossa.
Samasta syystä kun terapian toimimattomuus miehillä, ei anneta ratkaisukeskeisiä asioita. Puhuminen on yhtä tyhjän kanssa ja saattaa vaan pahentaa oloa sekä viedä lähemmäs itsemurhaa, kun kaiken sen puhumisen ja keskustelun jälkeen mikään ei muutu.
Jos itse olen ollut huonossa tilanteessa olen kysynyt töitä tai jotain pikkuhommia mitä voisin hoitaa ystäviltä ja tutuilta.
Koska seuraat sellaisten miesporukoiden tekemisiä. Muunkinlaisia toki on.
Koska miehet on persuja, kokkareita ja kepuja. Onneksi naiset pitää huolta mt-kavereistaan, vai pitääkö?
Koska miehet ei ole kovin mukavia tyyppejä.
Ei-uskovalta ihmiseltä ei voi odottaa kuin lopullista pahuutta ja Pedon merkin vastaanottamista!
Vierailija
03.04.2025 | 07:42
lopulta ei-uskova palvoo saatanaa ja lopettaa lojaalisuutensa, aluksi voi esiintyä mukavanakin ihmisenä ja ystävänä mutta lopulta sydän joko paatuu ja menee heti saatanan puolelle tai tulee hirvittävä synnintunto ja ihminen voi tulla uskoon, 2-3 elämässä Jumala kutsuu sitten alkaa paatumus ja matka helvettiin, oli ihminen kuinka sivistynyt tahansa, koska on allahia huutamassa propalestiina-lippu kädessä kadulla ja pridemarssilla muka suvaitsevaisuuden nimessä
amen
Vierailija kirjoitti:
Mitä, vieläkin hampaankolossa?
Koittaisit päästä yli!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä, vieläkin hampaankolossa?
Koittaisit päästä yli!
?
Miksei naiset koskaan tarjoa näille muiden miesten hylkäämille miehille sitä parasta lääkettä eli naisen lämmintä syliä?
Ei, haetaan aina se parhaiten menestyvä mies.
Mitä masennukseen voi tehdä ? Sanoa käy lenkillä. Avioero, voivotella ?
Raha-asiat, kuinka monella raha-asiat ovat huonosti, kun ei osaa hoitaa niitä ? Otetaan liikaa lainaa ja ihmetellään, kun korttitalo kaatuu