Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meinaatteko mennä äänestämään alue- ja kuntavaaleissa?

Vierailija
02.04.2025 |

Itse en mene. Huomasin, että passi on vanhentunut ja ylimääräistä rahaa ei just nyt ole.

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äänestin jo. Äänestän aina. Haluan vaikuttaa.

Äänestin jo. Äänestän aina. Haluan vaikuttaa.

Purskahti kahvit näytöllä. 😂😂😂

Mitä taas opimme? Sen ettei jotkut opi mitään ja näillä sitten on se äänioikeus. 

Aikuiset ihmiset! Kuunnelkaa edes sekunti itseänne! Te olette aivan helvetinmoisia ääliöitä. Puhun nyt jokaisesta teistä, jotka osallistutte tuleviin vaaleihin. Suomessa valehdellaan kansalle, että politiikka ratkaisee kaiken. Ei ratkaise. Ihmisillä on aina maailmalle enemmän toiveita kuin maailmassa on resursseja.

Tähän se empaattisena esiintyvän , huom esiintyvän poliitikon lumokin piilee. Toivoimme hartaasti h

Ei ole enää mitään ideologioita, on vain kyse siitä, voinko saada lisää rahaa jonkun toisen taskusta. 

Vuoden 2024 vaalien äänikuningattaren Li Andersonin äänisaalis kertoo minulle siitä että Suomessa on niin paljon kaikilla valtion tukitoimilla eläviä että tällainen tulos on mahdollinen. Kaikki verovaroilla töissä olevat ja muut tukien saajat voivat määrällään ratkaista kaikki vaalit, ikiliikkuja on luotu. 

Vierailija
62/71 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin eilen ensimmäistä kertaa elämässäni äänestämässä. Olen pääsääntöisesti jättänyt äänestämästä sen takia, että koen poliitikkojen olevan liian kaksinaamaisia ja muutenkin epärehellisiä. Toinen ongelma minulle on myös itsessään puolueet, en oikeastaan pidä mistäkään puolueesta.

Mutta, kun tein vaalikoneen, aloin katsomaan ehdokkaita joita sain, niin löysin ketä äänestää. Plussaa oli että molemmat pystyivät ja jaksoivat perustella, miksi vastasivat tietyillä tavoilla ja vaikka joissakin asioissa olin eri mieltä, niin pystyin ymmärtämään heidän näkemyksensä ja jopa katsomaan asioita eri näkökulmista.

Itse haluan, että äänestämäni politikko epäkohdasta kuullessaan alkaa miettiä korjaavia toimenpiteitä sen sijaan, että päivittelee tapahtumaa ja kääntää huomion omiin tunteisiinsa. Tai somettaa omista fiiliksistään. Ylipäätään toivon myös kunnon järkiperustelut tuleville päätöksille, vaikkeivat nämä syyt tuntuisikaan minusta kivoilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menen. En ikinä jätä äänestämättä.

Henkkarina käy myös ajokortti. Ja vanhakin passi menee läpi, jos kyse on kuukausista, ja pystyt jollain muulla tavalla osoittamaan että olet kyseinen henkilö. Esim. puolison todistus yleensä riittää. Poliisilta myös ilmeisesti saa edelleen pelkkää äänestämistä varten myönnettävän henkilökortin, mutta siihen pitää tietysti maksaa itse passikuva.

Puolison todistus ei riitå kun pitää olla henkilöllisyys todistus äläs jaa väärää tietoa

Vierailija
64/71 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään mene. Olen ainoastaan kerran elämässä äänestänyt joskus 90-luvun alussa.

Älä sitten valita.

Kysykö joku sulta

Vierailija
65/71 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai. Äänestän aina ja näissä vaaleissa äänellä on enemmän merkitystä kuin esim pressan vaaleissa.

Ei ole. Press vaaleissa oli merkitystä ku valittiin uusi pressa. Näissä vaaleissa on aina ollu äänestys prosentti alhainen. Huomaa näistä teksteistä miten yks ja sama ihminen täällä keskustelee itsensä kanssa no huvinsa kullakin.

Vierailija
66/71 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En äänestä. Ihan sama ketkä siellä kampaviinerikerhossa istuu, mikään ei muutu kuitenkaan, kuin ehkä huonompaan suuntaan. Ei kunnanvaltuutetuilla muutenkaan mitää suurta valtaa ole, näpertelevät parkkimaksujen ja puistojen roskisten määrän kaltaisten nippelipäätösten kanssa.

Vierailija
67/71 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään mene. Olen ainoastaan kerran elämässä äänestänyt joskus 90-luvun alussa.

Älä sitten valita.

Mistä olet saanut sellaisen käsityksen, että kaikki ovat jotain valittajia?

Minusta vain köyhien ja syrjäytyneiden pitäisi äänestää. Vaikka tekoni on vain symbolinen, niin jättämällä äänestämättä annan edes hieman tilaa jollekin, joka tarvitsee tältä valtiolta jotain. Minä en tarvitse mitään. 

Vierailija
68/71 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En äänestä. Ihan sama ketkä siellä kampaviinerikerhossa istuu, mikään ei muutu kuitenkaan, kuin ehkä huonompaan suuntaan. Ei kunnanvaltuutetuilla muutenkaan mitää suurta valtaa ole, näpertelevät parkkimaksujen ja puistojen roskisten määrän kaltaisten nippelipäätösten kanssa.

Kokoomuksen kannattajat äänestää aina, haluatko ne päättämään kaupungin valtuustoon työttömien asioista. 

Minä äänestän työttömänä vasemmistoa. 

Vierailija
69/71 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menen. En ikinä jätä äänestämättä.

Henkkarina käy myös ajokortti. Ja vanhakin passi menee läpi, jos kyse on kuukausista, ja pystyt jollain muulla tavalla osoittamaan että olet kyseinen henkilö. Esim. puolison todistus yleensä riittää. Poliisilta myös ilmeisesti saa edelleen pelkkää äänestämistä varten myönnettävän henkilökortin, mutta siihen pitää tietysti maksaa itse passikuva.

Puolison todistus ei riitå kun pitää olla henkilöllisyys todistus äläs jaa väärää tietoa

Esim. kuukausi tai pari sitten vanhentunut passi ja henkilöllisyytensä todistaneen puolison todistus riittävät henkilöllisyyden tunnistamiseen. Terkut vaalilautakunnasta.

Vierailija
70/71 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin jo

Vierailija
71/71 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaalit lähestyvät ja kaikki lupaavat kaikkea, mutta nämä päälinjat ovat määrääviä tekijöitä kaikessa päätöksenteossa. Mikä puolue ajaa sinun etujasi?

Perussuomalaiset ovat pienyrittäjien, tavallisten työssäkäyvien, eläkeläisten, eli suomalaisen veronmaksajan etuja ajava puolue.

SDP, Vihreät ja Vasemmisto (=vihervasemmisto) ovat mm. työttömien, syrjäytyneiden, ma mujen, sukupuoli-identiteetiltään erilaisten ja muiden vähemmistöjen etujen ajaja.

Keskusta on suurtilallisten etujen ajaja (haluaa halpatyövoimaa tiloille, polkemaan suomalaisten palkat). 

Kokoomus on suuryritysten ja rikkaiden etuja ajava puolue.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan