Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riittääkö usan lomalle (3 kuukautta) n. 2500 euroa jos varma majoitus, auto jne?

Vierailija
02.04.2025 |

Ja usassa paikka keskilänsi ei mikään kallein kaupunki kuin miami tai los angeles. En ole aikaisemmin miettinyt tämäntpaista budjettia, ruuat maksaisin itse ja tietysti omat laskuni yms suomeen.

Olen katsonut keskiarvoja kaupungista ja siellä menee ruokaan 250usd. En maksaisi asumisesta tai autosta tai liikkumisesta. Kauppa lähellä 20 min. Ruuat kokata itse kotona.

Turistinähtävyyksiin varattu rahaa 200usd per kuukausi, matkavakuutus (laaja)on

Katsontaako "pienituloisia" tai "työttömiä" pahasti rajalla jos menee pidemmäksi aikaa? Pitäisikö perua koko matka? 

Kommentit (137)

Vierailija
101/137 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma kokemus on että siellä on kaikki kalliimpaa kuin täällä. 

Just tultiin sieltä pari päivää sitten.Kaikki paitsi bensa  on kallista.Aika pienellä budjetilla olet menossa,voit varautua kuulusteluun rajalla.

Vierailija
102/137 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

There isnt a fixed amount of money when it comes to how much you need for a US visa application. However, in practice, the minimum amount needed typically ranges from 5,000 to 10,000 USD.

https://thaonco.com/translation-times/travel-tourism/financial-requirem…

https://iasservices.org.uk/how-much-bank-balance-is-required-for-us-tou…

Rahasummahan riippuu matka-ajasta. "Minimum amount" ei voi olla sama 1kk ja puolen vuoden reissulle.

Matka-aika on lentolippujen väli. Eli ESTAlla matkustavan ei tarvi varata 3 kk matkakassaa, jos paluulippu on kuukauden päähän.

Kysytäänkö Estaa hakiessa, missä ja miten aikoo majoittua?

Olen itse hakenut vain Australian viisumia, johon laitoin tuttujeni nimet ja osoitteet Aus

Todennäköisesti on. Sinä et sitä päätä vaan se virkailija siinä rajalla. Hän voi olla aivan mitä mieltä tahansa ja hänen päätöksensä on laki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/137 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolme kuukautta kuullostaa pitkalta ajalta asustella jonkun luona. Siis jos ohjelmaa ei sen kummemmin ole tiedossa. Olen itse asunut vuosikausia USA:ssa ja kiva on kun kay vieraita, mutta pari viikkoa on aikalailla maksimi mita jaksetaan isannoida. Ja siitakin toiveena etta vieraat on riittavan omatoimisia ja pystyvat tekemaan asioita itsekseenkin. Mutta voihan olla etta sulla on paremmat isannat odottamassa :D

Budjetti kuullostaa myos tiukalta, varsinkin jos kyseessa on ns kerran elamassa tehtava reissu. Lyhentaisin matkaa vaikka kuukaudella niin jaisi hieman enemman pelivaraa budjetin kanssa. Ja veikkaan myos etta rajalla joudut vastailemaan lisakysymyksiin matkan tarkoituksesta, vaikka kuinka olisi paluulippukin nayttaa. 

Mulla on sellainen lentolippu, jotai ei voi vaihtaa :/ Pitäisi ostaa kokonaan uusi mutta kai niin täytyy sitten tehdä<

No oikeastaan mun paluulentoa muutettiin jo eka vaihtoaika oli 3tuntia ja vaihtui että vain tunti. Voiko tuollaisesta saada hyvitystä tai muuttaa lentoa? lento on finnair/AA

Vierailija
104/137 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voinolla ettei pääse maahan ellei ole enempää rahaa. Varmista myös ettei sun somessa tai puhelimen nettihistoriassa ole mitään negatiivista Trumpista, tai käännyttävät varmasti. Kuten on käynyt. Itse en menisi, liikaa riskejä.

Trump on runkkari 😀

AP

Vierailija
105/137 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni Vegasissa 100000 e viikossa ja kartonki punaista norttia

Vierailija
106/137 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet jo hyväksynyt lentoaikojen vaihdon niin et voi saada enää siitä korvausta. Mutta jos sulla on nyt tunnin vaihtoaika USAan tulevan ja USAn sisäisen lennon välissä niin et tule ehtimään jatkolennolle. USAan tullessa pitää myös lentoa vaihtaessa mennä immigration läpi ja kantaa itse matkatavarat tullin läpi ennen kuin ne jätetään seuraavalle lennolle. Et millään ehdi sitä tunnissa vaikka sulla olisi global entry etkä joutuisi jonottamaan immigration jonossa. 

Vierailija
107/137 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet jo hyväksynyt lentoaikojen vaihdon niin et voi saada enää siitä korvausta. Mutta jos sulla on nyt tunnin vaihtoaika USAan tulevan ja USAn sisäisen lennon välissä niin et tule ehtimään jatkolennolle. USAan tullessa pitää myös lentoa vaihtaessa mennä immigration läpi ja kantaa itse matkatavarat tullin läpi ennen kuin ne jätetään seuraavalle lennolle. Et millään ehdi sitä tunnissa vaikka sulla olisi global entry etkä joutuisi jonottamaan immigration jonossa. 

Ap kirjoitti paluulennosta eli hänellä on todennäköisesti ensin USA:n kotimaanlento ja sitten ulkomaanlento.

Vierailija
108/137 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari viikkoa sitten meillä oli viiden tunnin vaihtoaika.Kone oli puolisen tuntia myöhässä ja vaihtokentällä pitkä matka vaihtoportille, joka eri terminaalissa.Jäätävä jono turvatarkastukseen, piti odottaa tunti ja siihen maahatulokuulustelu ja laukkujen siirto. Tunnin vaihdolla ei  olisi ollut mitään saumaa ehtiä jatkolennolta.

Vierailija
109/137 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap kirjoitti paluulennosta eli hänellä on todennäköisesti ensin USA:n kotimaanlento ja sitten ulkomaanlento.

Niin mulla on nää erikseen kun en tiennyt että pitää ostaa menopaluu myös heti. Mutta ostin sitten sen paluulennon mutta se on 3kk päähän. Siitä tuskin saa rahoja takaisinkun on finnairin economy. Mutta voisin ostaa uuden paluulipun esim 30pv päähän

Vierailija
110/137 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin päin saattaa ehtiä  jos eka lento on ajoissa. 

Vierailija
111/137 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mulla on nää erikseen kun en tiennyt että pitää ostaa menopaluu myös heti. Mutta ostin sitten sen paluulennon mutta se on 3kk päähän. Siitä tuskin saa rahoja takaisinkun on finnairin e

Eli nyt rahaa onkin ostella lentoja ylimääräistäkin 

Vierailija
112/137 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mulla on nää erikseen kun en tiennyt että pitää ostaa menopaluu myös heti. Mutta ostin sitten sen paluulennon mutta se on 3kk päähän. Siitä tuskin saa rahoja takaisinkun on finnairin e

Mä ihmettelen että miten sulla on varaa ostaa uusi lento mutta ei enempää rahaa ottaa mukaan matkalle? 

Vierailija
113/137 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mulla on nää erikseen kun en tiennyt että pitää ostaa menopaluu myös heti. Mutta ostin sitten sen paluulennon mutta se on 3kk päähän.

No tuosta 2500e sen ostaisin

Vierailija
114/137 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on todella vähän rahaa 

viikon tuolla pärjää max kaksi 

Vierailija
115/137 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voinolla ettei pääse maahan ellei ole enempää rahaa. Varmista myös ettei sun somessa tai puhelimen nettihistoriassa ole mitään negatiivista Trumpista, tai käännyttävät varmasti. Kuten on käynyt. Itse en menisi, liikaa riskejä.

Vainoharhaisuutta? Miten ne ehtivät kaikkien tavisturistien sosiaalisen median sivuja tutkia, ja miksi edes kiinnostaisi. 

Vierailija
116/137 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 kk pitää olla noin 5-10 tonnia 

3 kk jopa enemmän 15 -20

Rahoja ei siis tartte käyttää jos voit elää köyhäillen 

MUTTA 

rahat pitää olla jos joudut pulaan kalliissa vieraassa maassa. 

kaikenkattava matkavakuutus pitää olla 

Vierailija
117/137 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3 kk jopa enemmän 15 -20

MUTTA 

Miksi sitten mä olen lukenut juttuja että moni menee kumppaninsa luokse ja budjetti on luokkaa 2000-3000e?

Vierailija
118/137 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3 kk jopa enemmän 15 -20

MUTTA 

Älä puhu paskaa!

Vierailija
119/137 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan sä käydä kokeilemassa pääsetkö maahan 

Vierailija
120/137 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkastaisin myös että matkavakuutus kattaa jenkkilän. Se että on laaja matkavakuutus ei tarkoita välttämättä sitä, että kattaa rapakon toisella puolella mitään. Ite piti ottaa lisävakuutus oman kattavan matkavakuutuksen päälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi