Päältäajettava ruohonleikkuri. Kannattaako hankkia?
Hankinnassa olisi siis ajoleikkuri mutta ei ole kauheasti tietoa hyvistä merkeistä tai mitä kannattaisi huomioida. Löytyykö keltään kotipihalta päältäajettavaa ruohonleikkuria jolla voisi leikata nurtsin?
Kommentit (313)
Olen ajatellut hankkia, mutta hiukan mietityttää tuo parvekkeeni koko, että mahtuuko kääntymään.
Miksi hankkisit vain hankkimisen vuoksi, jos sulla ei oo isoa tonttia ajaa nurtsia sillä?
Oiva osto varsinkin, jos sinulla on muutaman neliön piha parsittavana.
Mulla on takaa-ajettaja ruohonleikkaaja.
T: Urpo
Jos oot yhtä hämmentynyt kuin mä, niin ollaan molemmat pihalla.
Vierailija kirjoitti:
Rehellisesti sanottuna, kannattaa toimia nyt ennen kuin huomaat olevasi viimeinen ilman. Meillä ainakin kaikki lähikadun porukat hankki ajoleikkurit viime kesänä, ja kyllä sen huomaa. Nurmikot kuin golfkentät ja itse vedin vielä hiki otsalla vanhalla työntövehkeellä.
Onko ihan uusi asutusalue kun vasta nyt? Itse ostin "kylän ensimmäisen" vuonna -93. Naapurit nauroi "mitä tuolla teet, häviää herukkapensaatkin". Äkkiä alkoi yleistymään muillekin. Nyt menossa toinen ajoleikkuri. Eka oli Jonsered ja nyt Partner.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on kaksi vehjettä. Toinen mökillä ja toinen kotona. Tekee ruohonleikkuusta hauskaa. Suosittelen.
Minkä merkkiset? Joku jo ehdottikin Stigaa
Husse on paras ajoleikkuri kotitalouksiin T.Ammattilainen
Miten eroaa vaikka Jonseredistä? Taitaa vieläkin tulla samasta tehtaasta. Lisäksi Partner on tehty "raudan äärellä". Runko ei vääntyile eikä kääntyile.
Ennen pitkää loppuu hyväuskoiset höynäytettävät kesken
Kiellät kaiken mitä juuri teit, ei kannata.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi ollakin leikkuri, missä on suorahampainen synkronoimaton vaihteista ja välikaasua annettava vaihtaessa.
Itse asiassa tällaisia ne taitaa käytännössä olla. Synkronoimattomia, eikä vaihteita vaihdella kesken ajon - ainakaan ilman välikaasua.
Vierailija kirjoitti:
Naapuri hinkkaa 3500m2 pihaansa 2h työnnettävällä ja mulla samanlainen piha 20min ajoleikkurilla.
Paljon puskia kierrettävänä ja hydrostaatilla mukavan nopea kierrellä ja peruutella kun voi jalalla ajaa eteen ja taakse.
Et varmasti aja 3500m2 pihaa ajoleikkurilla 20 minuutissa eikä se naapurikaan kahdessa tunnissa perässä käveltävällä. Sulla menee lähemmäs kaksi tuntia jos puskia on paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapuri hinkkaa 3500m2 pihaansa 2h työnnettävällä ja mulla samanlainen piha 20min ajoleikkurilla.
Paljon puskia kierrettävänä ja hydrostaatilla mukavan nopea kierrellä ja peruutella kun voi jalalla ajaa eteen ja taakse.
Et varmasti aja 3500m2 pihaa ajoleikkurilla 20 minuutissa eikä se naapurikaan kahdessa tunnissa perässä käveltävällä. Sulla menee lähemmäs kaksi tuntia jos puskia on paljon.
Meillä 3800m2 piha ja hydrostaatti ajoleikkurilla 25min vaikka 9 puskaa ja 5 puuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on kaksi vehjettä. Toinen mökillä ja toinen kotona. Tekee ruohonleikkuusta hauskaa. Suosittelen.
Minkä merkkiset? Joku jo ehdottikin Stigaa
Husse on paras ajoleikkuri kotitalouksiin T.Ammattilainen
Miten eroaa vaikka Jonseredistä? Taitaa vieläkin tulla samasta tehtaasta. Lisäksi Partner on tehty "raudan äärellä". Runko ei vääntyile eikä kääntyile.
Ei mitenkään, samoja vehkeitä. Husset oli vaan kalliimpia, 10hv Husse oli saman hintainen kuin 10kW Jonsered.
Ajanut sauva ohjaus leikkurilla ja kyllä tehokkaampi ajoleikkuriin verrattuna.
Hyvin sanottu.