Onko teillä muilla etätyöläisillä kävelypakko?
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
No ei. Eikös 10000 oo aika paljon, 5000 riittää.
Minulle kertyy kotona ollessani noin 2000 askelta vuorokaudessa. Tuohon loppuun 3000 askeleeseen riittäisi alle puolen tunnin kävely. Kai sekin on ihan hyvä 80-vuotiaalle vanhukselle.
Jos työajalla saa kävellä ja palkka juoksee niin ilman muuta kävelen sen 10k askelta. Siihen menee pari tuntia yli, ei siinä mitään.
Eihän tuo 10000 askelta päivässä ole mikään määrä. Se tulee helposti kun käy kolme kertaa päivässä koiran kanssa lenkillä.
Vierailija kirjoitti:
En nyt tarkkaan muista mikä suositus tuo 10000 täälläpäin oli, mutta samainen suositus jenkeissä oli tuo 5000 askelta :D
Välillä pitää hakea kahvia, käydä vessassa ja syödäkin pitää. Onneksi kotona on lyhyet etäisyydet. Postilaatikolla käyminen on vähän suurempi ponnistus.
Koiran kanssa tulee askeleet helposti täyteen. Käydään kunnon lenkillä aamulla ennen töitä, ruokatunilla ja töiden jälkeen sekä lisäksi pikainen iltapissi ennen nukkumaan menoa.
ei ole mitään kävelypakkoa mutta onneksi säästyy tuo työmatkoihin käytetty aika. Askelten määrä ei ole yleensä ongelma, mutta nyt ehtii liikkua muutenkin. Olen itse pyrkinyt kävelemään seitsemisen tonnia per päivä, välillä enemmän, välillä vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En nyt tarkkaan muista mikä suositus tuo 10000 täälläpäin oli, mutta samainen suositus jenkeissä oli tuo 5000 askelta :D
Tutkittu juttu, että terveydelle hyödyllisten vaikutusten saamiseksi riittää n. 5000 askelta.
Jos sinulla on vanhanajan heilurikello niin teippaa sen heiluriin askelmittarisi. Minä olen saanut firmasta kuntoisuus lomia vaikka perse ei ole penkistä noussut.
-firmanpiikkiin
Vierailija kirjoitti:
Jos sinulla on vanhanajan heilurikello niin teippaa sen heiluriin askelmittarisi. Minä olen saanut firmasta kuntoisuus lomia vaikka perse ei ole penkistä noussut.
-firmanpiikkiin
Olethan muistanut laittaa tämän Niksi-Pirkkaan?
Miten laiskoja ihmiset oikeasti ovat jos eivät saa tuota 10t täyteen.
Vierailija kirjoitti:
ei ole mitään kävelypakkoa mutta onneksi säästyy tuo työmatkoihin käytetty aika. Askelten määrä ei ole yleensä ongelma, mutta nyt ehtii liikkua muutenkin. Olen itse pyrkinyt kävelemään seitsemisen tonnia per päivä, välillä enemmän, välillä vähemmän.
Oletko rakennus puolella muurari vai betonihemmo ja miten pitkälle kannat sitä seitsemää tonnia vai tuliko lapin lisätkin laskuun ?
-asiasta kiinnostunut
Ei ne kädessä heiluvat hölkkäkellot mitään askelia mittaa, miettikää paljonko 10 000 askelta olisi matkana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo 10000 askelta taisi alunperin olla vain askelmittarivalmistajan mainoslause.
Siis saako silloin mennä töissä kävelemään? 10 000 on paljon, jos ei ole työmatkoja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-firmanpiikkiin
Olethan muistanut laittaa tämän Niksi-Pirkkaan?
Tämän saa ihan vapaasti kopioida..........
Ei ole, mutta tuohan olisi hieno idea ottaen huomioon ihmisten terveydelliset rajoitukset. Itse olen tehnyt etätöitä jo vuosikymmenen. Kävelystä innostuin jo lapsena vanhempien kanssa. Askelmittarin keskiarvo viimeiseltä 15 vuodelta, mitä olen mitannut, on 21.000 askelta päivässä.