Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huono omatunto kostosta

Vierailija
01.04.2025 |

Oletteko joskus kostaneet ja tunteneet siitä sitten huonoa omaatuntoa?

Minä olen. Yksi ihminen toimi minua kohtaan todella väärin. En ole vuosiin ajatellutkaan asiaa, mutta sattumalta nyt törmäsin hänen nimensä eräässä yhteydessä, jossa pystyin vaikuttamaan siihen, valitaanko hänet erääseen tehtävään. Ja käytin valtaani.En tiennyt, että olisin näin pitkävihainen.

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan itse jouduin entisessä työpaikassani esimiehen silmätikuksi. Kaikki mitä tein, oli väärin tai muuten huonosti tehty. Projekteja torpattiin, vaikka olisin ollut pätevin niihin hommiin. Irtisanouduin, sain uuden työpaikan ja ylenin esimieheksi. Eipä aikaakaan, kun tämä entinen esimies haki meille töihin (olin rekryvastaava), tuli aikamoinen dilemma; miten jatkaa tästä eteenpäin. Onneksi oli pätevämpiä hakijoita, joten oli helppo "sivuttaa" hänen hakemus. Minkä taakseen jättää.......

Vierailija
62/77 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kosto on suloinen, mutta ei usein kannata. Ap:n tapaus tuskin poikii vastakostoa, mutta joissain muissa tapauksissa voi käydä niin. Klassinen esimerkki on naapuririita. Toinen tekee jotain, mistä toinen ei pidä. Toinen kostaa ja siitä seuraa vastakosto. Kierre on valmis.

Toinen, missä ei kannata kostaa, on parisuhde. Suhteelta putoaa hyvin äkkiä pohja pois, jos ruvetaan kostamaan toisen tekoja.

Ei se muutenkaan kannata. Tulee vain ikävä olo siitä, että itse alittaa oman tasonsa.

Ääliöt saavat kuitenkin nenilleen vielä monta kertaa. Jätän koston suosiolla Jumalalle.

Tuo on niin täyttä paskaa kun olla voi. Röyhkeät tässä maailmassa pärjäävät, eikä mitään jumalaa ole olemassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kosto on suloinen, mutta ei usein kannata. Ap:n tapaus tuskin poikii vastakostoa, mutta joissain muissa tapauksissa voi käydä niin. Klassinen esimerkki on naapuririita. Toinen tekee jotain, mistä toinen ei pidä. Toinen kostaa ja siitä seuraa vastakosto. Kierre on valmis.

Toinen, missä ei kannata kostaa, on parisuhde. Suhteelta putoaa hyvin äkkiä pohja pois, jos ruvetaan kostamaan toisen tekoja.

Ei se muutenkaan kannata. Tulee vain ikävä olo siitä, että itse alittaa oman tasonsa.

Ääliöt saavat kuitenkin nenilleen vielä monta kertaa. Jätän koston suosiolla Jumalalle.

Tuo on niin täyttä paskaa kun olla voi. Röyhkeät tässä maailmassa pärjäävät, eikä mitään jumalaa ole olemassa.

Kyllä ne tekoset tulevat päivänvaloon tavalla tai toisella. Jos tekee moraalisesti oikeita ja hyviä valintoja, on hyvä olla omissa nahoissaan.

Jos tekee vääriä valintoja, henkisesti terve kärsii ja tuntee omantunnon tuskia. 

Vierailija
64/77 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän vuoksi on sanonta fiksut pärjää aina. Huonosti käyttäytyvät eivät tajua, että sen minkä taakseen jättää - sen edestään löytää. Työssäni törmään tähän ja tunnen sellaista lievää vahingoniloa perzeilijöitä kohtaan, kun ovat niin tyhmiä ihmisiä. Luulevat, että öykkäröinnistä olisi jotain hyötyä - voi pojat, tietäisittepä vain.

Vierailija
65/77 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee niin muille kuin toivot itsellesi tehtävän

Vierailija
66/77 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

63.

Juuri näin. Ei kannata alentua kirjaimellisesti koston tasolle,. 

Paha saa ennemmin tai myöhemmin palkkansa

Vierailija
67/77 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan täällä yrityksen vaihtumista kuolinpesäksi. Kyllä se tästä.

Vierailija
68/77 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tämä henkilö ei pelkästään toiminut väärin sinua kohtaan, vaan myös työnantajaanne kohtaan. 

Kukapa tuollaisen palkkaisi?

Vierailija
69/77 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumalasta voidaan olla montaa mieltä, mutta kyllä törpöt yleensä aina saavat opetusta, tavalla tai toisella. Vähintään niin, että kaikki fiksut karttavat heitä.

Ihan sama minulle. Itselle on tärkeintä, mitä itse tekee, ja voiko olla tyytyväinen omiin tekoihinsa. Ihan riippumatta muista.

Vierailija
70/77 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma, että kyseinen henkilö oli sama henkilö menneisyydestäsi? Saman nimisiä on paljon.

Vierailija
71/77 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Yhteisellä työpaikalla mä ilmeni asioita, joihin mulla oli velvollisuus puuttua. Tämä ihminen oli lisäkseni ainoa, jolla niistä oli tietoa ja sovimme yhdessä niiden esiintuomisesta. Siinä kohtaa hän sitten jänisti ja valehteli, ettei tiedä mitään. Mun tilanne muuttui sen jälkeen tukalaksi ja jouduin vaihtamaan työpaikkaa. Parin vuoden päästä epäkohdat, joihin olin puuttunut, paljastuivat kaikille alan ihmisille. Ap"

Siis sinun velvollisuus oli puuttua, mutta ei ilmeisesti hänellä? Nyt kostat hänelle, koska hänellä oli oikeus olla puuttumatta asiaan huolimatta yhteisestä sopimuksesta?

Hän tuli järkiinsä eikä halunnut sotkeentua asiaan, koska hän ei ollut lopullisesti siitä vastuussa. 

Vierailija
72/77 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n on pakko olla nainen.

Vierailija
73/77 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avustin erään pahimman koulukiusaajani avioliiton päättymisessä makaamalla hänen kumppaninsa kanssa. Miettiköön nyt tekojaan siellä lähiöasunnossaan päihteiden keskellä.

En kadu.

Vierailija
74/77 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella naurettavasta asiasta kostit. Tuosta saa käsityksen, että sulla oli siihen velvollisuus puuttua, eikä hänen ja halusit vain "kilveksi". Ja jos alkoikin epäillä keskustelun edetessä näistä "epäkohdista"? Olisitte keskustellut jälkeenpäin, niin ei tarvitsisi kiukutella.

Vierailija
75/77 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen mustalla listalla, kun erosin kiusaajanarsisti johtajan työpaikasta, ja en enään pääse mihinkään töihin. Päälle tuli myös karenssit ja kaiken maailman leikkaukset.

Vierailija
76/77 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kiitollinen, että aikoinaan mulle kostettiin. Tätä en tietenkään siis kerro ikinä, mutta näin on. Ja on kiva kuulla kuinka huonosti kostajalla menee nykyään :) karma varmaan.

Vierailija
77/77 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiiteen ylevät puheet! Minä ainakin kostan heti tilaisuuden tullen jokaiselle joka on kohdellut minua väärin. Sitä saa mitä tilaa. Eivätkä nekään ihmiset minua ole säälineet vaan surutta jyränneet yli eikä minua lohduta yhtään ajatus siitä että olisin muka parempi ihminen jos en pistä takaisin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän