Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huono omatunto kostosta

Vierailija
01.04.2025 |

Oletteko joskus kostaneet ja tunteneet siitä sitten huonoa omaatuntoa?

Minä olen. Yksi ihminen toimi minua kohtaan todella väärin. En ole vuosiin ajatellutkaan asiaa, mutta sattumalta nyt törmäsin hänen nimensä eräässä yhteydessä, jossa pystyin vaikuttamaan siihen, valitaanko hänet erääseen tehtävään. Ja käytin valtaani.En tiennyt, että olisin näin pitkävihainen.

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtunee siitä, että olet nyt joutunut toteamaan alitajuisesti itsellesi, että et ole enää yhtään parempi ihminen kuin se sua huonosti kohdellutkaan. Ehkä jopa nykyään huonompi. 

Vierailija
42/77 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on minkäänlaista empatiakykyä niin itseäänhän tuossa eniten vahingoittaa. Selkeästi asia vaivaa ja vie energiaasi kun näet vaivaa kirjoittaakseni siitä tänne ja hakemalla sympatiapisteitä.

En usko kostoon, vaan ajattelen, että pitää pitää huolta, ettei tarvitse ikävien ihmisten kanssa viettää aikaa eikä heille ajatuksiaan tuhlata.

Joko itse hakeutuu parempaan seuraan, tai estää tuon ihmisen pääsyn omaan parempaan seuraan. Ap teki usealle ihmiselle palveluksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on minkäänlaista empatiakykyä niin itseäänhän tuossa eniten vahingoittaa. Selkeästi asia vaivaa ja vie energiaasi kun näet vaivaa kirjoittaakseni siitä tänne ja hakemalla sympatiapisteitä.

En usko kostoon, vaan ajattelen, että pitää pitää huolta, ettei tarvitse ikävien ihmisten kanssa viettää aikaa eikä heille ajatuksiaan tuhlata.

Joko itse hakeutuu parempaan seuraan, tai estää tuon ihmisen pääsyn omaan parempaan seuraan. Ap teki usealle ihmiselle palveluksen.

AP ei oo kertonut, mitä 'pahaa "tuo ihminen teki hänelle.

Vierailija
44/77 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sinusta tuntuu pohjimmiltaan, ettei se ihminen loppujen lopuksi toiminutkaan niin väärin, että ansaitsisi vielä vuosien päästä kostoa?

Vierailija
45/77 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran annoin armoa ja kaduin. Ei ihminen muutu, naamioi vaan aikeensa.

Vierailija
46/77 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaapa kostajat sitten, missä menee se sopivan koston raja? Suurimman osan mielestä on ilmeisesti ok torpata työllistyminen, riippumatta siitä, voidaanko henkilön kertoma toisesta todentaa tai ei. Millä muilla tavoin on oikeus kostaa? Jos joku kiusaa teitä, oletteko oikeutettu kostoon loppuelämänne? Vai vain kertaluonteiseen kostoon?

Vierailija
47/77 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sitä tietää onko tuo ihminen oikeasti ikävä ihminen. Meillä on nyt tässä tietona vain ap:n kokemus siitä, että tuo ihminen toimi häntä kohtaan joskus väärin. Ei yleistä tietoa että tuo ihminen olisi yleisesti ikävä ihminen. Varmasti jokaisen ihmisen kohdalla joku hänen tuttunsa on joskus kokenut hänen toimineen häntä kohden väärin. Sinunkin joku tuttusi tai kenties läheisesi saattaa tällä hetkellä hautoa ajatusta miten sinä toimit häntä kohtaan niin väärin silloin kerran vuosikausia sitten.

Vierailija
48/77 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP ei oo kertonut, mitä 'pahaa "tuo ihminen teki hänelle.

Okei. Vaikea kertoa niin, ettei kerro liikaa, mutta yritin.

Yhteisellä työpaikalla mä ilmeni asioita, joihin mulla oli velvollisuus puuttua. Tämä ihminen oli lisäkseni ainoa, jolla niistä oli tietoa ja sovimme yhdessä niiden esiintuomisesta. Siinä kohtaa hän sitten jänisti ja valehteli, ettei tiedä mitään. Mun tilanne muuttui sen jälkeen tukalaksi ja jouduin vaihtamaan työpaikkaa. Parin vuoden päästä epäkohdat, joihin olin puuttunut, paljastuivat kaikille alan ihmisille. Ap

Vierailija
49/77 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sinusta tuntuu pohjimmiltaan, ettei se ihminen loppujen lopuksi toiminutkaan niin väärin, että ansaitsisi vielä vuosien päästä kostoa?

Toimi väärin, mutta ehkä ajattelen, että oli nuori eikö ollut rohkeutta toimia oikein. Tai sitten oli paskainen jo nuorena..ap

Vierailija
50/77 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No oliko tuo kosto? Jos kertoo tosiseikat (ja oletetaan, että ne todella olivat tosiseikat) ihmisen teoista? Ja nämä ovat niin painavia, että palkkaus siihen tyssäsi? Itse on henkilö oman kuoppansa kaivanut omilla teoillaan. Ap ei ollut itse rekrytoimassa.

Harvoihin paikkoihin ehdoin tahdoin palkataan ikäviä henkilöitä. Haastattelussa usein arvioidaan ihmistä aika fiilispohjalta. Jos ei anna hyvää vaikutelmaa niin yleensä ei saa työtä. Eipä tämä siitä kovasti poikkea.

Vierailija
51/77 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljastus, Ap on Kela Lääkäri! Vastuuton Ap, luonnehäiriöiset ihmiset tekee sairaita päätöksiä.

Vierailija
52/77 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kostaminen on aina ja yksiselitteisesti väärin. En tunne yhtäkään henkisesti tervettä, joka kannattaa kostoa.

Suurin osa heistä, jotka on väärin kohdeltuja, haluaa vain unohtaa asian ja sen kiusaajan.

Vierailija
53/77 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muiden ihmisten huonosta kohtelusta tulee huono olo. Vastaavasti hyvän tekemisestä tulee hyvä olo. Kosto on yleensä pienen ihmisen teko. Kannattaa miettiä haluaako antaa toiselle niin paljon valtaa että muuttuu omasta tahdostaan samanlaiseksi kuin hän ja kylvää samanlaista negatiivista vaikutusta ympärilleen. 

Vierailija
54/77 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vaikeaa tietää minkä merkkinen moottoripyörä sinulla on.

Vierailija
55/77 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kostaminen on aina ja yksiselitteisesti väärin. En tunne yhtäkään henkisesti tervettä, joka kannattaa kostoa.

Suurin osa heistä, jotka on väärin kohdeltuja, haluaa vain unohtaa asian ja sen kiusaajan.

Tämä selvä, kiusaaja 😃

Vierailija
56/77 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää tätätätätätäät täääätätt tääääääät tääääääääääääääääääääääääääääää!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
57/77 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä selvä, kiusaaja 😃

Nauruhymiö omituisissa asiayhteyksissä on aika selvä merkki mt-ongelmista.

Vierailija
58/77 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös jumala kostaa kolmanteen polveen saakka, miksi kukaan kuvittelisi ihmisen olevan luojaansa parempi? 

Vierailija
59/77 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaapa kostajat sitten, missä menee se sopivan koston raja? Suurimman osan mielestä on ilmeisesti ok torpata työllistyminen, riippumatta siitä, voidaanko henkilön kertoma toisesta todentaa tai ei. Millä muilla tavoin on oikeus kostaa? Jos joku kiusaa teitä, oletteko oikeutettu kostoon loppuelämänne? Vai vain kertaluonteiseen kostoon?

Ilmeisesti se pystyttiin todentamaan. Ainakin pystyttiin todentamaan, että työnantajalla jo nyt työskentelevä henkilö, jonka sanaa uskotaan, ei halunnut työskennellä samassa organisaatiossa. Se on jo aika paljon se. Tuskinpa AP:lla on jokaisessa rekryssä näppinsä pelissä.

Vierailija
60/77 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän sitten myös Ap on sellainen ihminen, jonka tekemisen takia toinen voi oikeuttaa kostonsa. Hän voi sanoa, että Ap torppasi hänen työnsaantinsa ja on ikävä, negatiivinen ihminen muutenkin, ja oikeuttaa tällä koston. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän