Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huono omatunto kostosta

Vierailija
01.04.2025 |

Oletteko joskus kostaneet ja tunteneet siitä sitten huonoa omaatuntoa?

Minä olen. Yksi ihminen toimi minua kohtaan todella väärin. En ole vuosiin ajatellutkaan asiaa, mutta sattumalta nyt törmäsin hänen nimensä eräässä yhteydessä, jossa pystyin vaikuttamaan siihen, valitaanko hänet erääseen tehtävään. Ja käytin valtaani.En tiennyt, että olisin näin pitkävihainen.

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan oikein, ansaitsi sen mokoma p**ka.

Vierailija
22/77 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain sairas ihminen kostaa. Usein näiden kostojen takana on ihminen, joka ensin kiusaa, sitten uhri reagoi. Sen jälkeen kostaja saa "syyn" kostaa ja kiusata uhria vielä enemmän. Ei kannata uskoa kaikkea, mitä nämä kostajat kirjoittelevat.

Voi olla niinkin mutta voi olla olemattakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala(kin) kostaa kolmanteen polveen.

Vierailija
24/77 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minua kohdellaan kaltoin, en ala systemaattisesti suunnittelemaan miten kostaisin tai tekemään aktiivisesti työtä sen eteen, että toinen kärsisi. Minua on kohdeltu kaltoin enkä ole kostanut. Ihmisen käytös on vain hänen omaansa, on aivan turha syyttää kostotoimenpiteistä koston kohdetta. Mitä teet, missä määrin satutat ja kiusaat, sellainen ihminen olet.

Vierailija
25/77 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hard feelings! 

Vierailija
26/77 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hard feelings! 

Mitään ei olisi tapahtunut: ellet olisi hakkeroinut laitteitani.

Siinä vähän miettimistä kuka teki ja mitä teki ja kuka oli pahin.

Vierailija
27/77 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sinun tulisi nyt vetää johtopäätökset omasta asemastasi ja jatkostasi tehtävässä. Asetit oman agendasi organisaatiosi edun edelle.

Höpsistä. Ap teki täysin oikein.

Vierailija
28/77 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä Ap tiedät, halusiko henkilö sitä työpaikkaa niin paljon kun luulet? Ehkä se oli hänelle onni, ettei joutunut työskentelemään kanssasi? Joskus epäonnistuminen ja moka on lahja, minkä merkityksen ymmärtää vasta myöhemmin.

Vierailija
29/77 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos minua kohdellaan kaltoin, en ala systemaattisesti suunnittelemaan miten kostaisin tai tekemään aktiivisesti työtä sen eteen, että toinen kärsisi. Minua on kohdeltu kaltoin enkä ole kostanut. Ihmisen käytös on vain hänen omaansa, on aivan turha syyttää kostotoimenpiteistä koston kohdetta. Mitä teet, missä määrin satutat ja kiusaat, sellainen ihminen olet.

En mäkään miettinyt enkä suunnitellut, mutta kun tilaisuus tuli, käytin sen (omaksikin yllätyksekseni).ap

Vierailija
30/77 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hard feelings! 

En osaa hakkeroida. Ota lääkkeesi.

Vierailija
31/77 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hard feelings! 

Ai digiväkivaltahullukin heräsi ja luulee aloituksen liittyvän häneen, yllättyneitä ovat seuraavat henkilöt:

Vierailija
32/77 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä Ap tiedät, halusiko henkilö sitä työpaikkaa niin paljon kun luulet? Ehkä se oli hänelle onni, ettei joutunut työskentelemään kanssasi? Joskus epäonnistuminen ja moka on lahja, minkä merkityksen ymmärtää vasta myöhemmin.

Hän ei olisi työskennellyt kanssani. Ollaan nytkin samalla alalla, eri työpaikoissa. Kaunat juontaa aikaan, jolloin oltiin samalla työpaikalla Ap

Vierailija
33/77 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän ei olisi työskennellyt kanssani. Ollaan nytkin samalla alalla, eri työpaikoissa. Kaunat juontaa aikaan, jolloin oltiin samalla työpaikalla Ap

Mitä hän sitten teki sinulle, että koet oikeudeksi torpata hänen uraansa?

Melko vakava rike, jos olisit jäänyt kiinni, olisit saanut potkut. 

Vierailija
34/77 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain sairas ihminen kostaa. Usein näiden kostojen takana on ihminen, joka ensin kiusaa, sitten uhri reagoi. Sen jälkeen kostaja saa "syyn" kostaa ja kiusata uhria vielä enemmän. Ei kannata uskoa kaikkea, mitä nämä kostajat kirjoittelevat.

Ei asia ole ihan noin mustavalkoinen. Toki olisi hienoa, jos ihmisyys olisi niin suoraviivainen, mutta se ei ole. Minä olen kohdannut elämässäni myös niin alhaisesti ja vastenmielisesti käyttäytyvän ihmisen, että sitä oli todella vaikea käsittää, miten joku voi toimia niin.Tämä tyyppi oli ja on todella taitava puhumaan ja manipuloimaan, ajamaan omaa etuaan, ja mahtipontisella esiintymisellään saada muut ihmiset perääntymään, jos joku häntä uskalsi arvostella. 

Ei minun lopulta tarvinnut kostamaan ruveta, vaan hän kompuroi ihan itse. Jos olisi ollut tilaisuus, olisin tehnyt sen epäröimättä ja katumatta hetkeäkään. Aloittajan kaltaisessa tilanteessa olisin toiminut samoin. Jos esimerkiksi työyhteisöön ollaan valitsemassa uutta työntekijää, ja jollakulla, joka rekrytointiin osallistuu, on omakohtaista ja erittäin negatiivista kokemusta hakijasta, ei ole väärin tuoda asiaa toisten tietoon, tai jopa torpata valinta kokonaan. Vaikka hakija olisi jopa pätevin tehtävään, mutta ihmissuhdetaidot ja yleensäkin toisten ihmisten kohtelu ovat täysin ala-arvoisia, niin tuollaista ihmistä ei pidä valita, jos halutaan työyhteisössä olevan hyvä henki.

Vierailija
35/77 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun lapsena pikkuveljeni rikkoi tekemäni äitienpäiväkortin vähän ennen äitienpäivää kun meille tuli joku riita. Minä sitten kostin ja rikoin hänen tekemänsä äitienpäiväkortin. Se harmitti ja tuli huono omatunto. Selvästi jäänyt mieleen kun vuosikymmentenkin jälkeen muistan asian.

Vierailija
36/77 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kosto on suloinen, mutta ei usein kannata. Ap:n tapaus tuskin poikii vastakostoa, mutta joissain muissa tapauksissa voi käydä niin. Klassinen esimerkki on naapuririita. Toinen tekee jotain, mistä toinen ei pidä. Toinen kostaa ja siitä seuraa vastakosto. Kierre on valmis.

Toinen, missä ei kannata kostaa, on parisuhde. Suhteelta putoaa hyvin äkkiä pohja pois, jos ruvetaan kostamaan toisen tekoja.

Ei se muutenkaan kannata. Tulee vain ikävä olo siitä, että itse alittaa oman tasonsa.

Ääliöt saavat kuitenkin nenilleen vielä monta kertaa. Jätän koston suosiolla Jumalalle.

Vierailija
37/77 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä omatunto on paras päänalunen.

Kostajalla ei sitä ole.

Vierailija
38/77 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei asia ole ihan noin mustavalkoinen. Toki olisi hienoa, jos ihmisyys olisi niin suoraviivainen, mutta se ei ole. Minä olen kohdannut elämässäni myös niin alhaisesti ja vastenmielisesti käyttäytyvän ihmisen, että sitä oli todella vaikea käsittää, miten joku voi toimia niin.Tämä tyyppi oli ja on todella taitava puhumaan ja manipuloimaan, ajamaan omaa etuaan, ja mahtipontisella esiintymisellään saada muut ihmiset perääntymään, jos joku häntä uskalsi arvostella. 

Ei minun lopulta tarvinnut kostamaan ruveta, vaan hän kompuroi ihan itse. Jos olisi ollut tilaisuus, olisin tehnyt sen epäröimättä ja katumatta hetkeäkään. Aloitta

Ymmärrätkö, että sinua voidaan johtaa harhaan? Jos joku rekryprosessi kertoilee "kokemuksiaan" jostakin henkilöstä, luotat sokeasti? Tämän takia huhupuheilla ei saa olla merkitystä, vaan vain henkilön osaamisella. Todella ammattitaidotonta rekryämistä, jos uskoo muiden pahan puhumista. Eräs henkilö kiusasi minua aktiivisesti vuosikaupalla, ja lopulta kamelin selkä katkesi ja sanoin pari kertaa takaisin. Nyt hänen puheissaan olen kamala, negatiivinen ihminen. Melko varmasti hän on mustamaalannut minua ties minne. Hän alkoi kiusata entistä enemmän, vainota, ja lopulta epäilen hänen vaikuttaaneen erään työpaikan saantiin. Onko tällainen sinusta oikein ja asiallista? Minusta ei ole. Kiusaajani on narsisti ja kiusannut muitakin kuin minua. Minä en ole koskaan kostanut tai tehnyt muuta kuin sanonut pari kertaa takaisin järkyttävän kiusaamisrumban keskellä ja häpeän niitäkin kertoja.

Vierailija
39/77 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muodollisesti se kyllä ei ole rike, että kerroin tosiasioita. Ne tosiasiat hänen taustastaan ratkaisi asian, mun rooli oli kertoa ne.sp

Vierailija
40/77 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskinpa vaan. Ei minnekään työpaikkaan ole pakko palkata mitään maanvaivaa. Ap teit ihan oikein. Niin olisi jokainen järkevä ihminen tehnyt. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yksi