Olen nyt syönyt aamuin illoin ruisleipää eli kuituja. Silti
Vatsa kovana ja uloste ei oikein liiku. Kyytipoikana ollut omena täysmehua.
Kommentit (16)
Syö mustaherukoita ja puolukoita, lisäksi kaurapuuroa. Varmasti alkaa vatsa toimimaan.
Juo vettä vähintän 3-5 litraa päivässä
Osaatko pyörittää hulavannetta? Minä joudun aina noin puolen tunnin hulailun jälkeen juoksemaan wc:hen eli ainakin minulle se on varma keino tehostaa suoliston peristaltiikkaa.
Vettä vettä enemmän,ei kuitua voi kuivana syödä tai tukkii putken pahasti.
Rasvalla sen suolen saa toimimaan.
Onko se kovaa ruisleipää vai pehmeät ruispalat. Entä täysjyvää. Ehkä lantrinkimehua vaikka mehukatti. Ab-piimää joskus päivällä. Stressi pois. Kaakao viileään maitoon vai pari luumua veteen likoamaan, varovasti paloja. Perunaa tai kanaa, salaatti? Muut ideat.
Jos ruis kerran sopii vatsallesi, kokeile veteen tehtyä ruishiutalepuuroa mustikoiden kera. Lisäksi juo riittävästi vettä sekä harrasta päivittäin liikuntaa.
Lacto7-maitohappobakteerivalmiste voi myös auttaa, jos sellaista pystyy käyttämään.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
- Päivittäin runsaasti kävelyä ja juoksua
- RUNSAASTI NESTETTÄ
- 800 g kasviksia päivässä
- Prosessoitu ruoka pois, lisätty sokeri pois
- Punaista lihaa enintään 300 g viikossa
Minulla auttaa pätkäpaasto. Ruoansulatus saa toimia rauhassa kun sinne ei koko ajan laiteta lisää tavaraa. Paastoan pääsääntöisesti 18 h vuorokaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Suun kautta??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suun kautta??
Niin. oletko kuullu rasvaripulista? Muutama ruokalusikallinen öljyä oraalisti auttaa tukoksen liikkumisessa.,
Kuitujen kanssa pitää juoda paljon ja mielellään vettä. Aikuinen tarvii kuitenkin n 2,5-3 litraa nestettä. Kaksi litraa olisi hyvä saada vedestä.
Minulla auttaa niinkin yksinkertainen asia kuin luumu. Purkista joka aterialle muutama kuivattu luumu. Ja kävelyllä käynti.
Apteekin kuitutuotteita ei saa käyttää jatkuvasti. Ne laiskistavat suolen, ja pitkässä käytössä pahentavat ummetusta.
Sama homma. Olen myös pupujen kanssa kilpaa puputtanut salaatteja.
Mutta ei hätää, kohta TAAS kerrotaan miten vesi, liikunta ja pecorin auttaa. Mutta kun ei auta.
eri.