Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sydäntä kylmää nuoripari..

Vierailija
17.09.2008 |

Työpaikallani on todella mukava reilu parikymppinen mies jonka avis raskaana. Eihän siinä mitään olen toki onnellinen heidän puolestaan. Hirvittää kun kaikki pitää olla uutta ja parasta mitä rahalla saa. Mies raksatöissä ja avis ei enää 6 kuulla töihin pysty.

Velkaa kerrytettään karmealla vaudilla jopa eväs sämpylät maksetaan luotolla. Mies pähkäilee kuinka maksaa osamaksuja uusista huonekaluista.

Eihän sitä mitään voi sanoa tai vihjata että hellitäkkää nyt hyvät ihmiset vähän. Sadoilla euroilla lastenvaatteita H&m:stä vaikka varaa ei olisi. Yritin vihjailla että ei meilläkään ollut hoitopöytää ja se olisi tarpeeton ollutkin, kierrätysvaatteet kelpaavat jne. Harmittaa kun näkee mukavien ihmisten elämän menevän persmäkeä.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että sivullisena on aika turha mennä opastamaan, vaikka tietääkin, miten tuossa tulee käymään. Hurja meininki tosiaan. Mutta ehkä oppivat, kantapään kautta, tuota rahankäyttöä.

Vierailija
2/7 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti nuoret joutuvat nyt itse oppimaan kaiken kantapään kautta. Vauva on nuorelle parille muutenkin isomuutos, kun sen lisäksi menee velkakierteeseen, henkilökohtaiseen konkurssiin ja luottotietojen menetyksiin. Vähemmästäkin tulee parisuhdeongelmia, riitoja ja ero.

Niin tavallinen tarina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh. Itse en käsitä, miten se lapsen tulo aiheuttaakin joissain ihmisissä kamalan tarpeen hankkia hirvittävän määrän tavaraa. Mutta on tuota omassakin tuttavapiirissä nähty.

Mutta on tämä omituinen yhteikuntakin. Toisaalta toitotetaan, että kierrätys ja kirpputorit ovat jees. Toisaalta syyllistetään, että ostit sitten viime vuoden mallistosta rattaat, eihän ne nyt ole yhtään hyvät - enää. Koko ajan täytyisi seurata millaiset turvakaukalot, istuimet, sängyt ja muut kalliit tykötarpeet ovat lapsen kehitykselle edullisimmat. Vääränvärisessä sitterissä istunut lapsi sairastuu vakavasti - saa vähintäänkin traumoja, joita sitten vuosien kuluttua paikkaillaan psykiatrisella poliklinikalla.

^^Hiukan kärjistetysti.

Mutta eipä tuossa kai voi kuin tyytyä ääneen ihmettelemään (kuulostaen nimenomaan ihmettelevältä, ei paheksuvalta), että ei meillä noin hienoja kamoja ollut, kun lapset oli pieniä. Jos vaikka jossain vaiheessa kävisi pariskunnan mielessä, että muutkin ovat kasvattaneet ihan kohtuu onnellisia ihmisiä kierrätystarvikkeilla :)

Meillä oli muuten hoitopöytä. Halusin ihan välttämättä hankkia sen. Lähinnä ajattelin selkävammaani, mutta taisi siinä olla mukana myös ympäristön painostusta (tuttavat, kaverit). Käytin sitä kolme päivää sairaalasta kotiutumisen jälkeen. Sen jälkeen ajauduin sen enempiä ajattelematta hoitamaan lapsen sylissä tai sängyn päällä. Oli sentään kirpparilta se pöytä, ei maksanut kuin 10e, onneksi :) Nyt harmittaisi muuten.

Vierailija
4/7 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä se toimi vaate ja romutelineenä. Vaippa vaihdettiin sohvalla, lattialla, pöydällä ja milloin missäkin.

Vierailija
5/7 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on raha maksaa, ja maksavat kerran kuussa aina luotot pois, niin mikäs siinä.

Ja nää huonekalut sun muut on kertahankintoja yleensä. Harvemmalla nuorella parilla niitä on ennestään. Eiks oo hyvä että ostavat itse.

t. luotolla evässämpylätkin maksanut, mut mulla onkin erikoiskortti, ja saan hurjat bonukset ja sitten saan kaikki lomamatkat lähes ilmaiseksi kun olen kierrättänyt kaikki maksut luoton kautta. Et tulee oikeesti halvemmaksi jopa.

Vierailija
6/7 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeasti. Ja sitten joskus kun niitä maksetaan tarvitaan jo jotain uutta mikä taas pitää ostaa velaksi kun ei ole raahaa kun niitä entisiä maksetaan...

Vierailija
7/7 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauhistellut, millä saa maksettua osamaksut.