Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hesarin mukaan perintöveron poisto on lahja rikkaille

Vierailija
01.04.2025 |

Lahja? Eli ihmiset saavat pitää tienaamansa ja säästämänsä rahat, joista on maksettu moneen kertaan verot ja antaa ne lapsilleen. Vasemmiston logiikka on kummallinen, ne antaa lahjan, kun ihmiset saa pitää omat rahansa. Rikkaaksi pääsee Suomessa 500 000 euron omaisuudella, eli käytännössä rivarin pätkällä. 

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi ja suomalaiset ovat sosialisteja. Kukaan ei saa vaurastua. 

Vierailija
62/82 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaapa aluevaaleissa: sdp, vasemmistoliitto ja vihreät haluavat sote-alueille verotusoikeuden. 

Verotuksesi tulee nousemaan, jos nämä puolueet pääsevät valtaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Äläkä jauha pa-aa sipilästä, mariinin sote on täysin epäkelpo raakile sipilän soteen verrattuna."

No nimenomaan ne soten perusongelmat eli liian pienet hyvinvointialueet on suoraa perua Sipilän hallitukselta.

"Nykyhallitus hoitaa talouskatastrofia jonka aiheutti täysin punahallitus."

Puhut nyt valtiontaloudesta. Sen kääntäminen on toki hidas tehtävä mutta yksi ihan ratkaiseva keino sen korjaamiseksi olisi saada talous jälleen kasvuun. Ja sitä ei nykyhallitus ole saanut aikaan ja se on erittäin huono juttu Suomelle.

Vierailija
64/82 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saat vaurastua omalla työlläsi. Periminen ei sitä ole. 

Vierailija
65/82 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistakaapa aluevaaleissa: sdp, vasemmistoliitto ja vihreät haluavat sote-alueille verotusoikeuden. 

Verotuksesi tulee nousemaan, jos nämä puolueet pääsevät valtaan.

Alueiden verotusoikeus kannustaisi niitä tehostamaan toimintaansa. Nyt kun rahat tulevat valtiolta (ja me maksamme ne valtion verojen kautta) ei hyvinvointialueilla ole mitään omaa kontrollia tuloihinsa eikä sitä kautta samanlaista kannustinta talouden hoitoon.

Vierailija
66/82 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haista nyt pitkä paska. Olet vain kateellinen. 

Vierailija
67/82 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sua ilmeisesti vi....... kun jotkut saa kunnon perintöjä?

Vierailija
68/82 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne perinnön saavat ihmiset ole tienanneet eikä säästäneet mitään.

Minun vanhemmat halusivat kerryttää omaisuutta ja jättää ne minulle ainoalle lapselle. Ihan perseestä että joudun maksamaan niistä perintöveroa. 

Mene töihin ja tienaa omat rahasi äläkä laiskana kitise. 

Saako nauraa? Olen jo 53 vuotias ja tehnyt duunia koko ikäni.

No silloin ei liene sinulle ongelma että maksat hieman perintöveroa perimästäsi omaisuudesta koska se ei ole sinulle mitenkään välttämätöntä.

Vierailija
69/82 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ainakin vituttaa lähinnä se että oman perintöni verotus olisi kolminkertainen nykytasoon nähden jos siirryttäisiin perintöverosta luovutusvoittoveroon.

Vierailija
70/82 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun vanhemmat halusivat kerryttää omaisuutta ja jättää ne minulle ainoalle lapselle. Ihan perseestä että joudun maksamaan niistä perintöveroa. 

Mene töihin ja tienaa omat rahasi äläkä laiskana kitise. 

Saako nauraa? Olen jo 53 vuotias ja tehnyt duunia koko ikäni.

No silloin ei liene sinulle ongelma että maksat hieman perintöveroa perimästäsi omaisuudesta koska se ei ole sinulle mitenkään välttämätöntä.

Ei ole ongelma mutta mielestäni perintövero pitäisi poistaa välittömästi. 

Vierailija
71/82 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa luullaan, että omistamalla asunnon olet rikas. 🤣

Vierailija
72/82 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perintövero pois.

Vierailija
73/82 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ainakin vituttaa lähinnä se että oman perintöni verotus olisi kolminkertainen nykytasoon nähden jos siirryttäisiin perintöverosta luovutusvoittoveroon.

No eihän sitä ole pakko myydä sitten.

Vierailija
74/82 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän sitä ole pakko myydä sitten.

Nvm. Luin hätäisesti väärin.

Vierailija
75/82 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen saamassa merkittävän perinnön ja nautin vanhempieni varallisuudesta tälläkin hetkellä. Tämä ei silti tarkoita sitä, että perinnöllä vaurastuminen alhaisilla veroilla olisi ok. Enemmän minua ketuttaa tulojen verotus ja se, että hallitus on nostanut liikuntapalveluiden ja terveellisenkin ruoan verotusta.

Haluan asua toimivassa yhteiskunnassa, koska se tulee minullekin pidemmän päälle halvemmaksi. Kaikki ihmiset eivät katsos ensisijaisesti ajattele lyhytnäköisiä pikavoittoja. En keksi yhtään älyllistä perustelua sille, miksi perintövero pitäisi jopa poistaa. Veroja voidaan keventää aivan hyvin ihan muualta.

-eri

Vierailija
76/82 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

He ovat koko lapsuutensa kärsineet siitä, että vanhemmat ovat tehneet pitkää päivää eivätkä löllötelleet kotona, kuten tulonsiirtojen varassa elävät. 

Mitenkäs nämä suomenruotsalaiset suvut, joissa on vuosisatojen aja peritty merkittävää omaisuutta, kiinteistöjä, metsää ja maata? Kuinka hölmö pitää olla, että luulee omaisuuden tulleen omalla työllä? Sinä puhut tavallisesta palkansaajasta, ei heiltä mitään merkittävää perintöä jää kun asunto- ja mökkilaina ehditty nipinnapin maksaa pois ennen eläköitymistä.

Merkittävää perintöä? Ajattelet, että se puolen miljoonan helsinkiläisasunto ei ole merkittävää perintöä?

Vierailija
77/82 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut keskustelua, mutta jos perintövero poistetaan ja korvataan luovutusvoittoverolla, niin se tarkoittaa myös, että oman asunnon myyntivoitto tulee aina luovutusvoittoveron piiriin. Ja tämä koskettaa useita kertoja monien kohdalla, kun muutetaan paikkakuntaa tai vaihdetaan asuntoa

Vierailija
78/82 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en mä nyt niin rikas oo. Muttei tarvis ottaa velkaa perintöveron maksuun ku perin sukutilan.

Vierailija
79/82 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hesari on silleen oikeasssa, että perintöveron poisto hypdyttää ensisijaisestä NIITÄ, JOIDEN EI TARVITSE MYYDÄ PERIMÄÄNSÄ OMAISUUTTA. eli niille, joiden omaisuus on esim oman sukukonsernin osa, yritys, maatila, tms, joka joko tuottaa niin paljon tai rahaa on muutenkin tarpeeksi jottei omaisuutta tarvitse myydä.

Ja kyllä, nämä ihmiset ovat rikkaita, eikä siihen pääse vielä sillä puolella miljoonalla ja rivitalokämpällä. Kaikki muut häviävät tässä vaihtarissa, sillä he tulevat maksamaan nykyistä perintöveroa suurempaa myyntivoittoveroa.

Kuka on yllättynyt, että kokoomus ajaa vain rikkaiden asiaa ja taas keskiluokkaa vedätetään tässäkin asiassa. 

Oikeisto Suomessa vain rikkaat hyötyvät, rahaa kupataan vain keskiluokalta ja köyhiltä.

Rahaa on.. vain rikkaille.

Vierailija
80/82 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monikaan ei ymmärrä, että kun luovutusveroon siirrytään, niin sen myötä myös oman asunnon myyntivoitosta täytyy maksaa yli 30% veroa. Nythän on kahden vuoden sääntö, jos asuu sen ajan itse asunnossa, ei tarvitse maksaa myyntivoitosta veroa.

Luovutusvoittoveromallissa myös pienistä perinnöistä ne myydessä pitää maksaa 30% veroa. Nykymallissa alle 20.000 euron perinnöt ovat verovapaita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi