"HS: Hallitus kaavailee uutta kiristystä työttömille"
Voi hyvää päivää!! Mihin töihin ne mukamas menee, JOS TÖIHIN EI OTETA ; vaikka kuinka yrittäs itteensä töihin tyrkyttää!!?
Kommentit (383)
No, mä teen tosissani työhakemuksen, mutta ei mua oteta töihin, koska
- halutaan vaan tietyn esimiehen alaisuuteen töihin tietylle alueelle eli työnantajalle ei käy, vaikka minulle kävisi
Vierailija kirjoitti:
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/9e112365-b21e-47f0-bf7e-cad9e97fa…
Hallitus perustelee uudistusta sillä, että työttömillä on runsaasti seuraamuksetta jääviä laiminlyöntejä sekä työhakemuksia, joita ei tehdä tosissaan.
Miksi Te-toimisto ei sitten avusta hakemusten tekemisessä? Itse olen tehnyt kaikki pakolliset hakemukset ja enemmänkin. Joka paikkaan on vaan aina yli 100 muutakin hakijaa.
Itseasiassa kävin haastattelussakin niin eivät ottaneet töihin, koska ei ole tietty mies esimiehenä sitten.
Hallitus kyykyttää niitä jotka kaikkein vähiten kykenevät puolustamaan itseään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallitus perustelee uudistusta sillä, että työttömillä on runsaasti seuraamuksetta jääviä laiminlyöntejä sekä työhakemuksia, joita ei tehdä tosissaan.
Miksi Te-toimisto ei sitten avusta hakemusten tekemisessä? Itse olen tehnyt kaikki pakolliset hakemukset ja enemmänkin. Joka paikkaan on vaan aina yli 100 muutakin hakijaa.
No mä kävin haastattelussa valtiolle niin haatattelija sanoi, että ei kelpaa kun ei sitten olisi tiettyä esimiestä (mies) esimiehenä.
Kävin myös kaupungilla haastattelussa, eivät palkanneet.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitus on että unohdat jonkin kohdan niin tulee karenssi. Virheitä ei saa tulla.
Miten ihmeessä sitä voi unohtaa jonkun kohdan, kun ei tarvitse muistaa kuin ilmoittaa työnhakunsa ja mennä sovittuna päivänä omavirkailijan puheille. Jos tuossa on liikaa, niin miten ihminen kykenisi lainkaan töihin tai huolehtimaan itsestään, eikö tuollainen kuulu jo virkaholhoojan huomaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No se on vaan reilua, että lusmuja rangaistaan. On myös niitä, jotka suorittavat velvoitteensa. Ei pitäisi olla vaikeaa?
Et vieläkään ole oppinut että sinne töihin ei noin vain mennä?
Sä et ainakaan ole oppinut lukemaan. Yritä uudelleen.
Tuo on jo hankalampi vääntö, että mikä on ei tosissaan tehty hakemus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitus on että unohdat jonkin kohdan niin tulee karenssi. Virheitä ei saa tulla.
Jää helposti huomaamatta, että alhaalla on vielä yksi ruksittava kohta.
Muutaman karenssin jälkeen paikapåisinkin alkaa oppia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan siksi, että te-toimistoja ei enää ole, ne on lakkautettu.
Vaalit on tulossa. Siellä voi esittää vastalauseensa hallituspuolueille.
"Hallituksen alustavien arvioiden mukaan mallin työllisyysvaikutus olisi noin 700 työllistä."
Tämä on erittäin hämmentävää. Tuo velvoitehan on helppo suorittaa. Ne jotka ei siihen kykene, eivät varmaankaan ole ensimmäisenä työllistymässä vaikka kuinka hakemuksia rustailisivat. Miten ihmeessä siis tuon työllisyysvaikutus olisi 700? Vai onko tarkoitus palkata työkkäreihin 700 ihmistä lisää kyttäämään noita rikkeitä?
Vierailija kirjoitti:
Ja nauttivat siitä vielä
Ei ole tullut kertaakaan virheitä. Kerran sain karenssin kun irtisanoin itseni enkä heti ilmoittautunut työnhakijaksi.
Aletaanko sitä seuraavaksi työkkäreissä lukemaan työttömien työhakemuksia ja tutkitaan onko se riittävän hyvä ja tosissaan tehty?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja nauttivat siitä vielä
Hulluilla on halvat huvit.
Aikaa ei ole eheytyslaille mutta työttömien kyykyttämiseen löytyy aina aikaa?
Vierailija kirjoitti:
Aletaanko sitä seuraavaksi työkkäreissä lukemaan työttömien työhakemuksia ja tutkitaan onko se riittävän hyvä ja tosissaan tehty?
Tähän onkin resursseja. Ihan varmasti :D
Vierailija kirjoitti:
Tämä hallitus on farssi..
Demariulinaa.
Ja NAUTITUTTAAHAN SE!
Mihin sitä voi mennä sen 6 viikon työssäoloehdon tekemään.
Entä jos on niin vaivainen, että ei pysty tekemään oikeasti mitään (muttei ole päässyt työkyvyttömyyseläkkeelle). Ei kukaan huoli.