Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla olisi 6 kk sairauslomaa mutta en taida jaksaa tuohon asti. Voiko töihin mennä ennen?

Vierailija
31.03.2025 |

Olen jo todella hyvin alkanut toipumaan. En ehkä ihan vielä ole valmis mutta pyrin koko ajan siihen että kohta pääsen tekemään tosi paljon töitä ja huomaan miten energia oikein alkaa tulemaan kehooni. En ole vuosiin käynyt lenkillä edes kuin pari hassua kertaa. Nyt nautin ja menen sinnekin lähes päivittäin. Olen taas elämässä mukana. 

Mutta vielä olisi sairaslomaa jäljellä ja valmistan itseäni hyvään kuntoon jotta jaksan painaa, rakastan työntekoa kun olen kunnossa. Tuo 6 kk on liikaa.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet mahdollisesti saanut saikkua työuupumuksen takia niin sori vaan, sulla on pahin vaihe vielä edessä. Tällä hetkellä suoritat sitä lomaa, etkä lepää kuten olisi tarkoitus. Itse kävin läpi kolme kertaa tämän rumban, viimeisin loma kestikin sitten pari vuotta ja sitten vasta tajusin missä kunnossa olin oikeasti ollut ja kuinka tärkeää olisi ollut lomailla ihan oikeasti jo se 4kk pätkä minkä ekaksi sain. Silloin ekalla kerralla kun sain saikkua tuon 4kk, kuvittelin olevani ok just parin kk päästä ja häpeilin sitä että olin lomalla. Plot twist: en ollut oikeasti terve! 

Pitkään saikkuun on aina syy, ei niitä huvikseen jaella. Järki päähän. 

Niin. Minulla työuupumusta on toki ollut koska olen tehnyt hyvin paljon töitä, yli rajojeni. Kuitenkin kun alkoi sakkaamaan elämässä ihan kunnolla monesta suunnasta niin myös masennuin pahas

No niin, arvasin. Nyt et hätäile yhtään töihin paluun kanssa. Keskity luomaan itsellesi hyviä hyvinvointia tukevia rutiineja, syö hyvin, liiku paljon, aloita uusi harrastus. Ne on tukena sitten kun aloitat taas työt. Etkä sitten päästä enää töitä valtaamaan kaikkea aikaasi!

Vierailija
22/28 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairasloma on lääkärin antama lupa olla pois töistä. Sitä ei ole mikään pakko noudattaa.

Lääkäri ei kyllä sellaisia lupia voi myöntää, se on työnantaja joka voi sanoa jos töistä saa olla pois. Lääkäri toki antaa diagnoosinsa sitä päätöstä tukemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairasloma on lääkärin antama lupa olla pois töistä. Sitä ei ole mikään pakko noudattaa.

Lääkäri ei kyllä sellaisia lupia voi myöntää, se on työnantaja joka voi sanoa jos töistä saa olla pois. Lääkäri toki antaa diagnoosinsa sitä päätöstä tukemaan.

Tiedätkö jonkun työnantajan, joka ei ole tuota noudattanut?

Vierailija
24/28 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäs asiasta tämä sinun lomasi oikein tuli?

Vierailija
25/28 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi omani. Sain murtuneesta jalasta lääkärintodistuksen, mutta työnantaja oli sitä mieltä että voin silti tehdä etätöitä. Eikä se lääkäri sitä voikaan tietää kenelle tuollainen on mahdollista. 

Vierailija
26/28 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajan kannalta tuo voi olla riski, jota ei kannata ottaa. Riippuu paljon siitä, minkä asian vuoksi olet sairaslomalla ja mitä työtä teet. Esimerkiksi selkäleikkauksesta kuntoutuva ja nostelua vaativa hoitotyö ovat sellainen yhdistelmä, että työnantajana sanoisin ei. Sitä on äkkiä työnantajana oikeudessa makselemassa loppuiän korvauksia työntekijälle, joka särkee itsensä työssä tultuaan kesken sairasloman takaisin töihin.

Vierailija
27/28 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi omani. Sain murtuneesta jalasta lääkärintodistuksen, mutta työnantaja oli sitä mieltä että voin silti tehdä etätöitä. Eikä se lääkäri sitä voikaan tietää kenelle tuollainen on mahdollista. 

Ei kai toimistotyöntekijä edes yrittäisi sairaslomaa tuossa tapauksessa, kun on selvää, että työtä pystyy tekemään, vaikka jalka olisi paketissa.

Vierailija
28/28 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai toimistotyöntekijä edes yrittäisi sairaslomaa tuossa tapauksessa, kun on selvää, että työtä pystyy tekemään,

Siksi se ei olekaan lääkäri joka lomaa myöntää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi