Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muistutus työnhakijoille: työpaikkaa ei ole pakko saada. Riittää että ilmoittaa että on hakenut töitä

Vierailija
31.03.2025 |

Muistutus työhakijoille päättyy.

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnhakuvelvoite päättyi onneksi 26-vuotiaana eläkkeeseen.

Vierailija
22/80 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se talous kasvaa kun kaikki me maataan täystyöttöminä kotona ikuisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/80 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teiltä joltain työttömältä omavalmentaja tms. työkkärityyppi kysynyt tarkemmin mitä paikkoja olette hakeneet? 

Vierailija
24/80 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun täyttää 30 on ikäloppu ja joutaa eläkkeelle.

Vierailija
25/80 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liekö mikään "onni". Nykyään täytyy olla todella sairas tai pahasti vammautunut päästäkseen tuossa iässä työkyvyttömyyseläkkeelle.

Vierailija
26/80 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tavoite ei ole työllistyä, kannattaa hakea pitkällä työhakemuksella niin sitä ei ainakaan ehditä lukea. Liian lyhyt ja ytimekäs hakemus voi johtaa ainakin työhaastatteluun

Vierailija
27/80 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei taida olla ihan totta. Joku tarkastaa ja kysyy haetusta paikasta että hakiko x paikkaa.

Eikö työnantaja sorru yksityisyyden suojan rikkomiseen jos kertoo moisen?

Vierailija
28/80 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä haluaisin töihin

Niin minäkin mutta ei vaan enää ehdi töihin. Harrastukset ja sosiaalinen elämä ja some eli av vie kaiken ajan.

Vierailija
29/80 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajille työhönottovelvoite! Ainut idea, joka toimisi.

Käytännössä, jos hakemuksesta ilmenee, että olet työtön, niin se on samantien mappi Ö:hön.

Siinä ei koulutus, lisäopiskelut ja kurssitukset  ja muut osaamisen päivitykset auta yhtään mitään.

Koulutuksesi, osaamisesi ja työkokemuksesi on silloin pyöreä nolla.

Vierailija
30/80 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin tarkisti paikat mihin olin hakenut et onko ollu avoinna.

Keskustelu muutenkin oli kuin oisin ollu pahanteossa. Kaikki muut keskustelut jatkossa muiden kanssa olikin ihan kivoja. Ei sillä töihin halusin.

Vierailija
31/80 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa-aikaiselle riittää kun kysyy lisätunteja vaikka virkailija muuta väittäisi itse olen tehnyt noin.

Vierailija
32/80 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnhakuni on enää pelkkä harrastus.

Yli 10 vuotta työttömänä.

Näennäinen muodollisuus näytelmän ylläpitämisen vuoksi. Sitä se on monelle, enemmistölle, veikkaan.

Vierailija
33/80 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jos tavoite ei ole työllistyä, kannattaa hakea pitkällä työhakemuksella niin sitä ei ainakaan ehditä lukea. Liian lyhyt ja ytimekäs hakemus voi johtaa ainakin työhaastatteluun

Puhelinnumeroon voi sattua tahaton virhe jo työhakemuksessa ja jos pahin tapahtuu, haastattelukutsuun ei ole pakko edes vastata. 

Vierailija
34/80 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei taida olla ihan totta. Joku tarkastaa ja kysyy haetusta paikasta että hakiko x paikkaa.

Eikö työnantaja sorru yksityisyyden suojan rikkomiseen jos kertoo moisen?

Olisi laitonta edes kysyä. Kukaan ei kysy koska se on yksiselitteisesti laitonta. Huhut tarkistuksista ovat huhuja vain.

Vierailija
35/80 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskustelu muutenkin oli kuin oisin ollu pahanteossa. Kaikki muut keskustelut jatkossa muiden kanssa olikin ihan kivoja. Ei sillä töihin halusin.

Olen ilmoittanut rasti ruutuun-valikossa että olen laittanut avoimen hakemuksen. 

Vierailija
36/80 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ilmoittanut rasti ruutuun-valikossa että olen laittanut avoimen hakemuksen. 

Avoimia hakemuksiahan suositellaan lähetettävän. Samoin ns kylmäsoittoja. Soitetaan onko töitä. Oikein harjoittelimme niitä parisen vuotta sitten työkkärin kurssilla. 

Vierailija
37/80 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnhakuni on enää pelkkä harrastus.

Yli 10 vuotta työttömänä.

Oma hakemukseni on todella lyhyt, siinä lukee vain että haen tätä paikkaa kun on pakko ja helv. iso palkkatoive.

Vierailija
38/80 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkisti miten? Kysymällä sinulta, että oliko hakemasi paikat työpaikkailmoituksia vai tekikö ihan jotain salapoliisityötä? Aika vaikea esim. googlaamalla löytää työpaikkailmoituksia, jos niissä on haku loppunut.

Vierailija
39/80 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teiltä joltain työttömältä omavalmentaja tms. työkkärityyppi kysynyt tarkemmin mitä paikkoja olette hakeneet? 

Ei ole. Omavalmentajani on todella ystävällinen ihminen ja auttanut oikeasti hakemaan etuisuuksia joihin minulla on oikeus 

Vierailija
40/80 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä ollut nolla-työnhakuvelvoite jos vuosia, ei tarvitse hakea mitään.

Olet siis saanut vapautuksen lääkärinlausunnolla mt-sairauksien vuoksi. Minulla oli yksi työpaikka velvoitteena ja vähempää ei voinut saada kuin tuolla lääkärinlausunnolla jota minä en voinut hakea kun olen terve.