Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet vaatteiden kierrätyksestä vai ostatko kaiken uutena?

Vierailija
31.03.2025 |

Itse ostan uutena, mutta tykkään kauheesti pukeutua muiden vanhoihin vaatteisiin. Joten ostan käytettyäkin.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan nettikirppiksiltä paitapuserot töihin. Minulla on muutama vakiomerkki, joiden tiedän olevan hyvälaatuisia ja tiedän, mikä koko sopii. Ostan siis n. 50-80 euron paitapuseroita useimmiten 8-15 eurolla. Housuja on vaikeampi ostaa sovittamatta. Kengät, sukat, alusvaatteet jne. tietenkin uusina. 

Nelivuotiaalle lapselle saan myös melkein kaiken käytettynä. Hyviä merkkivaatteita löytää nettikirppareilta muutamalla eurolla. Esim. Sellpyllä voi kytätä jopa hinnan alenemista.

Vinkkaa laadukas puseromerkki.

Vierailija
42/48 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan kaiken muun ensisijaisesti käytettynä paitsi alusvaatteet ja sukat, joskus jotain turvakenkiä tms pitänyt ostaa uutena. Olen aina tehnyt niin, siis sen 30 vuotta mitä ylipäätään olen itse vaatteita ostanut. En näe mitään mieltä siinä että maksan 50e jostain minkä saa kirppikseltä vitosella. 

Löydätkö muka kirppikseltä juuri semmoisen vaatteen jonka haluaisit tai jota olet hakenut vai ostatko sen vain siksi, että on halpa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omia vanhoja hyvin säilyneitä vaatteitani  ja lähes käyttämättömiä hutiostoksia annan lähipiirille jos heille sopivat  muuten vien niitä UFF-keräykseen. Olen pienikokoinen nainen enkä juurikaan löydä kirpputoreilta itselleni sopivia vaatteita ja sitä paitsi kurpputoreilla pyydetään nykyään vaatteista mielestäni niin korkeita hintoja, että laittamalla likoon muutaman euron lisää saan kaupasta täysin uusiakin vaatteita. Vaikka kirpputiri ohjeistaa, että myytävien vaateiden tulisi olla puhtaita ja ehjiä, niin siitä huolimatta looseissa on usein epäsiistejä ja jopa rikkinäisinäkin vaatteita ja pukeutumistarvikkeita.

Vierailija
44/48 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan kaiken muun ensisijaisesti käytettynä paitsi alusvaatteet ja sukat, joskus jotain turvakenkiä tms pitänyt ostaa uutena. Olen aina tehnyt niin, siis sen 30 vuotta mitä ylipäätään olen itse vaatteita ostanut. En näe mitään mieltä siinä että maksan 50e jostain minkä saa kirppikseltä vitosella. 

Aikalailla sama. Joskus jotain tiettyä on joutunut uutena hankkimaan kun koluamisesta huolimatta ei ole käytettynä löytynyt, mutta tajusin tässä justiinsa että vuosiin en ole ostanut muualta kuin uffilta, kierrätyskeskuksesta yms.

Vierailija
45/48 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan paljon kirppikseltä, tosin kierrän lähinnä vain kirppiksiä, mitkä tiedän siisteiksi ja helpoiksi asioida. Joillain itsepalvelukirppiksillä on pöydissä sellainen kaaos, ettei niitä jaksa penkoa (ja tämä johtuu enimmäkseen muista asiakkaista, ei siitä kirppispöydän haltijasta). Enkä myöskään mielelläni asioi kirppiksisllä, missä myytävät vaatteet ovat lähinnä lumppua. Maksan toki sitten käytetystä vaatteesta mahdollisesti myös vähän enemmän kuin jollain muulla kirppiksellä.

Pyrin myös saamaan myyntiin tai muuten kierrätykseen vaatteet, mitä en itse enää käytä.

Vierailija
46/48 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävä kyllä yleensä käytetyn myyjä kuvittelee saavansa lähes uuden hinnan siittä käytetystä vaatteesta niin ei ole oikein järkeä maksaa käytetystä uuden hintaa kun uuden saa samaan rahaan. Käytetty on käytetty ja siittä pitäisi pyytää vain käytetyn hinta

Ikävä kyllä et saa eurolla merkkituotteita... osta uutena. Niin minäkin teen ja käytän itse loppuun. Sitten roskiin. Miksi käyttäisin puoleen väliin ja möisin eurolla jollekin tuntemattomelle.

Vierailija
47/48 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä ei varmaan saisi sanoa, mutta mulle tulee kirppiksillä jotenkin likainen olo. Siksi en halua niissä käydä.

Samoin. Inhoan kirppiksiä ja sori nyt vaan myös kirppisvaatteita käyttäviä ihmisiä.

Minulla esim on erittäin hyväkuntoisia ulkoiluvaatteita joista et näe että ovat kierrätysostoja. Joku vain on halunnut päästä eroon. Pääoin ostan käytettynä paitsi alusvaatteet, sukat ja kengät. 

Vierailija
48/48 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan kaiken muun käytettynä paitsi alusvaatteet ja sukat. Käytän aina vaatteet loppuun, myös ne kirppariostot. Säästää oikeasti paljon rahallisesti ja luontoakin säästyy. Ostan vain tarpeeseen.

Mallivastaus. Tekoäly?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän