Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet vaatteiden kierrätyksestä vai ostatko kaiken uutena?

Vierailija
31.03.2025 |

Itse ostan uutena, mutta tykkään kauheesti pukeutua muiden vanhoihin vaatteisiin. Joten ostan käytettyäkin.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpparit olis jees jos se vois olla valinta .. en halua sinne koska se on muistutus kuinka oksettavan vähän rahaa on aina käytössä

Vierailija
22/48 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan kaiken uutena ja laitan Pelastusarmeijalle hyväkuntoiset, joita en itse käytä enää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kierrätys lisää vaatteiden ostamista ja vaatteiden lyhyttä käyttöaikaa, niin ei ole kannatettavaa. Jos turhaan ostaminen "ei haittaa, kun aina voi laittaa kierrätykseen".

Laadukkaat materiaalit ja ompeleet sekä luonnonkuidut on se, mihin kannattaa kiinnittää huomiota.

Vierailija
24/48 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan kaiken uutena, kun haluan vaatteiden olevan juuri täydellisiä. Menisi ikä ja terveys etsiä sellaisia kirppikseltä enkä halua ostaa mitään ihan kivaa.

Harvoin tosin ostan edes vaatteita.

Mutta itse ostan kirppiksiltä samasta syystä... Monet luottovaaatteeni ovat juuri kirpputoreilta. Mutta niitä ei löydykään, niin että etsii jotain, vaan vaatteeseen törmää sattumalta ja tajuaa, että siinä on sitä jotain.

Vierailija
25/48 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäisin ostaa kierrätettyjä, mutta ostan vaatteita vain tarpeeseen ja silloin on turhan iso ja pitkäkestoinen homma metsästää sopivan kokoista ja tyylistä vaatetta käytettynä.

Vierailija
26/48 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan kaiken uutena. Ällöttää haisevat kirpputorit. Kiinnitän huomiota materiaalien kestävyyteen ja siihen, että vaatteet ovat monikäyttöisiä eivätkä mene heti muodista. Käytän vaatteet loppuun, reikäiseksi asti. Korjaan vaatteita, ja jos ei korjattavissa niin ompelen niistä jotain muuta tai käytän rättinä. Otan myös ennen roskiin laittoa talteen osia kuten kuminauhat ja vetoketjut sekä kangaspalat ja käytän näitä sitten ompelutarvikkeina.

Vierailija
27/48 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan uutena, tilaan cellbeksestä koska sopivampia kokoja löytyy, en tykkää shoppailla vaatteita kauppoja kiertäen.  Vien uffiin vanhat.

Vierailija
28/48 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ei varmaan saisi sanoa, mutta mulle tulee kirppiksillä jotenkin likainen olo. Siksi en halua niissä käydä.

Vierailija
29/48 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan kaiken uutena. En kierrätä enkä osta kierrätysvaatteita.

Vierailija
30/48 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan kaikki vaatteeni ja kenkäni uutena. 

Vierailija
31/48 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä ei varmaan saisi sanoa, mutta mulle tulee kirppiksillä jotenkin likainen olo. Siksi en halua niissä käydä.

Samoin. Inhoan kirppiksiä ja sori nyt vaan myös kirppisvaatteita käyttäviä ihmisiä.

Vierailija
32/48 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan uutta ja vanhaa. Kirppiksiltä löydän persoonallisempia vaatteita, joita ei tule kadulla vastaan ja joskus laatua pikkurahalla.

Vierailija
33/48 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan uutena ja periaatteessa käytän loppuun. Joskus joku malli käy pieneksi/suureksi niin laitan sitten myyntiin jos on ihan melkein uusi. Enemmän käytetyn vien kierrätyskeskuksen niin arvioivat siellä jatkon, mutta siis nekin vaatteet ovat erittäin hyviä.

itse en osta käytettyjä vaatteita. Lapsena olimme tosi köyhiä ja piti käyttää toisten vanhoja tai vanhasta tehtyjä, joten nyt kun voin niin ostan uutta.

Vierailija
34/48 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä yleensä käytetyn myyjä kuvittelee saavansa lähes uuden hinnan siittä käytetystä vaatteesta niin ei ole oikein järkeä maksaa käytetystä uuden hintaa kun uuden saa samaan rahaan. Käytetty on käytetty ja siittä pitäisi pyytää vain käytetyn hinta

Vierailija
35/48 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun muodissa ovat leikkaukset, jotka eivät sovi minun vartalonmallilleni, otan ja lähden etsimään minulle paremmin sopivaa vanhanaikaista vaikka kirpputorilta. Sama juttu myös värien kanssa. Minulle ei ole joka vuosi tarjolla sopivia värejä. Vaatteeni käytän loppuun saakka.

Vierailija
36/48 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullekin tulee. Ei tee mieli koskea mihinkään tavaroihin.

Vierailija
37/48 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan nettikirppiksiltä paitapuserot töihin. Minulla on muutama vakiomerkki, joiden tiedän olevan hyvälaatuisia ja tiedän, mikä koko sopii. Ostan siis n. 50-80 euron paitapuseroita useimmiten 8-15 eurolla. Housuja on vaikeampi ostaa sovittamatta. Kengät, sukat, alusvaatteet jne. tietenkin uusina. 

Nelivuotiaalle lapselle saan myös melkein kaiken käytettynä. Hyviä merkkivaatteita löytää nettikirppareilta muutamalla eurolla. Esim. Sellpyllä voi kytätä jopa hinnan alenemista.

Vierailija
38/48 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin. Inhoan kirppiksiä ja sori nyt vaan myös kirppisvaatteita käyttäviä ihmisiä.

Sama minulla! Olen aina luullut olevani ainut joka kokee näin. Siis minua inhottaa todella paljon kirpputorit ja myös muut ihmiset jotka ostavat vaatteensa sieltä. Tulee jotenkin todella inhottavan likainen olo siitä hajusta ja kun miettii, että missähän olosuhteissa niitä vaatteita on edes säilytetty.

Vierailija
39/48 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki uutena

Vierailija
40/48 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä uutena. Käytettynä vain ns. laatumerkkejä. Käytetyn ongelma mielestäni on se, että vaatteet ovat liian paljon käytettyjä eli selvästi jo kuluneita ja pesty pilalle eli nukkaantuneita, kutistuneita ja haalistuneita. Myös merkkivaatteiden laatu on nykyään niin huonoa, että vaatteissa on usein jo selviä vikoja, kuten reikiä ja ratkenneita saumoja. Lisäksi kirppisvaatteet ovat aivan liian kalliita. En maksa yli 100 e käytetystä bleiseristä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi