Moi, oon duunari Helsingistä ja ei tässä työnteossa ole kyllä mitään järkeä. Kaikki raha menee autoon, ruokaan ja asuntoon.
Olkaa onnellisia jos teillä on työ mihin ei autoa tarvitse, se on sellainen loputon rahareikä ettei tässä ole enää mitään järkeä. Tuskin 10 000€ riittää mitä autoon menee joka vuosi. Huollot maksaa, parkkipaikat maksaa, polttoaine maksaa, mutta onneksi sentään kilsat saa työnantajalta.. Se mitä autoilun jälkeen jää, menee ylisuuriin vuokriin ja ruokaan. Olen koittanut tehdä eväätkin töihin, mutta ei se aina onnistu.
MItä järkeä tämmöisessä elämässä on?
Sä teet töitä jotta voit kustantaa sun kulut mitä työnteosta koituu. Ajattelin säästää muutaman kuukauden ja irtisanoutua. Niillä säästyneillä rahoilla muutan halvempaan asuntoon johonkin pk-seudun laitamille ja elän karenssin ajan omilla rahoilla. Sen jälkeen sossun elättinä. Rahatilanne on yhtä huono, mutta vapaa-aikaa on senkin edessä. Auton myyn pois joten rahaa ei mene enää siihen.
En jaksa tätä enää.
Kommentit (130)
Vierailija kirjoitti:
Onneksi ei tartte suomessa paljoakaan kuluttaa. Annoin potkut suomelle ja ostelen vain välttämättömät täältä. En suosi minkäänlaisia suomalaisia tuotteita koska tätä nykyhallitus haluaa
Haluaako ne muut puolueet sitten, että tavarat ostetaan ulkomailta?
Itsellä sama homma, auto on kulkemista varten. Omat lapset menisivät töihin jos saisivat, asutaan Vantaan rajalla ja asumiseen menee 1000e liksasta.
Elätän 17 ja 19 v yksin. Ei lapsilisiä, eikä elareita. Oma palkka just sen verran ettei opintotukea saa, toinen saa kelan bussilipun ja toinen ei.
Miksi minä irtisanoisin vakiduunini ja muuttaisin jokkennkin skutsiin? Vituttaa tehdä duunia, kun käteen ei jää mitään. Muuta halvempaan, minne? Ihan kun niitä halpoja kämppiä olisi joka kulmalla oottelemassa..
typeriä kommentteja!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On järkeä. Nettopalkka 2400-3000 kuussa. Vuokra 550, 16m2 töölössä, netti ja puhelin 35e, sähkö 20e, dösäri 70e = alle 700e kuussa. Loput jää itselle.
- sotekeikkari
Vou sulla on hyvä palkka! Kokoomuslainen taidat olla ;)
SDP ja ihan alle keskipalkan, mutta kulut minimissä. Ei ole tarvetta asua tonnin yksiössä. Eikä käyttää stadissa autoa. Tsemppiä sinne persun perhehelvettiin!
Väität että tuollainen palkka on keskipalkka? Nyt ymmärrän miksi duunarit ei kannata sdp tai vasemmistoliittoa, siksi koska duunareilla ei ole tarpeeksi kova palkka jotta on varaa kannattaa kyseisiä puolueita.
Peruspalkka 2800 brutto. Lisät nostaa kivasti tuloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autoilu on valinta.
Taas joku cityvihreä siellä kirjoittelee. AP kertoi jättävänsä auton pois ja jää työttömäksi. Onhan se toki valinta sekin. Duunarit eivät voi tehdä työtään ilman autoa, joku koodari taas ei autoa tarvitse mihinkään.
ÄLÄ SELITÄ PASKAA.
olen 40 vuotta tehnyt duunarihommia Helsingissä, enkä ole autoa välttämättä tarvinnut.
Toki myönnän että se paikoin helpottaa elämää, mutta se ei ole välttämättömyys vaan asennekysymys.
M 58
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autoilu on valinta.
Taas joku cityvihreä siellä kirjoittelee. AP kertoi jättävänsä auton pois ja jää työttömäksi. Onhan se toki valinta sekin. Duunarit eivät voi tehdä työtään ilman autoa, joku koodari taas ei autoa tarvitse mihinkään.
Olen duunari ja minulla ei ole autoa, asun varsin pohjoisessa ja ei täällä ole sellaista bussiliikennettä kuin suuremmissa kaupungeissa.
Jaksaa naurattaa kun puhutaan, ettei pk seudulla tarvitse autoa... julkinen liikenne ..
Ruuhka aikaan bussit ja muut aivan tukossa, puhumattakaan jos sulla kannettavana ostokset ja muuta.
Matka ajat julkisella saattavat olla aivan tolkuttomat verrattuna autolla kulkemiseen. Esim. Autolla pohjois Helsingistä -Espoon keskustaan 20 min julkisilla 1,5-2h.. jne.
Osaan paikoista ei julkinen edes vie.
Autolla kulkiessa on myös vähemmän epämääräisiä hajuja ja ääniä.
Bussi-lippu alkaen (2 vyöhykettä) 60,20 euroa, jos sitoudut kestotilaamaan vuodeksi tai 72,10 euroa/kk
Tai 3 vyöhykettä 89.80 e/ vuoden sitoutuminen tai 107,70e /kk
4 vyöhykettä niin voit ostaa lisävyöhyke lipun lisäksi. Ja jo alkaa autolla kulkeminen paikoin olemaan kannattavampi vaihtoehto.
Itse olen duunari ja tarvitsen autoa työssäni, autoilu on kallista kun on bensat,verot,huollot,katsastukset,autorahoitus,vakuutukset... Autorahoitus on aikalailla pakko ottaa jos haluaa saada sen suht kestävän auton joka ei imase sitä bensaa sitä 10l satasella.
Aina kun puhutaan tuista että yhteiskunnan pitää tukea ihmisiä niin milloin yhteiskunta tukee duunareita jotka tarvitsevat autoa?
Vierailija kirjoitti:
Jaksaa naurattaa kun puhutaan, ettei pk seudulla tarvitse autoa... julkinen liikenne ..
Ruuhka aikaan bussit ja muut aivan tukossa, puhumattakaan jos sulla kannettavana ostokset ja muuta.
Matka ajat julkisella saattavat olla aivan tolkuttomat verrattuna autolla kulkemiseen. Esim. Autolla pohjois Helsingistä -Espoon keskustaan 20 min julkisilla 1,5-2h.. jne.
Osaan paikoista ei julkinen edes vie.
Autolla kulkiessa on myös vähemmän epämääräisiä hajuja ja ääniä.
Bussi-lippu alkaen (2 vyöhykettä) 60,20 euroa, jos sitoudut kestotilaamaan vuodeksi tai 72,10 euroa/kk
Tai 3 vyöhykettä 89.80 e/ vuoden sitoutuminen tai 107,70e /kk
4 vyöhykettä niin voit ostaa lisävyöhyke lipun lisäksi. Ja jo alkaa autolla kulkeminen paikoin olemaan kannattavampi vaihtoehto.
Puhumattakaan kun vuorot jää välistä.
Kaikki valittajat voivat muuttaa vaikka Bangladeshiin tai Jemeniin. Kyllä siellä on asiat niin hyvin. Rahaa jää loputtomasti lähes olemattomien menojen jälkeen. Palkat ovat korkest, eikä veroja makseta. Demokratia on huippuluokkaa, ilmainen terveydenhoito, ilmainen koulutus, ilmaiset asunnot ja bensat kaikille. Ilmaiset päiväkodit. Nyt äkkiä ryhmälähtöjä mankujille.
No luovu noista kaikista. Huoletonta elämää.
Ulkomaalaiset loikoilee paraaripaikoilla kuten arvoalue kalasatamassa kelan piikkiin 👍
Kannattaa alkaa vasemmistolaiseksi, niin ei tarvitse autoa, töitä tai muutenkaan tehdä mitään. Voi vaan nauttia elämästä huumeita käyttäen.
Vierailija kirjoitti:
Hanki parempi duuni/halvempi vuokra-asunto. Seuraava! 🗑
Kuka ne paskahommat tekee, vai hankitaanko lisää orjia ulkomailta niitä varten?
Sitäkin enemmån pitää itse tykätä työpaikasta.
Työtä tekemällä elättää itsensä ja AP:lla on varaa autoonkin. Siinä se idea kai juuri on?
Pääkaupunkiseudulla pääsee myös julkisilla. ABC-vyöhykkeen kuukausilippu maksaa 99,40€ Ei mitään halpaa eikä huvia ole käyttää julkisia.
Vierailija kirjoitti:
Auto on täysin turha, varsinkin Helsingissä.
Tämä on niin turha kommentti, että ihan hävettää vastata - menkööt silti. Eihän sitä tartte, jos asut keskustassa, käyt töissä keskustassa ja pisin matka on Kallion kuudes linja. Mutta harve jaksaa tai haluaa elää näin.
Kyllä Helsingissä tarvitaan autoa, jotta päästään kaupoille kauemmaksi, lomailemaan tai nauttimaan luonnosta, jossain kauempaa, kaverilla käymiseen ja ihan normaaliin elämään. NÄihin itse tarvisen autoa, töissä käyn pyörällä tai julkisilla.
On tuossa totuuden siementä. Eihän siinä ole mitään järkeä. Otappa lainaa 250 000e ja osta asunto niin tiedät mitä teet seuraavat 25-30 vuotta. Halusit tai et. Nykyäänhän ei toki ole mitään takeita että töitä edes olisi jos haluaisi raataa koko elämänsä.
Onneksi ei tartte suomessa paljoakaan kuluttaa. Annoin potkut suomelle ja ostelen vain välttämättömät täältä. En suosi minkäänlaisia suomalaisia tuotteita koska tätä nykyhallitus haluaa