Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Moi, oon duunari Helsingistä ja ei tässä työnteossa ole kyllä mitään järkeä. Kaikki raha menee autoon, ruokaan ja asuntoon.

Vierailija
31.03.2025 |

Olkaa onnellisia jos teillä on työ mihin ei autoa tarvitse, se on sellainen loputon rahareikä ettei tässä ole enää mitään järkeä. Tuskin 10 000€ riittää mitä autoon menee joka vuosi. Huollot maksaa, parkkipaikat maksaa, polttoaine maksaa, mutta onneksi sentään kilsat saa työnantajalta.. Se mitä autoilun jälkeen jää, menee ylisuuriin vuokriin ja ruokaan. Olen koittanut tehdä eväätkin töihin, mutta ei se aina onnistu.

MItä järkeä tämmöisessä elämässä on?

Sä teet töitä jotta voit kustantaa sun kulut mitä työnteosta koituu. Ajattelin säästää muutaman kuukauden ja irtisanoutua. Niillä säästyneillä rahoilla muutan halvempaan asuntoon johonkin pk-seudun laitamille ja elän karenssin ajan omilla rahoilla. Sen jälkeen sossun elättinä. Rahatilanne on yhtä huono, mutta vapaa-aikaa on senkin edessä. Auton myyn pois joten rahaa ei mene enää siihen.

En jaksa tätä enää.

Kommentit (130)

Vierailija
121/130 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

oikein hesan junteille

eivät ikinä käy missään, nysvää hesassa ylihintaisissa kopeissaan

Miksi vihaat hesalaisia?

tuhonneet maamme pääkaupungin monikulttuurilla

He tekivät sen itselleen etkä kuitenkaan koskaan pääse tai uskalla muuttaa sinne joten mitä väliä?

Vierailija
122/130 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

oikein hesan junteille

Miksi vihaat hesalaisia?

tuhonneet maamme pääkaupungin monikulttuurilla

He tekivät sen itselleen etkä kuitenkaan koskaan pääse tai uskalla muuttaa sinne joten mitä väliä?

Olen siis asunut helsingissä 42 vuotta ja olen nähnyt tuhon mutta se on ajanhengenkin ansiota. Rukoilen luojaa että se estäisi tukholman kohtalon toistumista helsingissä. -sama.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/130 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäädään vaan kaikki pois töistä kun vttuttaa käydä töissä..  Harvalla siellä niin kauhean hauskaa on. Ja sen jälkeen Kela elättää. 

Ai, eiks se toimikaan noin? 

Vierailija
124/130 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saat pyöriä oravanpyörässä ja olla onnellinen.

Miksi et muuta pois Pk-seudulta?

Oravanpyörässä pyöriminen on tosiaan etuoikeus :)

Vierailija
125/130 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autoilu on valinta.

Jos saa km Korvausta niin auto on työkalu muiden joukossa. 

Km korvaus on ihan vitsi. 

No ei ole 50 senttiä km

Vierailija
126/130 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on lisäksi niin surkea autokanta verotuksen ja huonon ostovoiman vuoksi ettei huonompaa näe.Olen reissannut ympäri maailmaa ja Suomen autokanta on kuin kehitysmaassa, tietty muutamia hyviä autoa näkyy rikkaammalta porukalla.Täällä ajetaan vanhoilla romuilla  kuten minäkin.

Vierailija
127/130 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä on, ettei tee lapsia. Niitä kuluja ei kestä. 

Vierailija
128/130 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimmalla osalla maailman ihmisistä palkka menee asumiseen ja ruokaan, osalla autoon, lapsiin, lasten harrastuksiin jne. Sitä vartenhan töissä käydään? Suomessa teoriassa selviää ilman töissäkäyntiäkin mutta yleensä aika heikosti ja moni työtön haluaisi työllistyä juuri siksi, että olisi rahaa maksaa edes se elämisensä. Lisäksi tukiin ja niiden säilymiseen ei mielestäni voi luottaa.

Jos on omakotitaloa, autoa, lapsia, lasten harrastuksia jne. kuten jollain kommentoijalla, niin kai nyt järkikin sanoo, että rahaa menee eikä mistään normaalipalkasta jää juuri ylimääräistä. Jos ideana on kerryttää omaisuutta niin nuo valinnat eivät sitä luonnollisestikaan tee. 

Siitä olen samaa mieltä, että palkat Suomessa ovat heikohkot ja hintataso toisaalta hyvinkin korkea. Tämä ei ole hyvä yhdistelmä varsinkin kun tähän lisätään työmarkkinoiden heikkous. Siksi Suomessa niin asukkaat kuin valtiokaan ei ole rikkaimmasta päästä.

Kuitenkin se, että kykenee elättämään itsensä eli on katto pään päällä ja ruokaa on yleensä riittävä syy sille miksi töissä käydään. Suurimmalle osalle maailman ihmisistä olisi käsittämätöntä valittaa siitä, että koska tulot riittävät vain perustason elämiseen ei aio jatkaa töissä. Jos tukia ei olisi (enkä tarkoita nyt, että tämä olisi toivottavaa), tietenkin kävisit töissä juuri siksi, että voisit saada sen perustason elämisen. Ymmärrän halun kerryttää säästöjä, tehdä rahalla kivojakin asioita jne. mutta eihän tämä toteudu työttömänä ainakaan yhtään nykyistä paremmin.

Vierailija
129/130 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä sinulla voi mennä autoon 10 000€ vuodessa. Ilmeisesti lasket mukaan auton hankintahinnan ja silloin sinulla on aika kallis auto. Itse laskin kerran että auton kulut: vakuutus ja autovero maksavat reilun 100€ kuukaudessa, pyöristetään vähän ylöspäin eli 150€ kuukaudessa. Auton perushuolto maksaa korkeintaan 500€ ja yleensä se on max. 2 kertaa vuodessa. Bensakuluja sinulla ei voi juurikaan olla jos saat töistä kilsakorvaukset ja asut lähellä työpaikkaa. Eli en kyllä ihan usko laskelmaasi ellei sinulla ole autopaikka Helsingin keskustassa autohallissa.

Johan auton arvonalenema on tuon verran. Ostat 20 000e auton ja myyt sen 5v vuoden päästä 10 000e:lla. Tästä tulee 167e/kk. Toki erikseen on ne tonnin kipot, joita itse huollat harrastuksena jne.

Vierailija
130/130 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

oikein hesan junteille

Totta, stadissa ei voi käydä missään. Landella on helpompi käydä oopperassa, teatterissa, taidenäyttelyissä, ravintoloissa jne. Edelfelt-näyttely Kärsämäellä Jartsan pubin ja Mairen kampaamon vieressä.