Moi, oon duunari Helsingistä ja ei tässä työnteossa ole kyllä mitään järkeä. Kaikki raha menee autoon, ruokaan ja asuntoon.
Olkaa onnellisia jos teillä on työ mihin ei autoa tarvitse, se on sellainen loputon rahareikä ettei tässä ole enää mitään järkeä. Tuskin 10 000€ riittää mitä autoon menee joka vuosi. Huollot maksaa, parkkipaikat maksaa, polttoaine maksaa, mutta onneksi sentään kilsat saa työnantajalta.. Se mitä autoilun jälkeen jää, menee ylisuuriin vuokriin ja ruokaan. Olen koittanut tehdä eväätkin töihin, mutta ei se aina onnistu.
MItä järkeä tämmöisessä elämässä on?
Sä teet töitä jotta voit kustantaa sun kulut mitä työnteosta koituu. Ajattelin säästää muutaman kuukauden ja irtisanoutua. Niillä säästyneillä rahoilla muutan halvempaan asuntoon johonkin pk-seudun laitamille ja elän karenssin ajan omilla rahoilla. Sen jälkeen sossun elättinä. Rahatilanne on yhtä huono, mutta vapaa-aikaa on senkin edessä. Auton myyn pois joten rahaa ei mene enää siihen.
En jaksa tätä enää.
Kommentit (130)
Sosialismissa se on tämmöistä, köyhänä pysyt teit töitä kuinka paljon tahansa. Sosialismissa sossupummi on voittaja.
Vierailija kirjoitti:
Autoilu on valinta.
Jos saa km Korvausta niin auto on työkalu muiden joukossa.
Vierailija kirjoitti:
Pyydä palkkaa lisää.
Hyöty menee makoilijoille verojen muodossa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autoilu on valinta.
Jos saa km Korvausta niin auto on työkalu muiden joukossa.
Km korvaus on ihan vitsi.
Sullahan on helppoa, jos pelkkä parin kuukauden säästäminen muuttaa elämäsi. Etkö ole tähän mennessä osannut säästää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autoilu on valinta.
Taas joku cityvihreä siellä kirjoittelee. AP kertoi jättävänsä auton pois ja jää työttömäksi. Onhan se toki valinta sekin. Duunarit eivät voi tehdä työtään ilman autoa, joku koodari taas ei autoa tarvitse mihinkään.
Kyllä bussilla tai pyörällä pääsee joka paikkaa pk-seudulla
Mä ajan asiakkaalta asiaalle pitkin Helsinkiä ja käyn tukussa hakemassa tavaraa niiden välillä. Tuskin pääsisin edes bussiin sisään satojen kilojen tavaroiden kanssa. :D Surullista miten todellisuudesta irtautuneita helsinkiläiset ovat. Heille vesi tulee hanasta, sähkö pistorasiasta ja kaikki muukin ilmestyy itsestään. Ei ymmärretä, että siellä jotkut duunarit tekee ympäri vuorokauden töitä, että yhteiskunta toimii.
Mahtavasti yleistetty. Helsinkiläisissä ei duunareita ole, joo...
Molemmat yhtä typeriä, se jota lainasit ja sä.
Minä tein juuri tollasen downgreidauksen ja olen enemmän kuin tyytyväinen. Tupakanpolton olen lopettanut ja alkoholiakaan en enää käytä kuin harvoin kesällä. Mielikin on rauhoittunut enkä ole enää suutu yhtä herkästi.
Samaa kituuttamista se on täällä maaseudulla. Palkat on vaan huonommat mutta toisaalta asuminen ei oo niin kallista mitä pk-seudulla. Jos joskus saat yhden ylimääräisen tonnin säästettyä niin pian on lomautuksia luvassa tai auto hajalla.
Vierailija kirjoitti:
Sullahan on helppoa, jos pelkkä parin kuukauden säästäminen muuttaa elämäsi. Etkö ole tähän mennessä osannut säästää?
Kaikki menee juokseviin kuluihin mitä tulee. Helsinki on epäonnistunut kaupunki. Kallis ja tylsä. Liikenne ei toimi lainkaan.
Niin ne rahat menee myös Kehä 3:n ulkopuolella ihan vaan elämiseen
Vierailija kirjoitti:
Auto on täysin turha, varsinkin Helsingissä.
Ehkä sulle, mutta älä turhaan yleistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki menee juokseviin kuluihin mitä tulee. Helsinki on epäonnistunut kaupunki. Kallis ja tylsä. Liikenne ei toimi lainkaan.
Tuskin menee, jos ap pystyy parissa kuussa säästämään sen, minkä tarvitsee karenssin ajan + muuttoon.
Typerä trolli koko aloitus.
Vierailija kirjoitti:
Itsemurha, sitä suosittelen jokaiselle köyhälle. Ainoastaan rikkaimman prosentin elämä on jonkin arvoista.
Ole sanojesi mittainen ja aloita itsestäsi. Tee se jo tänään!
Muuta jo nyt pk seudun laitamille niin säästät rahaa. Niin monet muutkin pk seudulla töissä käyvät tekevät.
Ei se liikkuminen ilmaista ole autottomallakaan, julkinen liikenne on aika kallista varsinkin jos pitää mennä oman paikkakunnan ulkopuolelle, satunnainen taksi myös maksaa. Ei mulla 10 000 mene vuodessa, mutta ainakin 100e kuukaudessa ja enpä pääse kätevästi ja nopeasti paikasta toiseen.
Niin se on että elämä on pelkkää työntekoa ja veroja ja maksujen maksamista. Oma auto maksoi 14000 euroa ja maksua jäljellä 1650 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Muuta jo nyt pk seudun laitamille niin säästät rahaa. Niin monet muutkin pk seudulla töissä käyvät tekevät.
Vuokrassa voi vähän säästää mutta mihin muuhun se auttaa?
Vierailija kirjoitti:
Itsemurha, sitä suosittelen jokaiselle köyhälle. Ainoastaan rikkaimman prosentin elämä on jonkin arvoista.
4,5 miljoonaa suomalaista tekisi itsemurhan? Tänne jäisi reilut miljoona "varakasta" ja asukasluku olisi pienempi kuin Virossa.
onneksi hesassa erittäin runsaasti näitä kelagoldin rikkauspalleroita
Rohkeasti vaan kokeilemaan elämistä Helsingin ulkopuolella. Täälläkin on työpaikkoja.