Miksi jotkut äidit eivät pyyhi lapsensa räkää naamasta?
En ymmärrä. Joidenkin tenavat touhuavat AINA räät pitkin naamaa.
Kommentit (10)
Kun on kakat housuissa, vaippa vaihdetaan, kun on puklut rinnuksilla, puklut pyyhitään/paita vaihdetaan. Jos on naama täynnä räkää, ne pyyhitään!
Nipo ap :)
Vierailija:
Kun on kakat housuissa, vaippa vaihdetaan, kun on puklut rinnuksilla, puklut pyyhitään/paita vaihdetaan. Jos on naama täynnä räkää, ne pyyhitään!
Nipo ap :)
pesuun. Mileummin niin, kuin kävelisin tyytyväisenä räkänaamaisen lapsen kanssa kaupoissa ja ihmisten ilmoilla!!
ei ap.
Joidenkin lapset ovat naama räkälöllön peitossa, vaikka ovat sisätiloissa. Paperin puutteesta ei siis ole kyse näillä äideillä, jota tarkoitan.
Jos ulkona räkä valuu, eikä paperia ole taskussa, pyyhin vaikka oman paitani hihaan. Useimmiten paperia kyllä löytyy taskusta. Pakkasella varsinkin räkä tuntuu varmasti kylmältä naamassa, joten mieluummin sitten vaikka pyyhin hihaani kuin annan olla naamassa.
ap
Minä luulen, että nämä räkänaamojen äidit ovat vaan niin patalaiskoja, että eivät viitsi nostaa ahteriaan sohvalta.
-Meillä lapsella on kaksi tasaveroista vanhempaa, siis äiti ja isä pyyhkivät molemmat lapsensa räkiä. Ymmärrän kyllä, että tämä on utopiaa ap:n ja kaltaistensa perheissä.
-Räkä pyyhitään aina kun se huomataan, mutta koska lapsella valuu räkä enemmän tai vähemmän kaikki talvet, ja koska emme kulje lapsen perässä joka minuutti, niin ainahan se räkä joskus ehtii ylähuulelle asti ennen kuin pyyhitään.
Et taida olla räkänaamalapsen äiti. Vastaat, että pyyhitte lapsen naaman aina kun ehditte. Nämä äidit(äidit siksi, koska useimmiten äiti on se, joka lasta hoitaa hoitovapaalla), joita tarkoitan, eivtä pyyhi räkää naamalta, vaikka lapsi olisi metrin päässä ja äiti makaa vastapäätä lasta vaikka nenäliina kourassa.
Äiti leikkii, höpöttää, hupsuttelee, lukee kirjaa, pitää lasta sylissä jne. mutta lapsella on koko ajan naama räässä, eikä sitä pyyhitä. Tätä ihmettelen.
Ja miten niin " ap:lla ja kaltaisillansa" ...täh? Mistä sinä tiedät minut ja kaltaiseni? Kyllä meillä mies osallistuu tasan yhtä paljon lasten hoitoon...(on ollut hoitovapaallakin).
ap
ei käytä lastenhoidosta puhuttaessa sellaisia toisia äitejä syyllistäviä lauserakenteita kuin " miksi jotkut äidit - - " (pukee lapsensa niin tai näin, ostaa tai on ostamatta lapsilleen sitä tai tätä jne) Sellaisia käyttävät vähemmän sivistyneet naiset, jotka eivät kykene näkemään kapean sukupuoliroolimallin yli. Muutenkin aloituksestasi kuultaa läpi hyökkäävä junttius.
Terv. 9
Hassua, että väität vastaan. Kyllä meillä lapset hoidetaan yhtä lailla minun kuin miehenikin toimesta.
Ehkäpä syynä siihen, miksi kirjoitin nimenomaan äideistä, johtuu siitä, että näkemäni räkänokkalapset ovat olleet äitiensä hoivassa silloin kun olen ajatellut " yök...kun on naama täynnä räkää!" En muista nähneeni yhtään isää ohjastamassa räkänaamalasta.
Juntti voin olla, hyökkääväkin. Sivistymättömäksi ja perinteisen sukupuoliroolijaottelun puolustajaksi en itseäni tunnista.
ap
Vierailija:
ei käytä lastenhoidosta puhuttaessa sellaisia toisia äitejä syyllistäviä lauserakenteita kuin " miksi jotkut äidit - - " (pukee lapsensa niin tai näin, ostaa tai on ostamatta lapsilleen sitä tai tätä jne) Sellaisia käyttävät vähemmän sivistyneet naiset, jotka eivät kykene näkemään kapean sukupuoliroolimallin yli. Muutenkin aloituksestasi kuultaa läpi hyökkäävä junttius.
Terv. 9
Täytyy myöntää, että olen ihmetellyt (itsekseni) samaa. Kyllähän sitä saa joskus olla jatkuvasti pyyhkimässä, mutta en silti ilkeäisi jättää niitä naamalle valumaan. Yyh.