Kehutko koskaan muiden lapsia? Miten? Kehutko sellaisten vanhempien lapsia myös, jotka eivät kehu muiden lapsia?
Kommentit (11)
Vierailija:
Lapset ovat ihania ja kaikki lapset ansaitsevat kehuja, vaikka vanhemmat eivät ansaitsisikaan. Esim. jos joku ventovieras lapsi on kohtelias ja avaa oven, tietysti kiitän ja kehun, että siinäpä on hyväkäytöksinen nuorimies/pikkuneiti tms. Tai jos joku tulee päiväkodin pihalla näyttämään jotakin hienoa hiekkalinnaa tms. niin totta kai kehun jne. Vain tollotja umpimieliset möllykät eivät kehu.
No sillä kysyn, kun uudella paikkunnalla tuntuu olevan erikoista väkeä, kun eivät muita kehu (eli yksinäni saan olla tämän kohteliaisuuden kanssa, kehun muitakin kuin omiani)
Eilen tuli vastaan tyttö, jolla oli pipossaan hauska tupsu. Ujosti hän heilutteli/moshasi tupsuaan meille (mulle ja mun pojalle) ja tietenkin minä heti ylistin mimmiä siitä. Voi mikä hymy levisikään naamalle. Siinä paras kiitos. Lasten kehuminen on tosi mukavaa.
Kyllä kehun. Aina kun joku lapsi tekee esim. kiltisti tai taitavasti jotakin.
Jos esim pojan kanssa on lapsi meillä leikkimässä ja leikki sujuu hyvin, kehun ihan vaan siitä olemisestakin. Poika 2vee. Jos lapset tekee lähelläni jotain hienoa tai käyttäytyy muuten hienosti/nätisti kehun kyllä aina jotenkin. Vähintään kiitän lasta aina kun hän on mielestäni kiitoksen arvoinen. lapsia ei mielestäni voi kehua liikaa.
Tuossa on ihan oikeasti kulttuurieroa. Töissä yksikään jenkki ei ole nolostunut, vaikka olen kehua retostanut aina, kun on ollut vähänkään aihetta. =)
Usein annan palautetta päivän kolttosista mutta AINA ENSIN kerron kuinka hienosti " Ville" puki,piirsi,söi,auttoi pienempäänsä tms.
Sillä kaikki lapset eivät koskaan saa kotonaan positiivista palautetta, kehuja varsinkaan. Voitte todella tehdä pienen itsetunnolle paljon hyvää pienellä teolla!
Vierailija:
Sillä kaikki lapset eivät koskaan saa kotonaan positiivista palautetta, kehuja varsinkaan. Voitte todella tehdä pienen itsetunnolle paljon hyvää pienellä teolla!
Tämä tuntui muuten kivalta viestiltä, tuntui, että saan kiitosta muiden lasten huomoimisesta. Kiitos sinulle =)
Ja muutenkin juttelen muillekin kuin omille lapsilleni, otan kontaktia vieraisiinkin lapsiin. Esimerkiksi perhekerhoissa on todella paljon aikuisia, joille muut kuin omat lapset ovat ihan ilmaa, eikä näiden läsnäoloon reagoida mitenkään muuta kuin silloin, jos joku tekee Nico-Petterille jotain pahaa.
Tästä seurauksena se, että usein hakiessani omia lapsia päiväkodista/eskarista muidenkin lapset on selittämässä omia juttujaan mulle. Mutta ihanaahan se on, kuulla pienten ihmisten tärkeitä juttuja. Mitä he ovat oppineet jne.
Lapset ovat ihania ja kaikki lapset ansaitsevat kehuja, vaikka vanhemmat eivät ansaitsisikaan. Esim. jos joku ventovieras lapsi on kohtelias ja avaa oven, tietysti kiitän ja kehun, että siinäpä on hyväkäytöksinen nuorimies/pikkuneiti tms. Tai jos joku tulee päiväkodin pihalla näyttämään jotakin hienoa hiekkalinnaa tms. niin totta kai kehun jne. Vain tollotja umpimieliset möllykät eivät kehu.