Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikähän ihmisiä vaivaa?

Vierailija
31.03.2025 |

Lukee keskusteluita tai juttelee ystävien kanssa niin kaikki on jotenkin vinksallaan, kaikilla on (muka) kokoajan kiire eikä kuitenkaan mitään tehdä? Ystävien näkeminen on jotenkin ihan mahdotonta, ilman kuukausien etukäteisvarausta ja silti voidaan vain jättää tulematta paikalle ilman mitään ilmoitusta. Edes kadulla ei ehdi pysähtyä 2 minuutiksi kun pitää mennä kauppaan, Kavereiden, ystävien tai edes puolison syntymäpäivää ei pystytä muistamaan, ei edes pienellä tekstarilla joka lämmittäisi vastaanottajaa kummasti, kaikenmaailman öyhötys linkkejä pystytään kyllä jakamaan häiriöksi asti. 

Sellainen aito välittäminen ja toisen kohtaaminen on kuollut? 

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset ovat aina olleet tällainen kansa. Toki nykyään ehkä vielä aiempaakin enemmän, kun digitalisaatio mahdollistaa entistäkin syvemmän eristäytymisen ja välinpitämättömyyden.

Vierailija
2/33 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys, taistelin aikani tuulimyllyjä vastaan, ehdotteli tapaamisia ja onnittelin muita. Homma vaan meni niin vaikeaksi tai täysin yksipuoliseksi, juu ei edes kiitetty onnitteluista! Totesin että olkoon, istukoot tasapersettä puhelimensa kanssa. Mä kyllä löydän parempaa seuraa ja löysin naapureista! Kahvitellaan toisten luona ja käydään kävelemässä. Nyttemmin olen törmännyt näihin tasaperse istujiin kaupassa, aloittavat jokainen kysymyksellä että musta ei ole kuulunut pitkään aikaan. Siis musta! Laitan aina vastapalloon että koskas mennään kahville? Sama selittely alkaa että voivoi kun ei ehdi, nytkin pitäisi olla jo kolmessa muussa paikassa. Totean vain että laitappa SÄ viestiä kun sopiva väli löytyy, ei ole löytynyt eikä mitään kuulunut, HAH. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sun perheenjäsenesi muistaa syntymäpäiväsi, joillekka se on ollut merkittävä. Miksi sitä muitten pitäisi muistaa.

Vierailija
4/33 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Some tappoi aidon sosiaalisuuden.

Vierailija
5/33 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisista on tullut pelkkiä narsisteja. 

Vierailija
6/33 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkö heräsit? Mieti keskenäsi.

Vierailija
7/33 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitakin ei vaan kiinnosta omat tai muiden synttärit, kuten minua. 

Vierailija
8/33 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johtuu niistä ihmisistä. Ja siksi ovat somessakin niin paljon. Sosiaalisemmat aidot ihmiset elävät elämää kaikkialla eikä vain somessa.

Harjoitelkaa asioiden ajattelua ja pyörittelyä. Miettikää järkevästi näitä asioita, onko loogista ajatella kuten esimerkiksi nyt sinä tässä ajattelet.

Vierailija
9/33 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä nyt tiedä oliko se ennenkään niin aitoa. Itse ainakin myönnän, että tein paljon asioita koska niin kuului tehdä. 

Vierailija
10/33 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välinpitämättömyys on kyllä saanut vallan nyky menossa. Aika harva edes yrittää järjestää yhtään isompia häitä, hautajaisia tai 50v juhlia, vaikka kutsut hyvissä ajoin ja pyydät ilmoittamaan niin silti jätetään tulematta. Ravintoloissa sama, varataan pöytä eikä ilmestytä paikalle, ovat ottaneet varasmaksun käyttöön, oikein mun mielestä. Omiin juhliin vähän paha ottaa 

Vierailija
11/33 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärän kun alle kymmenvuotiaalle pidetään syntymäpäiviä, mutta en kun aikuisilla pitäisi noteerata jopa jotain nimipäiviä, ketä oikeasti kiinnostaa, ei ketään.

Kaveri kehui kun facebookissa tuli kymmeniä syntymäpäivä onnitteluja, sanoin että otappa muistutus pois, otti ja seuraavana vuonna saldo oli kokonaiset nolla kappaletta.

Vierailija
12/33 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tuo valitus täällä. Miksi?

Vierailija
13/33 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisista on tullut pelkkiä narsisteja. 

Aloituksessakin oli perin itsekkäitä toiveita. Aivan kuin aikuisuus olisi paikka, johon ihmiset tulevat esittämään joululahjalistoja siitä, kuinka muiden heitä pitäisi kohdella.

Vierailija
14/33 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välinpitämättömyys on kyllä saanut vallan nyky menossa. Aika harva edes yrittää järjestää yhtään isompia häitä, hautajaisia tai 50v juhlia, vaikka kutsut hyvissä ajoin ja pyydät ilmoittamaan niin silti jätetään tulematta. Ravintoloissa sama, varataan pöytä eikä ilmestytä paikalle, ovat ottaneet varasmaksun käyttöön, oikein mun mielestä. Omiin juhliin vähän paha ottaa 

Eikähän se kerro ettei ne kiinnosta oikeasti ketään.

Vierailija
15/33 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nytkö heräsit? Mieti keskenäsi.

Samaa tuntuu miettivän yllättävän moni, mun selitys on se että jos saan lapset hoitoon niin haluan vain olla rauhassa, en kaipaa ketään.

Vierailija
16/33 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä nyt tiedä oliko se ennenkään niin aitoa. Itse ainakin myönnän, että tein paljon asioita koska niin kuului tehdä. 

Epäaitous ilmenee juurikin esim niin, että pyrkii miellyttämään tai myötäilemään muita. 

Vierailija
17/33 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, huomatkaa minut olen syntynyt päivänä x ja mulla on joka vuosi syntymäpäivä! Siis, wau! Aplodeja!

Vierailija
18/33 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei, huomatkaa minut olen syntynyt päivänä x ja mulla on joka vuosi syntymäpäivä! Siis, wau! Aplodeja!

Niinpä, minäkin olen tuttaville sanonut että ei ole pakko onnitella syntymäpäivänäni ellei muista tai välitä, ihan sama se minullekin on. En tarvitse onnitteluja.

Vierailija
19/33 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ilmeinen poikkeus, meillä käy ja mä/me käydään yllätysvierailuilla. Aina on iloista puhetta ja sitä riittää. Kukaan ole kiinnostunut onko pyykit levällään tai tiskipöytä täynnä, niin on muillakin.

Vierailija
20/33 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työelämä vie kaikki mehut. Ei vain jaksa vapaa-ajalla kun nähdään läheisiä tai nukkua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme