Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensi yönä uusi leipomolakko - Hyvä juttu!

Vierailija
30.03.2025 |

Ensi yönä alkaa uusi leipomoalan lakko ja se on loistava juttu.

Leipurin on pidettävä nyt puoliaan ja meidän kanssa-kansalaisten on tuettava toisiamme.

On aivan täyttä hulluutta, että jotkut ministerit latelevat tuolla, kuinka "yölisä on muinaisjäännös" ja kuinka sille ei ole perusteita.

Aivan! Ihan kuin kukaan meistä haluaisi öisin olla töissä, kun muut nukkuvat, ja nukkua silloin, kun muut elävät. Leipurit uhkaavat hirveästi ja ovat lisänsä ansainneet.

Tää maa menee pian aivan hulluksi, jos nuiden sekopääpsykojen annetaan tuolla tehdä mitä huvittaa.

Tukekaamme toisiamme.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhraavat* eivät uhkaa :'D

Vierailija
2/14 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipainoisilta pitäisi kieltää leipomoissa asiointi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Suomalaiset hoikistuu 

Vierailija
4/14 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppuu tuo pullan pupeltaminen 

Vierailija
5/14 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että köyhät työläiset lakkoilee, eiköhän jossakin vaiheessa mene herroille jakeluun. Mää olen köyhä työtön.

Vierailija
6/14 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loppuu tuo pullan pupeltaminen 

Ei lopu. Itse leivotaan itse niin en lakot vaikuta yhtään.

Vierailija
7/14 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Lain nojalla osalle leipomotyöntekijöistä on maksettu 100 prosentin korotettu korvaus kello 22-6 tehdyistä työtunneista.

Hallitusohjelmaan kirjattiin, että leipomoiden yötyökorvauksista aletaan jatkossa sopia työehtosopimuksilla ja työsopimuksilla, kuten muillakin aloilla. YLE 

Vierailija
8/14 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää leipoa siis itse leipää.

Vierailija
9/14 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syökää kaalia

Vierailija
10/14 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi leipureiden pitäisi saada 100% korvaus yötunneista, kun kukaan muukaan yötyötä tekevä ei saa. Esim hoitajien yökorvaus on 40%

Vierailija
11/14 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Lain nojalla osalle leipomotyöntekijöistä on maksettu 100 prosentin korotettu korvaus kello 22-6 tehdyistä työtunneista.

Hallitusohjelmaan kirjattiin, että leipomoiden yötyökorvauksista aletaan jatkossa sopia työehtosopimuksilla ja työsopimuksilla, kuten muillakin aloilla. YLE 

Ja irtisanomissuojasta. Kaupan ala ei saanut irtisanomissuojaa työehtosopimukseen.

Vierailija
12/14 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen muita myymään luomuja ja leipiä, joilla on hygienia-asiat kunnossa viimeisen päälle. Ja hyvät raaka-aineet, paremmat, terveellisemmät. Mitä lähempänä ihmisiä, niin kauppa käy tai verkon kautta.

Vierailija
13/14 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin nuorena leipomossa töissä. Hyvä palkka. Yö tunneista tuli 100% palkka ja pyhätunneista 300%

Nyt sairaanhoitajana saan 40% yö tunneista ja pyhistä 100%

Leipomossa tienasin paljon paremmin. Jouduin vaihtamaan alaa, kun kyseinen leipomo siirsi tuotantonsa Viroon, missä sai tehetettyä halvemmalla känttynsä

Vierailija
14/14 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei? Onko se heiltä pois? Ei ole heiltä pois. Varmaan osittain siksi, että leipomotyö on useimmiten aina yötyötä. Hoitajilla vain joskus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän