Voisitko seurustella "temuttajan" kanssa?
Eli sellaisen joka hankkii kaikki tuotteensa halvoista kiinakaupoista?
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turhaa krääsää kerää kotiinsa ja köyhdyttää Suomen kansantaloutta.
Miten se köyhdyttää Suomen kansantaloutta? Ahneet valmistajat siirsivät tuotannon Kiinaan voiton tavoittelunsa vuoksi. Nytkö sinä vaadit etteivät kuluttajat saa määrätä itse mistä tuotteensa ostavat? Olen aina ollut siinä käsityksessä että kuluttaja on kuningas joka päättää itse mistä mitäkin ostaa.
Tyhmä tyhmempi tyhmin...taidat olla tu viimeisin.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisoikeuksia voisi ottaa taas esille, vaikka lännessä tilataan sieltä tuotteita. Että joku muu maa ottaisi pakkotyöpaikoista turvaan, Aasiassa täytyy olla joku maa jossa on tilaa ja vapautta. Tai tehdään se?
Eipä ketään 90-luvulla kiinostanut ihmisoikeudet, nyt ihmisoikeuksien varjolla voi tavallista suomalaista syyttä kun tilaan kiinasta tavaraa, se oli sitä parempaa tilaamista kun tavaratalojen omistajat teki sitä 80- ja 90-luvuilla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se köyhdyttää Suomen kansantaloutta? Ahneet valmistajat siirsivät tuotannon Kiinaan voiton tavoittelunsa vuoksi. Nytkö sinä vaadit etteivät kuluttajat saa määrätä itse mistä tuotteensa ostavat? Olen aina ollut siinä käsityksessä että kuluttaja on kuningas joka päättää itse mistä mitäkin ostaa.
Kuluttajaien pitäisi ostaa laadukasta tavaraa joka pon valmistettu länsimaissa, eikä kiinakrääsää. Pitäisi laittaa kovat tullit kaikkeen kiinalaiseen tavaraan.
Ei länsimaissa ole enää viimeiseen 15 vuoteen valmistettu paljon mitään muutamaa arabian tai fiskarsin tuotetta lukuunottamatta. Missä todellisuudessä sinä elät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä se Tokmannin omistaja omaisuuden teki? tuomalla muovi paskaa Kiinasta ja möi yli 50 prosentin katteella monta vuosikymmentä.
Huono vertaus, verot tulee
suomeen ja ostamalla Suomesta tuet mm. työllisyyttä jne.
Nämä on niin surkeita vertailuja "Tokmannin tuotteetkin on valmistettu Kiinassa", etkö sä ymmärrä kuinka tyhmäksi itsesi teet.
Tuotteista maksetaan alv. Kauppias maksaa jos maksaa yhtään mitään riippuen miten osaa kiertää veroja. Työntekijät maksavat palkastaan vero joka on todella vähän koska palkkataso on matala. Ymmärrätkö ettei tässä maassa valmisteta mitään koska kapitalisti on halunnut maksimoida katteensa. Myös kuluttajan on oikeus maksimoida hyötynsä ostamalla ne tuotteet suoraan valmistusmaasta. Et sinä kykene millään perustelemaan asiaa. Kuluttajalla on oikeus olla yhtä ahne kuin kauppiaallakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä se Tokmannin omistaja omaisuuden teki? tuomalla muovi paskaa Kiinasta ja möi yli 50 prosentin katteella monta vuosikymmentä.
No ihan yhtä vähän olisin yhdessä miehen kanssa, joka raijaa Tokmannilta kiinalaista muovipaskaa.
Tätäkö tavoittelet ?😇
Viimeksi toin suomalaista talouspaperia Tokmannilta 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuluttajaien pitäisi ostaa laadukasta tavaraa joka pon valmistettu länsimaissa, eikä kiinakrääsää. Pitäisi laittaa kovat tullit kaikkeen kiinalaiseen tavaraan.
Ei länsimaissa ole enää viimeiseen 15 vuoteen valmistettu paljon mitään muutamaa arabian tai fiskarsin tuotetta lukuunottamatta. Missä todellisuudessä sinä elät?
Todellisuudessa missä Kiina valloittaa maailmaa. Kyllä minä löydän jatkuvasti kaupasta länsimaissa valmistettuja tuotteita, toki tuotantoa on siirrettävä lisää takaisin Eurooppaan.
..siirrettävä takaisin eurooppaan. KUKA sen maksaisi?
Vierailija kirjoitti:
Hyvä idea siirtää takaisin Eurooppaan ja jopa pohjoismaihin, mutta kuka sen kustantaa. KANNATAN
Temuttajan vastustajat, toivon ettei teistä kukaan käytä Ikeaa, Ikea tuhoaa sademetsiä miljoonia hehtareita, että te saatte (halpoja) huonekaluja. Ikean kierto huonekaluissa myös liian nopeaa.
kuinka moni malm lipasto on jo kaatopaikalla alle 10 vuoden ikäisenä, verrattuna siihen että olisitte esimerkiksi Iskusta ostaneet laadukkaan lipaston?
Vierailija kirjoitti:
Miten? Sehän työllistää matkahuoltoa ihan älyttömästi. Matkahuollon pisteitä on mm. K-kaupoissa. Kyllä ne kauppiaat siitä rahaa saa.
Vierailija kirjoitti:
Lapset altistuisi myrkyille joita niissä romuissa on, joten en voisi seurustella henkilön kanssa joka sellaisia kotitalouteen raahaa.
Tilasin temusta bluetooth-aux -adapterin autoon 5 eurolla, ja siihen kylkeen vielä "tupakansytyttimeen" sopivan usb-laturin 5 eurolla. Laitoin tabletilta spotifysta soimaan rock-musiikkia, jonka tahtiin 2-vuotias poikani alkoi heiluttaa päätään takapenkillä istuimessa. Myrkytinkö nyt lapseni? Ei sieltä pakko ole tilata leluja tai kalsareita, mutta peruselektroniikka on pitkälti samaa krääsää, kuin mitä paikallisilla romukauppiailla, ilman 10-kertaisia katteita.
Vierailija kirjoitti:
Temuttajan vastustajat, toivon ettei teistä kukaan käytä Ikeaa, Ikea tuhoaa sademetsiä miljoonia hehtareita, että te saatte (halpoja) huonekaluja. Ikean kierto huonekaluissa myös liian nopeaa.
En temuta, enkä osta halpaa Ikeasta. Heikkolaatuisen romun ostaminen ei vaan ole järkevää. Miksi ihmiset edes tyytyvät siihen halpaan paskaan? Onko se kiva elää omaa elämäänsä rumien ja halpojen esineiden keskellä?
Vierailija kirjoitti:
kuinka moni malm lipasto on jo kaatopaikalla alle 10 vuoden ikäisenä, verrattuna siihen että olisitte esimerkiksi Iskusta ostaneet laadukkaan lipaston?
Onkos ne iskun lipastot tehty Suomessa?
Vierailija kirjoitti:
Lapset altistuisi myrkyille joita niissä romuissa on, joten en voisi seurustella henkilön kanssa joka sellaisia kotitalouteen raahaa.
Taas kerran: me milleniaalit leikittiin koko lapsuus kasarilla Hasbron ja Mattelin kiinalaisilla ftalaattileluilla. Ei ottaneet vanhemmat avioeroa asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin ne tuntuu kestävän. Todennäköisesti ei ole kyse tuotteen laadusta, vaan kaatopaikalle niitä raijaavat ne, jotka haluavat jatkuvasti uudistaa sisustustaan (mikä ei ole ekologista ja kestävän kulutuksen periaatteiden mukaista, ihan riippumatta siitä, ovatko huonekalut ja sisustusesineet Kiinasta tai Euroopasta).
Vastauksena aloittajan kysymykseen: En voisi seurustella sellaisen ihmisen kanssa, joka ostaa tarpeetonta eikä välitä vastuullisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Kuluttaja. Saat samalla laadukkaampia tuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas kerran: me milleniaalit leikittiin koko lapsuus kasarilla Hasbron ja Mattelin kiinalaisilla ftalaattileluilla. Ei ottaneet vanhemmat avioeroa asiasta.
Epärelevantti vertaus, sillä ftalaattien myrkyllisyydesta ei ollut silloin laajasti tietoa.