Miten voin olla olematta taakka?
Täällä on jatkuva valitus kirjoittajien vanhemmista ja appivanhemmista. Heistä on pelkkää haittaa, vaivaa, eivät anna rahaa jne. Soittelevat, tulevat kylään jos eivät vielä muuta apua tarvitse.
kirjailija Utrio koki vanhuspuheet niin raskaaksi että ehdotti elämän lopettavaa pilleriä elökeikään tuleville.
Itse olen yrittänyt minimoida tuottamani haitan, en koskaan soita lapsille, en mene kylään kuin kutsusta ja sittenkin olen vain sen pari tuntia. Lapsensakaan eivät tarvitse enää kaitsijaa.
Pelkään jos kunto huononee ja minusta tulee haitta, miten ihmeessä sen voin estää? Heikoille jäille, kesällä uimaan järven yli, muita ehdotuksia?
Kommentit (23)
Niin, on ikävää lukea siitä että pidetään riesana ja rasitteena. Nolottaahan se itseäkin ajatella, että toinen on suunnilleen mielessään kiroten ja vastentahtoisesti tekemisissä. Edes vaikka sen yhteen tekstiviestiin vastaamiseen kuluvan ajan verran.
Omista sukulaisistani olen nähnyt ihan läheltä 80+ ikäisen pariskunnan, joiden lapset eivät suostu kuulemma edes soittamaan ennen kuin heille on laitettu soittoraha tilille. Ovat kymmeniä vuosia joutuneet maksamaan omien lastensa seurasta laittamalla rahaa tai tavaraa heille. Itse en haluaisi tuollaiseen tilanteeseen missään nimessä.
Lopettamalla tuo nöyristely ja maassa matelu.
En löytänyt tuollaista aloituksessa?
Yleispätevä ohje kyllä kaikille.