Siskoni osti lapselleen varmasti yli 500 euron edestä vaatteita, kun tyttö halusi vaihtaa tyyliään
Nyt omani haluavat samaa eikä mulla ole tuollaisia summia maksaa kolmelle lapselle. Ärsyttää.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä ajattelit sitten avautua täällä siskosi perheen asioista. Heistä on varmasti mukavaa lukea sinun kirjoituksiasi, kun et ole kehdannut arvostella sisaren käytöstä ihan päin naamaa.
En mielestäni arvostele. Harmittaa vain kun lasteni kuullen kertoi miten olivat tilanneet uusia housuja ja paitoja, löytäneet alesta kivan toppaliivin ja ensi syksyksi kengät sekä jotkut tennarit. Vanhin lapseni on saman ikäinen ja heti alkoi narisemaan, miksi minä en KOSKAAN osta hänelle MITÄÄN. Kylläpä ostan, mutta me ostetaan tarpeeseen eikä mielihalusta.
Ap
Meinaat, että siskon lapsi ei tarvitse ensi syksynä kenkiä tai toppaliiviä?
Niin. Tuohan on pelkästään järkevää ostaa alennuksesta nyt keväällä, jos ei enää kasva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä ajattelit sitten avautua täällä siskosi perheen asioista. Heistä on varmasti mukavaa lukea sinun kirjoituksiasi, kun et ole kehdannut arvostella sisaren käytöstä ihan päin naamaa.
En mielestäni arvostele. Harmittaa vain kun lasteni kuullen kertoi miten olivat tilanneet uusia housuja ja paitoja, löytäneet alesta kivan toppaliivin ja ensi syksyksi kengät sekä jotkut tennarit. Vanhin lapseni on saman ikäinen ja heti alkoi narisemaan, miksi minä en KOSKAAN osta hänelle MITÄÄN. Kylläpä ostan, mutta me ostetaan tarpeeseen eikä mielihalusta.
Ap
Kasvavat lapset ja nuoret tarvitsee uusia vaatteita. Siskosi on nyt vaan ostanut isomman satsin kerralla. Ja itsepä olet lapsestasi tuollaisen vinkujan kasvattanut.
Eihän tuo summa niin kovin korkea ole kun siihen sisältyy jo kahdet jalkineet ensi syksyä varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin.
Käyn kyllä töissä. Käytkö itse?
Ap
Ei minkään tyylin vaihtamiseen kannata laittaa rahojaan, se tyyli vaihtuu sitä mukaa kun niitä uusi vaatteita ostetaan.
Mullakin on kolme lasta, mutta onneksi ovat poikia eivätkä mitenkään turhamaisia. Ostan kirpparilta, kierrätän sisaruksien vaatteita, paikkaan polvia, neulon neuleet itse. Rahat käytetään harrastuksiin ja elämyksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Et sitten siskollesi suoraan valittanut ettei kerro kuulumisia lapsillesi? Täältähän sisko käy lukemassa, vai lukeeko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sano lapsellesi tuo sama: kylläpä ostan mutta me ostetaan tarpeeseen eikä mielihaluista.
Jos lapsi jatkaa änkyröintiä niin sano että hänellä on oikeus mielipiteeseensä ja mielipahaansa, mutta sinä teet raha-asioita koskevat päätökset, ja piste.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Millainen on kiva toppaliivi? Mikset sinä osta alesta kivoja toppaliivejä?
Vierailija kirjoitti:
Mullakin on kolme lasta, mutta onneksi ovat poikia eivätkä mitenkään turhamaisia. Ostan kirpparilta, kierrätän sisaruksien vaatteita, paikkaan polvia, neulon neuleet itse. Rahat käytetään harrastuksiin ja elämyksiin.
Mullakin on vanhin tyttö ja kaksi nuorempaa poikia mutta kaikki heistä varmasti mielellään shoppailisi tuolla rahalla jos antaisin.
No, voidaan kai mekin esikoisen kanssa katsoa löytyykö alesta jotain tarpeellista syksyksi. Poikien kohdalla en voi, koska saattavat kasvaa kesälläkin niin paljon että se ei olisi järkevää.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Sano suoraan lapsillesi, että siskosi rahat eivät ole sinun eikä sinun lastesi käytettävissä, ettekä te muutenkaan elä siskosi perheen elämää.
Mulla on vaan yksi lapsi. Kerroin että rahaa on x euroa ja siitä maksetaan xxx.
On nyt hyvässä ammatissa ja voi ostaa, mutta...onkin saita kuin mikä. Just juteltiin niin sanoi että hän muistaa kyllä ettei voinut pyytää, kun ei kuiteskaan saanut.
Ei ole katkera, ei!
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuo summa niin kovin korkea ole kun siihen sisältyy jo kahdet jalkineet ensi syksyä varten.
Jaa, poika osti jämäalen alesta muodikkaat kengät syksyksi, 15euroa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sano lapsellesi tuo sama: kylläpä ostan mutta me ostetaan tarpeeseen eikä mielihaluista.
Jos lapsi jatkaa änkyröintiä niin sano että hänellä on oikeus mielipiteeseensä ja mielipahaansa, mutta sinä teet raha-asioita koskevat
Olen sanonut kyllä. Kyllä hän tuon tietää, mutta harmistui kun serkku oli saanut niin paljon kaikkea kivaa kerralla eikä varmasti kaikki ollut mitään "pakko ostaa nyt" -juttuja. Sisko ite sanoi, että tyttö oli halunnut muuttaa tyyliään vähän naisellisemmaksi eikä pukeutua enää niin teinimäisesti.
Ap
Näitä lapsiinsa omaisuuksia laittavia perheitä löytyy. Mietin, että minkähänlaisia "rinsessoja" heistä kasvaa, kun opetetaan, että saa ennenkuin pyytää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hyvä hänelle, jos on ollut kokoja. Itse en koskaan löydä jämäaleista mitään kun kokoni on niin tavallinen.
Ei ole hyvä tapa opettaa että kaiken saa kerralla. Mä olisin voinut ostaa yhden asukokonaisuuden ja lapsi itse omilla rahoilla enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Millainen on kiva toppaliivi? Mikset sinä osta alesta kivoja toppaliivejä?
En tiedä. Eipä ole tullut mieleen. Aiempina vuosina ei olisi ollut mahdollista ostaa kevätalesta koska syksyn kokoa olisi ollut vaikea ennustaa. Nyt olisi mahdollista, mutta edelleen ostan vain tarpeeseen. Enkä itse tiedä, onko toppaliivit edes hyviä. Eikö niissä tule kylmä?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät ole muodikkaat syksyllä, eivät kestä kuin kaksi viikkoa käytössä, eivätkä edes mahdu pojalle syksyllä. Hukkaan meni nekin rahat.
Vierailija kirjoitti:
Meillä menee useampi tonni vuodessa tyttärien vaatteisiin, laukkuihin, meikkeihin, kenkiin, koruihin, hajuvesiin yms sälään.
Elin itse köyhän lapsuuden ja se on vaikuttanut niin, että haluan lapsille parempaa. Oma tyyli on tärkeä asia teininä.
Toki ymmärrän, että kaltaisiani köyhiä lapsia on tänäkin päivänä, mutta ei se mitään auta vaikka pukisin omani kirppisvaatteisiin ettei joku muu tuntisi huonommuutta, koska aina on niitä jotka pukee ne merkkikuteet ym.
Ei kai tuollainen kuluttaminen ole teineistä enää trendikästä. Tuhansia euroja vuodessa vaatteisiin ja sälään?
Omani haluavat ostaa vaatteensa kirppareilta ja kierrätyskeskuksesta. Talvitakit, hyvät kengät ja alusvaatteet kelpaavat uusina.
Oletko ap itse tyylikäs? Onko siskosi? Olen huomannut että jos äiti on tyylikäs ja huoliteltu, ovat lapsetkin.
Siis tuohon summaan sisältyy jo ensi syksyn kenkiä. Tuohan osoittaa siskosi perheen suunnitelmallisuutta. Eikö sinun tyttäresi saa koskaan uusia kenkiä? Ja alennusmyynnistä liivi. Yritä sinäkin etsiä tytöllesi jotain uutta ja kivaa alennuksesta. Kaipa hän joskus jotain uutta tarvitsee.