Siskoni osti lapselleen varmasti yli 500 euron edestä vaatteita, kun tyttö halusi vaihtaa tyyliään
Nyt omani haluavat samaa eikä mulla ole tuollaisia summia maksaa kolmelle lapselle. Ärsyttää.
Kommentit (46)
Sano suoraan lapsillesi, että siskosi rahat eivät ole sinun eikä sinun lastesi käytettävissä, ettekä te muutenkaan elä siskosi perheen elämää.
Pitäisiköhän olla lakisääteinen budjetti, kuinka paljon lasten vaatteisiin saa käyttää vuodessa? Tämä vähentäisi perheiden tuloerojen näkymistä, mikä johtaisi vähentyneeseen kiusaamiseen ja muihin sosiaaliongelmiin.
Sinä ajattelit sitten avautua täällä siskosi perheen asioista. Heistä on varmasti mukavaa lukea sinun kirjoituksiasi, kun et ole kehdannut arvostella sisaren käytöstä ihan päin naamaa.
No siinäpä ostaa. Mitä tuosta ärsyyntymään. Sanot vaan mukuloilles että elämä on epäreilua.
Meilläkin vaihdellaan tyyliä. 500€ on vielä pieni summa. Miksei siskosi perhe voisi toimia kuten parhaaksi näkee?
Halvalla selvisi, eihän tuolla saa kuin pelkän takin. Tai yhden paidan ja kengät.
Itse ostin molemmille pojille uudet kengät ja toiselle uudet farkut. Meni lähes 400€. Ei paljon omaa vaatekaappia enää raski päivittää.
500€ yhteen lapseen on kyllä paljon.
Minä ostaisin tuolla rahalla monen monta figuuria 😍
Mitä lampaita lapsesi ovat, kun jonkun toisen tyylin muutos aiheuttaa pakottavan tarpeen muuttaa itseä?
Miksi olet opettanut heidät kateellisiksi?
Vierailija kirjoitti:
Sinä ajattelit sitten avautua täällä siskosi perheen asioista. Heistä on varmasti mukavaa lukea sinun kirjoituksiasi, kun et ole kehdannut arvostella sisaren käytöstä ihan päin naamaa.
En mielestäni arvostele. Harmittaa vain kun lasteni kuullen kertoi miten olivat tilanneet uusia housuja ja paitoja, löytäneet alesta kivan toppaliivin ja ensi syksyksi kengät sekä jotkut tennarit. Vanhin lapseni on saman ikäinen ja heti alkoi narisemaan, miksi minä en KOSKAAN osta hänelle MITÄÄN. Kylläpä ostan, mutta me ostetaan tarpeeseen eikä mielihalusta.
Ap
Opeta lapsillesi, että kaikkea ei voi saada.
Meillä menee useampi tonni vuodessa tyttärien vaatteisiin, laukkuihin, meikkeihin, kenkiin, koruihin, hajuvesiin yms sälään.
Elin itse köyhän lapsuuden ja se on vaikuttanut niin, että haluan lapsille parempaa. Oma tyyli on tärkeä asia teininä.
Toki ymmärrän, että kaltaisiani köyhiä lapsia on tänäkin päivänä, mutta ei se mitään auta vaikka pukisin omani kirppisvaatteisiin ettei joku muu tuntisi huonommuutta, koska aina on niitä jotka pukee ne merkkikuteet ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mielestäni arvostele. Harmittaa vain kun lasteni kuullen kertoi miten olivat tilanneet uusia housuja ja paitoja, löytäneet alesta kivan toppaliivin ja ensi syksyksi kengät sekä jotkut tennarit. Vanhin lapseni on saman ikäinen ja heti alkoi narisemaan, miksi minä en KOSKAAN osta hänelle MITÄÄN. Kylläpä ostan, mutta me ostetaan tarpeeseen eikä mielihalusta.
Ap
Meinaat, että siskon lapsi ei tarvitse ensi syksynä kenkiä tai toppaliiviä?
Tyyli on niin vahva osa identiteettiä. Hyvä että siskosi on ymmärtänyt asian ja haluaa tukea lastaan. Ottaisit mallia.
Minkäikäinen olet? Et ole ymmärtänyt, että kaikilla ei ole saman verran rahaa? Jos asia oikeasti on kova paikka sinulle, niin ala luomaan itsellesi sellaista työuraa, että sinullakin on tuohon varaa!
Vierailija kirjoitti:
Itse ostin molemmille pojille uudet kengät ja toiselle uudet farkut. Meni lähes 400€. Ei paljon omaa vaatekaappia enää raski päivittää.
500€ yhteen lapseen on kyllä paljon.
Sama sillä erolla, että lapsia on kolme ja tyyli on jokaiselle kaikki kaikessa. Pitää olla justiin se tietty merkki ja malli samannäköinen (mutta halvempi) ei käy. No, kohta he jo lähtevät maailmalle ja sitten ikävöin näitäkin hetkiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin.
Käyn kyllä töissä. Käytkö itse?
Ap
Turhaa vastaat röllille ei sillä ole muita kirjaimia näppäimistössään ja noistakaan kirjaimista toi raukka parka ei muutakaan keksiny.
Käyn kyllä töissä. Käytkö itse?
Ap