Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihan surkeaa palvelua Espoon Lastentarvikkeessa, pakko valittaa...

13.03.2007 |

kyllä niin sieppaa, tämä oli kai jo 5 kerta, kun asioin ko. liikkeessä henkilökohtaisesti. (Puhelimessa palvelu ollut myös aina yhtä surkeaa.)

Tänään olin vaunujen kanssa (tosin Briot... oisko vaikuttanut asiaan....:-)) ja hyvin pukeutuneena eli en missään " tuulipuvussa" .

Tullessani kukaan ei tervehtinyt. Katselin matkarattaita ja matkasänkyjä sekä baby bantzeja. Olisin ostanut kaikki sieltä, jos olisin saanut edes kohtuullista palvelua, mutta KUKAAN EI EDES VAIVAUTUNUT KYSYMÄÄN TARVINKO APUA TMS.

Yksi myyjä palveli asiakasta. Kaksi muuta järjesti leluja telineisiin. Asiakkaita oli minun lisäkseni vain kaksi!!

Kun kysyin aurinkolaseista, sain koko ja väri neuvon. Valitsin ja joudun PYYTÄMÄÄN, ETTÄ TOINEN TULISI RAHASTAMAAN.... Ja tympeämpää palvelua ei olisi voinut saada.

Kyllä ottaa päähän, että tuo on ainut lähellä oleva liike. Mutta sen verran jurppii, että maksan ilomielin bensat ja haen sängyn ja rattaat Tikkurilan pikkuhurmurista, joka hurmasi minut jo puhelimessa loistavalla palveluasenteella.

Ja tämä kirjoitus ei todellakaan ole mikään mainos, kuten täällä joskus näkee/epäillään ihan aiheellisesti.

No, enää en tuohon kauppaan jalallani astu, olen vaikka ilman tarvitsemaani tuotetta.

(Aikaisemmin olen yrittänyt ostaa tuolta syöttötuolia, turvaportteja, sänkyä ja lämpöpussia eli ihan isoja ostoksia, mutta palveluksi en saamaani kohtelua mitenkään voi sanoa... Tervehtiminen ja kiittäminen olisi minimivaatimus, mutta kun ei edes niitä....)

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtä huono palvelu muissakin lastentarvikkeissa =( Ainakin tampereen. Just laskin että reilusti yli 1000e oon kyseiseen liikkeeseen laittanut vuoden aikana(näkee siitä kanta asiakas kortista, niin minä kuin myyjäkin)ja aina katotaan pitkin nenän vartta niinkuin halpaa makkaraa =/

Vierailija
2/25 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertaakaan emme mekään ole saaneet lastentarvikkeesta kunnon palvelua. Olemme käyneet siellä variston ja itäkeskuksen lastentarvikkeissa.

Myyjät eivät palvele aiakkaita ja jokaisesta tuotteesta pitää kysellä kaikki itse. Eivät kerro ja esittele tuotteita kunnolla.

Mies ei enään edes halua kyseisen ketjun liikkeissä halua asioida. Suostuu vain tikkurilan pikku hurmurissa asioimaan. Siellä palvelu on ollut loistavaa. Viimeksi kun käytiin turvaistuimia katselemassa myyjä niitä esitteli ihanasti ja neitimme sai istuimia testailla ja näytti kunnolla kuinka istuin kiinnitetään yms. Sielt jatkossakin ostamme kaikki tarvittavat. Harmi vain kun heillä ei ole myynnissä gracon quatro rattaita, ne pitäisi saada neidille ostettua. Mies ei edes niitä halua lastentarvikkeesta käydä ostamassa.

Luulisi että myyjät haluavat asiakkaita kunnolla palvella. Rattaat, istuimet yms on kuitenkin aika kalliita. Ja itse mieluiten ostan tuotteen jos saan ystävällistä palvelua ja myyjä neuvoo ja opastaa käytössä.

Öttis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulun Lastentarvikkeessa on ystävällinen ja asiantunteva palvelu!

Vierailija
4/25 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tarkoitat siis Niittykummun Lastentarviketta. Ollaan ostettu aika paljon sieltä, mm. turvakaukalo ja -istuin ja matkarattaat ym. pienempää.

Yleensä ihan ok / hyvää palvelua, yksi nuorehko mies on ihan avulias, samoin yksi nainen.

Sen olen huomannut että jos menee esim. lauantaina kun on ruuhkaista, saattaa olla vaikea saada myyjää auttamaan kun kaikki asiakkaat tarvitsevat apua.

Olemme saaneet mm. apua turvaistuimen sekä -kaukalon kokeilussa autoon ihan kädestä pitäen - siis myyjä tullut pakkaseen laittamaan ja kokeilemaan kanssamme sopivatko ne.

Samoin rattaita on näytetty miten toimivat ja on saanut kokeilla sopivatko autoon.

Vauvatalo Johannassa taas kun sinne asti kerran ajoimme, emme saaneet mitään palvelua / huomiota.

Taitaa olla siis vähän tuuristakin kiinni miten palvelua saa....

Vierailija
5/25 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

AT-Lastenturvassa Petikossa(?), Vantaalla. Sinne kauppaan on tästä perheestä uponnut se tuhat euroa ja risat. =)

Vierailija
6/25 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopion Lastentarvikkeessa olen saanut aina hyvää palvelua ja asiantuntevaa opastusta tuotteiden valinnassa. Jyväskylän Palokankeskuksen Lastentarvikkeessa puolestaan tosi huonoa. Vain kerran olen siellä käynyt, mutta katselin silloin tuplarattaita ja niiden esittely oli kyllä ihan ala-arvoista. Myyjä ei osannut itse aktiivisesti kertoa oikein mitään ominaisuuksia rattaista. Itse piti kaikki kysellä. Ja sitten sain tosi ympäripyöreitä vastauksia, joista ei ollut yhtään mitään apua rattaan valinnassa. Kun kyselin esim. mittatietoja mikä on makuutilan koko, rattaan koko kasattuna, rattaan paino jne. niin ei osannut vastata. Esim. Emmaljungan Ceroxia ja Hergulesta vertaillessa vain sanoi jotenkin näin " noo.. onhan tämä Hergules jonkin verran painavampi.... jonkin verran isompi kasattuna" jne. Eli ei yhtään mitään konkreettista. Hänellä ei ollut edes antaa esitettä, mistä olisi itse voinut katsoa noita mittatietoja. Myyjä vain sanoi, että " käy Lastentarvikkeen kotisivuilla, siellä on rattaiden esittelyt ja linkit valmistajien sivuille mistä löytyy tarkat tiedot" . Siis häh!!!??? Entäs jos mulla ei olis nettiä? Ihan kuin kaikilla olisi salettina netti? Ja eikös nuo tarkat tiedot olisi kuitenkin pitänyt löytyä sieltä myyjältä?? Kuitenkin kun kyseessä oli yli 600 euron ostos, niin olisin odottanut huomattavasti parempaa asiantuntemusta ja palvelua. No, tuplat jäi sinne kauppaan ja ostin ne ihan muuta kautta, en Lastentarvikkeesta! ;)

Vierailija
7/25 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihan syvältä ja sitä itseään.......

Siellä myyjät suoranaisesti valehtelevat saadakseen tuotteen myydyksi, ainakin jos on kyse halvemmista vaunuista. Kaunistelevat tuotteen laatua.

Jos siellä haluaa palvelua, ihan mihin tahansa asiaan liittyvää niin kannattaa mennä seisomaan Emmaljungan vaunujen luo. Jo juoksee myyjä paikalle.

Vierailija
8/25 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Varistossa olen saanut sekä erinomaista palvelua että " en lainkaan palvelua" . Siellä on pari myyjää, joilta saa aina tosi hyvää palvelua riippumatta siitä, kuinka paljon siellä on asiakkaita.

Viimeksikin olimme siellä jonkun superhypertempauksen aikaan ja saimme heti palvelua sekä turvaistuimiin yhdeltä naismyyjältä että rattaisiin toiselta miesmyyjältä. :)

masunasu, joka kyllä silloin tällöin asioi Lastentarvikkeessa

PS. At-Lastenturva on aivan loistava palvelun kannalta!!! Harmi vaan, etteivät myy kaikkia haluamiamme merkkejä :(

Vierailija
9/25 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole ollut mitenkään erityisen hyvää, ainakaan suhteessa siihen rahamäärään mikä sinne kannettaan.

Poikkeuksena tosin on yksi liike, jonka saattaa koonsa takia unohtaa eli Lauttasaaren Vaunu Aitta. Käsittääkseni heillä on kuitenkin koosta huolimatta, suurin osa merkeistä edustettuna ja luulen että palvelun hyvä taso perustuu aika pitkälti kai siihen että kyseessä on perheyritys.

Myös hinnat ovat usein olleet ihan kilpailukykyiset.

Ja tämä ei todellakan ollut mainos ;-)

Vierailija
10/25 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että VaunuAitassa mekin saimme hyvää palvelua, mutta kovin tyrkyttävää. Toki makuasia.

Variston Lastentarvikkeessa todella palveltiin, kun satuimme seisomaan Emmaljungien vieressä. Kuitenkaan ei osattu kertoa noviiseille tietämättömille siten että olisimme vakuuttuneet ja ostaneet. No, ehkä tuplat, kopat, yhdistelmät ja muut ovat heille niin joka päiväistä, ettei tajua enää, että toiset ei ole ikinä kuulleetkaan ilmakumirenkaista tms.

Muilla käynneilla Variston Lastentarvike ollut ihan samaa tasoa. Esim. ikinä ei soitettu syöttötuolien saapumisesta, vaikka luvattiin.... Huokaus....

Vierailija
11/25 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

(nore laittoi, että oulussa oli lastentarvikkeessa hyvä palvelu).

Olin ainoa asiakas, kaksi myyjää juorusi kassalla. Toinen tuli kysyyn, mitä asiaa meillä on. Aivasteli ja niisti koko ajan - toki flunssalle ei mitään voi, mutta sekin jäi mieleen, kun palvelu oli niin huonoa.

Kerroin, että odotamme esikoista, ja kaikki tarvikkeet tarvitaan, lähinnä rattaat sillä kertaa. (mutta kaukalo ja hoitopöytä yms olisi myös voitu ostaa samalla). Saatiin vaan vastaukseksi, että katselkaa ja kysykää, jos on kysyttävää. (pari kertaa kysyimme, myyjä vastasi aina pikaisesti, ja palasi samantien kollegansa luo rupattelemaan).

Hetken pyörittiin orpona, eihän me tiedetty vaunuista/rattaista mitään! Eikä siis osattu kysyäkään... Ensikertalainen vaunukaupassa todellakin olisi tarvinnut apua, opastusta ja ihan esittelyä.

Lähdimme pettyneinä pois, mutta edes hyvästelyymme ei vastattu.

Vierailija
12/25 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tympeää puhelinpalvelua ja saa odottaa millon joku tulee palvelemaan jne.. Mutta silti asioin lastentarvikkeessa tarvittaessa, koska siellä on ne mun suosimat emmaljungat ym.. tarvikkeet :) Itiksessä on parempi palvelu, mutta sinne täältä espoosta ei viitsi usein mennä.

Vierailija
13/25 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjästä se on kiinni pikkuhurmurissa että onko ystävällistä vai ei... kaksi tummakutrista myyjää on ihania, mut ainakin jos reklamaatioasiaa ni omistajat on ihan hanurista...

Itse ostimme sieltä rattaat, ja kotona vasta huomasimme että niissä on rungossa vikaa.... Kun mentiin liikkeeseen valittamaan, ei niissä muka ollut vikaa... vaikka meillä kotona 9v. koululainen huomasi vian...

No aikamme kun jankattiin, niin myyjä myöntyi... saimme uudet rattaat. Samalla ostimme sisarlaudan.... se oli paketissa, joten ei tullut testattua onko OK.... Ja meidän tuurilla kun kotona sen kasasin= renkaat paikalleen... toinen pyörä ei liikkunut siellä kiinnityskohdassaan reilusti vaan jumitti... Selvästi liian ahdas reikä tai joku valuvirhe..

No taas liikkeeseen, ni JÄLLEEN myyjä sanoi ettei siinä mitään vikaa ole, kyllä se siitä lähtee toimimaan... jaa.. tiukka ku mikä ja jumittaa paikoillaan ku työntää rattaita.. HO HO, no, sain uuden, ku taas vaadin.. ja testattiin sitä ni toimi hyvin.. jäi sinne sit ihmettelemään sitä ei toimivaa...

At-lastenturvasta meilläkin on hyvä kokemus myyjistä :)

Vierailija
14/25 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hillariinaa ja masunasua eli at-lastenturvassa sain minäkin tosihyvää palvelua. Sieltä sitte tulikin ostettua ihan kaikki.

En viitsi mennä mihkään semmoiseen paikkaan jossa se asiakkaan auttaminen tuntuu tökkivän pahasti, varsinkin kun itsekin teen töitä " palvelualalla"

Ai niin - propsit myös Petikon Vauvatalo Johannalle ;))

Vierailija
15/25 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan sitä oli eilen suunnata kyseiseen liikkeeseen kun ohi satuin ajamaan ja se oli siinä ja heti keskustelun perusteella varauduin " pahimpaan" , no heti kun tulin sisälle niin kysyttiin tarvitsenko apua, sanoin että lähinnä katselen mutta sitten tulikin mieleeni heti kysyä onko se Gracon keinu vielä tarjouksessa (ovh 79e, oli 59e) ja myyjä tuli ystävällisesti kertomaan että se oli toissaviikolla, mutta siinä sitten totesi että jos mulla ei ole kiire niin voinhan ostaa sen sitten 3kk päästä normaalihinnalla ja saattaa siinä välissä sitten olla taas tarjouskin, eli ei tyrkyttänyt mitenkään, samoin turvaistuimia esitteli ja kertoi millon lisävärejä on tulossa haluamastani.

Itse sain ystävällistä, ei tyrkyttävää palvelua ja vajaa 6v poikakin sai myyjältä luvan ajella sillä mopolla mikä oli siinä edessä... joten itse en ainakaan löytänyt valittamisen aihetta, tämä myyjä oli nuorehko vaalea nainen.

tuusis (tänään 4D ultraan :D )

Vierailija
16/25 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin olen siellä asioinut nyt 2,5 vuotta ja sieltä on ostettu tavaraa useammalla tuhannella eurolla. Mutta hyvää palvelua sain jo heti ekalla kerralla.

Pikku Hurmurissa olen kerran asioinut ja palvelu oli tyrkyttävää, kun etsimääni tuotetta ei ollut yrittivät " väkisin" myydä ihan muuta kun mitä etsin.

AT-Lastenturvassa palvelu on myös ihan hyvää.

Vierailija
17/25 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..Vauvatalo Johannassa palvelu oli aika heikkoa. Myyjä ei tiennyt miten esillä olleet mallit toimivat, eikä osannut sanoa oikein mitään malleista joita tiedustelin. Hän oli kyllä hieman pahoillaan, ja valitteli että on töissä ko. liikkeessä niin harvoin, ettei tunne valikoimaa järin hyvin. Toisaalta toinen myyjä jota hän pyysi paikalle ei edes tervehtinyt meitä lainkaan, ja yleisilme myyjillä oli varsin hymytön ja poissaoleva.

Muksutallissa oli aika pätevä meininki, mutta vasta Lastentarvikkeessa meitä palveltiin kunnolla. Myyjä ei tyrkyttänyt eikä ollut mitenkään tyly, ehkä vähän ronski täti, mutta hyvä vaan. Hän kehui rattaita joita olimme ostamassa, mutta kun kysyin suoraan onko esim. heittoaisa tarpeellinen, hän vastasi, että jos se on rattaissa, sitä tulee käytettyä, mutta ilmankin pärjää. Rehellinen ja tuotetta objektiivisesti esittelevä myyjä on todella hyvä juttu.

Minusta myyjällä ei voi olla mitään todellista syytä huonoon palveluun. Vaikka päivä olisi mistä syystä tahansa jotenkin huono, asiakasta pitää jaksaa kuunnella ja neuvoa. En minä siitä vihaiseksi tule, jos palvelu on huonoa, mutta turhaudun kyllä ja lähden pois. Palveluammatissa omat kurjat fiilikset täytyy vain niellä. Ellei pysty olemaan asiakkaasta eikä edes tuotteesta kiinnostunut, homma ei voi toimia.

Asiakas tekee tuollaisissa liikkeissä usein isoja hankintoja, ja ellei häntä kuunnella ja opasteta, koko homma on yhtä tyhjän kanssa. Myyjän pitäisi toimia positiivisesti, etenkin kun asiakas tekee ns. tunnehankintaa. Minulle ainakin vauvalle tulevat tarvikkeet, etenkin isot ja jatkuvasti käytössä olevat, ovat melko henkilökohtaisia. Tuntuisi pahalta ostaa rattaat ihmiseltä, joka on veltto myyjä ja jonka tietämys on heikko. Luulen että sama juttu on monilla muillakin. Ihan luonnollista.

Onneksi täällä on ihan hyvin varaa valita. Tilanne on kohtuuttomampi heille, joilla ei ole lähialueella useaa liikettä. Palvelua voi vaatiakin, ja palautetta antaa ihan suoraan. Ainahan sitä voi tilata netistä, mutta itselleni oli tärkeää löytää myyjä, joka oli asiantunteva ja reipas.

Lastentarviketta voisin sikäli suositella, ainakin täällä Tampereella. Toki tilanteet riippuvat monesta asiasta, ja samassa paikassa palvelun taso vaihdella. Minusta siihen ei pitäisi liikkeillä olla varaa, mutta elämä on semmoista.

Vierailija
18/25 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

narsissi:

(nore laittoi, että oulussa oli lastentarvikkeessa hyvä palvelu).

Olin ainoa asiakas, kaksi myyjää juorusi kassalla. Toinen tuli kysyyn, mitä asiaa meillä on. Aivasteli ja niisti koko ajan - toki flunssalle ei mitään voi, mutta sekin jäi mieleen, kun palvelu oli niin huonoa.

Kerroin, että odotamme esikoista, ja kaikki tarvikkeet tarvitaan, lähinnä rattaat sillä kertaa. (mutta kaukalo ja hoitopöytä yms olisi myös voitu ostaa samalla). Saatiin vaan vastaukseksi, että katselkaa ja kysykää, jos on kysyttävää. (pari kertaa kysyimme, myyjä vastasi aina pikaisesti, ja palasi samantien kollegansa luo rupattelemaan).

Hetken pyörittiin orpona, eihän me tiedetty vaunuista/rattaista mitään! Eikä siis osattu kysyäkään... Ensikertalainen vaunukaupassa todellakin olisi tarvinnut apua, opastusta ja ihan esittelyä.

Lähdimme pettyneinä pois, mutta edes hyvästelyymme ei vastattu.

Samaa mieltä olen minäkin! Emme oikeastaan saaneet siellä huonoa palvelua vaan suorastaan törkeää. Myyjällä oli koko ajan sellainen asenne, että: " mä en nyt tiedä tästä mitään" . Ehdotin sitten itse, että voisitko soittaa vaikka maahantuojalle ja kysyä. Tähän myyjä sanoi, että " eipä sinne viitsi ihan joka asiasta soittaa" .

Kävin kolme kertaa tässä kaupassa ja joka kerta palvelu oli samanlaista, vaikka myyjä oli eri. Niinpä suunnattiin babystyleen ja ostettiin sieltä kerralla vaunut, matkarattaat, turvakaukalo, sitteri ja pinnasänky, koska palvelu oli asiantuntevaa ja tosi ystävällistä. Myyjä otti itseasiassa yhteyttä jonnekin saksan varastolle asti selvittääkseen minua vaivanneen " kuosiongelman" ....

Vierailija
19/25 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis " eipä viitsi ihan joka asiasta" . Tais olla vaan noin 2000 ¿ " pikkuasia" . Toivottavasti sanoit poislähtiessä että nyt menetit kuule aika ison kaupan.

Itse olen kaupan täti ja olen työssa osastolla, jossa myydään kesäisin aika kalliita ulkopöytäryhmiä. Mun osastopäällikkö sais taatusti melkoiset kilarit jos noin asiakkaalle sanoisin. Itse pidän kunnia-asiana selvittää asiakkaan ongelman vaikka kyseessä olisi " vaivainen 5¿ ostos" .

Marpe-75:

Myyjällä oli koko ajan sellainen asenne, että: " mä en nyt tiedä tästä mitään" . Ehdotin sitten itse, että voisitko soittaa vaikka maahantuojalle ja kysyä. Tähän myyjä sanoi, että " eipä sinne viitsi ihan joka asiasta soittaa" .

Vierailija
20/25 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomessa ei kyllä muutenkaan olla tajuttu hyvän myymisen juttuja.meidän perheessä hinnat tsekataan suomen putiikeista ja sitten netistä vaan tilaamaan tavarat saksasta tai ranskasta puolet halvemmalla ja kunnon palvelulla!samat merkit löytyy oli kyse vauvan vaunuista tai kodin elektroniikasta tai auton renkaista ja tavara tulee lähetin kyydissä suoraan ovelle.kannattaa koittaa!itse käytiin saksan matkalla ostamassa katsomamme vaunut saksan liikeestä ja palvelu oli erinomaista ja hinta 300 euroa halvempi.hartanit ostettiin ja takuu kävi suomessakin.en kyllä viitsi suomalaisia myyjiä edes " vaivata" kun pahan mielen saa ja rahat vievät.