Miksi niin monen ihmisen pituus on tasaluku?
Esim. 170 tai 180cm? Harvemmassa on vaikka 171 tai 181cm
Kommentit (21)
Pyöristetään lähimpään viiteen senttiin.
Olen 181 cm ja olen sanonut 180 cm
Vierailija kirjoitti:
Olen 181 cm ja olen sanonut 180 cm
Mä olen 179 ja sanon aina 178, jostain syystä olen pannut merkille tämän rekisteröityvän neutraalimmin. Ilmeisesti taustalla on epäily nk. tilastojen kaunistelemisesta.
Olen 171 cm, mutta sanon aina, että olen 1710 millimetriä.
Jaa, meillä mies on 191, poika 190, tytär 182 ja minä 175. Ehkä porukat vaan pyöristää, syytä on vaikea tietää.
Varmaan sama, kun ihmisten vuositulotkin ovat aina tasatuhansia jos kysytään. Oikeasti kenelläkään ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 175,5 cm
Älkää yrittäkö alapeukuttaa. Tämä on fakta, ja ennen kolmeakymmentä olen aina ilmoittanut pituuteni näin. Nykyään olen 50+ ja varmaan jo mennyt kasaan, mutta sanon pituudekseni nykyään 176 cm. Olen nainen siis.
Painokin alkaa pyöristymään kymmenen kilon tarkkuudella kun massaa kertyy. Samoin ikävuodet pyöristyvät kun vuosia kertyy.
Jos pyöristetään lähimpään senttiin ja keskiarvo on esim. 180 cm, niin sitten niitä 180 cm pitkiä on enemmän kuin vaikka 182 tai 187 cm pitkiä. Niin normaalijakauma toimii. Tosin jos se normaalijakauman keskiarvo on vaikka 183 cm, niin sitten niitä 183 senttisiä on enemmän kuin 180 cm pitkiä.
Vain täydellinen juntti pyöristää painon, pituuden tai ikänsä.
Miksei sitä voi sanoa niin kuin se on?
Kaikenlaisia ongelmia niitä onkin.
Minä olen 172, mutta sanon aina 170.
Vierailija kirjoitti:
Vain täydellinen juntti pyöristää painon, pituuden tai ikänsä.
Miksei sitä voi sanoa niin kuin se on?
Tässäkin ketjussa on ilmoitettu muutama syy.
Vierailija kirjoitti:
Jaa, meillä mies on 191, poika 190, tytär 182 ja minä 175. Ehkä porukat vaan pyöristää, syytä on vaikea tietää.
Kunnon hujoppi perhe
Olen pari milliä vajaa 163 cm, terv.hoitaja pyöristi 163 senttin.
Koska ihmiset on pitkälti edeltäjiensä kopioita sukupolvesta toiseen eikä kukaan ole oikeasti niin ainutlaatuinen kuin luulee