Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi työtön herättää niin paljon tunteita?

Vierailija
29.03.2025 |

Miksi työtön herättää niin paljon tunteita?

Kommentit (115)

Vierailija
101/115 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Some sen aikaan saa, kuten tälläkin palstalla mustamaalaaminen. 90-luvun laman aikaan olin työtön, silloin sai olla aivan rauhassa.

Oikeisto kehitti syntipukin jota syyttää. He saivat öyhöt joukkopsykoosiin ja näin pääsivät leikkaamaan sosiaaliturvan ja palvelut alas. 

Vierailija
102/115 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vituttaa elättää pommeja jotka ei kannata vastuutaan yhteiskunnan maksuista vaan vaatii kaikkia muita elättämään nämä pummia että he itse pääsee mahdollisimman helpolla eikö tarvi kantaa vastuuta edes omasta elämästä. Jos alistaa itsensä vapaaehtoisesti huollettavaksi niin pitäisi hyväksyä se rooli huollettavana ja lopettaa omien vaatimusten esittäminen. Ei kai (ainakaan toivottavasti) kukaan toimi esimerkisisi lasten ehdoilla ilman että asettaa lapselleen rajoja? Lapsikin saavuttaa itsenäisyytensä vasta siinä vaiheessa kun alkaa elättämään itse itsensä siihen asti se on vain huollettava jonka mielipiteille ei saa antaa arvoa

No nyt vaikuttaa semmoselta tekstiltä että on jo 2 päivää menoa takana.. Meeppä nukkumaan välillä, huomenna on sitten työpäivä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/115 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat kateellisia työttömille, ihan sama mikä asia, kun sitä ei ole itsellä niin se sapettaa.

Vierailija
104/115 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ketuttaa tehdä työtä, joka rikastuttaa jotain muuta kuin itseä.

Vierailija
105/115 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vituttaahan se, kun työtön on kaunis, hoikka, kovakuntoinen ja tyylikäs. Nytkin postaa kuvaa kanttarellipiirasta ja hymyilee kuvassa.

Vierailija
106/115 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömät on pelottavia, koska ne ovat koulutetumpia ja fiksumpia ihmisiä omakotitaloista. Minä asun vuokrayksiössä ja olen vuokratyösuhteessa. En tunne itseäni paremmaksi ihmiseksi.

Vierailija
107/115 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseäni vi tuttaa maksaa työttömille korvauksia. Elättää laiskoja vastuun pakoilijoita. Sohvalla makaavia pummeja. Näitähän työttömissä on pilvin pimein. Elämäntapatyöttömiä. Todelliset, aktiivisesti työtä etsivät työttömät eivät ärsytä lainkaan. 

Petaa vaan itsellesi paikkaa, ihmettelet sitten kun se omaan nilkkaan kolahtaa ja ilmasta rahaa ei ole enää jaossa.

Vierailija
108/115 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron joskus huvikseni olevani työtön. Siinä paljastuu heti ihmisten ennakkoasenteet. Tällaiset ihmiset kannattaa skipata elämästään tai lopettaa tutustuminen.

Vierailija
109/115 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella hyvä kysymys. Kyllä se oli kova paikka kun pääsin lukiosta ja potkun persuuksille, että "oh hoh, ai et saanut kaikista kirjoittamistasi aineista L - arvosanoja, etpäs pääse mihinkään opiskelemaan, työkkäriin vaan". Jatkuvasti sukulaiset niskassa vinkumassa ja monkumassa, kuinka pitää tehdä tietynlainen työhakemus ja kuinka "hyödytön olen, kun en ole töissä". Muistaakseni siinä taisi olla jonkunlainen karenssi ennen kuin edes sain mitään tukia. Asuin onneksi vanhempieni luona. Muistan vain ahdistuksen mitä työttömänä koin. En sen työttömyyden takia vaan yhteisön paineiden takia. Aivan karseaa! Opintoni ja työ on minulle tärkeä asia, mutta se ei ole maailmani keskipiste. Sen ei pitäisi olla niin.

Ihmiset eivät suostu ymmärtämään sitä faktaa, että jos he kuolisivat huomenna heidät korvattaisiin saman tien eikä työnantaja välttämättä muistaisi perhettäkään mitenkään.

Vierailija
110/115 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseäni vi tuttaa maksaa työttömille korvauksia. Elättää laiskoja vastuun pakoilijoita. Sohvalla makaavia pummeja. Näitähän työttömissä on pilvin pimein. Elämäntapatyöttömiä. Todelliset, aktiivisesti työtä etsivät työttömät eivät ärsytä lainkaan. 

Lopeta työsi niin me muut elätetään sitten sinua ja joku työtön saa sinun työpaikkasi. Sittenhän kaikki ovat tyytyväisiä. Minä maksan mielelläni sinun ja kaltaistesi työttömyyden, jotta ei tarvitse teitä työkavereina sietää.

Elämäntapatyöttömiä ei todellakaan ole pilvin pimein, joten lopeta valehtelu. Työhaluisia työttömiä sen sijaan on pilvin pimein ja tulee koko ajan lisää. Äänestäkää kokoomusta ja persuja jatkossakin niin saadaan vieläkin enemmän työttömiä ja sinulle v.tutuksen aihetta.

Vierailija
111/115 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska korruptio ja vallanhalu.

Vierailija
112/115 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska korruptio ja vallanhalu.

Kalunhalu thihhih

Vierailija
113/115 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eläkkeitä maksetaan 39,1 miljardia vuodessa." https://www.etk.fi/tutkimus-tilastot-ja-ennusteet/tilastot/kokonaiselak…

"Ansiosidonnaista maksettiin vuonna 2023 vain 1,9 miljardia https://www.tyj.fi/tilastot/

Mutta ansiosidonnaisesta leikattiin lapsikorotukset pois ja se porrastettiin.

" Yli 24 prosenttia palkasta menee eläkkeisiin, ja se on enemmän kuin koskaan ennen.

Eläkerahoista vain noin viidennes tulee aiemmin maksetuista ja rahastoihin sijoitetuista rahoista. 

Tänään eläkkeellä olevien ihmisten eläkkeistä pääosa rahoitetaan tänään työtä tekevien ihmisten ja heidän työnantajiensa työeläkemaksuilla. "

https://yle.fi/a/74-20058453

Vierailija
114/115 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkemaksu on 7,15 % palkasta ja 8,65 %, jos on 53-vuotta ja se menee nyt eläkkeellä oleville.

Omaa eläkettä sulle kertyy 1,5 % vuosipalkasta https://www.tyoelake.fi/paljonko-saan-elaketta

Vierailija
115/115 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vituttaahan se, kun työtön on kaunis, hoikka, kovakuntoinen ja tyylikäs. Nytkin postaa kuvaa kanttarellipiirasta ja hymyilee kuvassa.

Minä olen ainakin työtön, onneton ja vieläpä lihava.