Miksi työtön herättää niin paljon tunteita?
Kommentit (115)
Pitääkö sulle oikeasti perustella, mikä loisimisessa on väärin? Sun logiikka ja ymmärrys ei kerta kaikkiaan riitä siihen, että käsittäisit, mitä on vaikka oikeudenmukaisuus? Siinä tapauksessa turha edes selittää. Ihminen, joka haluaa vain hyväksikäyttää muita omaksi edukseen, on jo sen verran luonnehäiriöinen, ettei siihen mikään selittely auta.
Musta työttömyys on jees. Sen verran sairaaksi meni ainakin omalla työpaikallani että olen nauttinut työttömyydestäni. Enkä stressaa enää hakemus velvollisuudesta, vetää vaan sinne päin niin ei kukaan soittele perään.
Vierailija kirjoitti:
Musta työttömyys on jees. Sen verran sairaaksi meni ainakin omalla työpaikallani että olen nauttinut työttömyydestäni. Enkä stressaa enää hakemus velvollisuudesta, vetää vaan sinne päin niin ei kukaan soittele perään.
Työttömyys ei ole jees, kiusaaminen ei ole jees. Hyvä työpaikka ilman kiusaamista on jees.
Vierailija kirjoitti:
Haluatko sinä maksaa minun laskut ja maksaa koko minun elämän ja siihen lisäksi haluatko antaa minulle käyttörahaa kaiken päälle? Ai et vai miksi minun pitäisi haluta tehdä sama työttömälle?
Sinunkin elämästäsi kaikki maksavat koko ajan halusivat tai eivät.
Koska asioita halutaan yksinkertaitaa. - Työtöntä pidetäämn epäonnistuneena, jota on helppo potkia päähän. Koska on vaikeuksia ymmärtää, että yksilö, joka on periusterve,mahd. koulutettu ja tavanoamsin fiksu voisi olla työtön, koska ajatus on, että kuka ei työtä tee eis yömänkään pidä. Ja jos ei ole tehnyt työtö niin miten voisi olla varaa mihinkään muuhunkaan? Kuten mahdollsuuteen pitää itsesnäs siistinä ja irti vaurioittavista päihteistä. Jon on koulutettu niin varmasti väärällä alallle, koska jos oikea ala, niin ei olsi työtön paitsi, jos on kusi mennyt päähän, eikä paikka esimerkiksi saunan takanan köyden jatkona kiinnosta
Vierailija kirjoitti:
Töihinsä tympäytyneet eivät kestä työttömien pitkiä lomia.
Vain suomessa työläinen voi olla kateellinen työttömälle ja katkeroituen valittaa asiasta netissä ja se on kansanhupi.
Aamulla kun pimeässä lähdet töihin niin naapurissa asuva työtön kääntää kylkeä ja pieraisee. Työttömällä luonnollinen herätys 11.40 ja sitten sumpit pihisemään.
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö sulle oikeasti perustella, mikä loisimisessa on väärin? Sun logiikka ja ymmärrys ei kerta kaikkiaan riitä siihen, että käsittäisit, mitä on vaikka oikeudenmukaisuus? Siinä tapauksessa turha edes selittää. Ihminen, joka haluaa vain hyväksikäyttää muita omaksi edukseen, on jo sen verran luonnehäiriöinen, ettei siihen mikään selittely auta.
Tämä on totta. On todella väärin, että tänä päivänäkin monessa maassa varakkaat voivat hyväksikäyttää köyhiä ihmisiä omaksi edukseen kuten tahtovat. Menneinä vuosisatoina näin oli Suomessakin. Piialla ei ollut paljon sanottavaa, jos isäntä halusi sänkyseuraa. Tätähän nykymiljonäärit haluavat nykyäänkin. Veroista valitus on vain tekosyy.
Vierailija kirjoitti:
Työttömät lokeroidaan heti loisijoiksi.
Saa olla aika aivovammainen mieleltään jos sen tekee mielessään itselleen. Eli siis kuvittelee että työtön olisi jotenkin erilainen kuin hän itse.
Vierailija kirjoitti:
Aamulla kun pimeässä lähdet töihin niin naapurissa asuva työtön kääntää kylkeä ja pieraisee. Työttömällä luonnollinen herätys 11.40 ja sitten sumpit pihisemään.
Jos työ tekee sinut niin sairaaksi kuin se tekee sinut nyt, eikö pitäisi ottaa pientä huilia? Jos et ole vielä eläkeikäinen, voit aina palata työelämään jos vielä haluat sen jälkeen kun olet huilinut eli levännyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluatko sinä maksaa minun laskut ja maksaa koko minun elämän ja siihen lisäksi haluatko antaa minulle käyttörahaa kaiken päälle? Ai et vai miksi minun pitäisi haluta tehdä sama työttömälle?
Maksan itse ihan kaiken viimeistä senttiä myöten palkalla jonka tienaan töistä. Minkäänlaisia tukia en ole koskaan edes hakenut.
Se kiinnostaa itseäni, että itsekin työttömyysjaksoilla olleena. Eniten häiritsi asia niitä, jotka ovat olleet itse vanhuuseläkkeellä jo kenties 10 tai 20 vuotta.
He jotka vaan menivät työpaikalle, riitti kun oli oikea ovi.
Tietysti jos on sama mielikuva yhä niin sittenhän ei ihme jos häiritsi.
Vierailija kirjoitti:
Sinäkin pieraiset ennen töihin lähtöä ja sen jälkeenkin. Tilipäivänäsi voit tehdä kaikenlaista, jota tämä työtön ei voi. Sumppi pihisee sinullakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksan itse ihan kaiken viimeistä senttiä myöten palkalla jonka tienaan töistä. Minkäänlaisia tukia en ole koskaan edes hakenut.
Olet syntymästäsi lähtien saanut kaikenlaista yhteiskunnan apua. Huomenna voit joutua onnettomuuteen, jolloin tarvitset sitä taas. Viimeistään vanhana.
Vierailija kirjoitti:
Koska työttömät saisi töitä jos olisi valmis poistumaan omalta mukavuus alueelta ja lopettaisi nirsoilun mitä töitä suostuisi tekemään. Työttömiltä kun kysytään millaisia töitä suostuisi tehdä niin vastauksissa toistuu aina samat vaatimukset, riittävän kevyttä, riittävän siistiä, riittävän vähän vastuuta, mahdollisimman paljon vapaa aikaa ja siittä pitäisi saada mahdollisimman paljon palkkaa ja kaikki nämä pitäisi saada heti aloittaessa kun siihen hyvään asemaan pääsemisen eteen ei haluaisi tehdä niitä raskaita töitä, likaisia töitä ja pitkiä päiviä jotka on käytännössä vaatimus että pystyy saavuttamaan sen huippu paikan. Pohjalta aloitetaan kaikki työurat ellet satu olemaan omistajan tai johtajan sukulainen
Jaa, oilisko sulla tarjota hommia sitten tällaiselle viiskymppiselle ukolle? Pitkät päivät kelpaa, oikeastaan mitä pidempi, sen parempi. Palkaksi riittäisi 15 euroa tunti.
Laitahan puhelin numero jos et vain heiluttele huuliasi Töitä on nimittäen lomautuksen jälkeen haettu yli sataan paikkaan ja yhdestä tullut vastaus, ettei osunut tällä kertaa.
Faktahan on se, että maailmassa on liikaa ihmisiä ja maailma sillä lailla 'valmis', että töitä ei yksinkertaisesti riitä kaikille. Kai sen nyt näkee jo hakemusten määrästäkin per 1 työpaikka. Ja yksi sinne niistä sadoista pääsee. Täystyöllisyys ei sitäpaitsi edes ole ideaali tila. Siis se mahdollisuus että työttömiä olisi 0, on tuottamaton yhtälö, jos yhtään olette perehtyneet asiaan. Siitäkin revitään hyöty irti.
Kun se päästötokarin keskiarvo on alle 7 luokkaa, on turha haaveilla työpaikasta vaikka kuinka haluaisi.
Menisin mielelläni töihin, mutta en kelpaa mihinkään. Aiempaa työhistoriaa noin 13 vuotta. Sain potkut muutosneuvotteluissa, joissa kovapalkkainen johto sai kyllä jatkaa, vaikka olivat yrityksen talouden itse ajaneet kuralle omilla huonoilla päätöksillään.
Haen koko ajan töitä, välillä pääsen haastatteluun, mutta en ole tullut vielä valituksi. Hakijoita on valtavasti, minulle riittäisi ihan perustyö, mutta kun en saa mitään. Tukia saan ansiosidonnaisen, josta veroa menee 19,5 % ja yksinasuvana saan 51 euroa asumistukea. Koko ajan pula rahasta ja kelpaisi kyllä säännöllinen kuukausipalkka työstä.
Työttömät lokeroidaan heti loisijoiksi.