Minkä ikäisenä sinusta alkoi tuntua vanhalta?
Itse olen 47 ja tulin pohtineeksi tätä. Lapseni ovat jo aikuisia ja vanhempani kuolleet. Ehkä nyt pitäisi tuntea itsensäkin vanhaksi, mutta en kuitenkaan koe vielä niin.
Mistä vanhuuden kokemus syntyy? Sairauksistako, jotka vievät kunnon alas?
Kommentit (43)
Vaihdevuodet alkoi n 53 vuotiaana ja siitä alkoi alamäki. Joka paikka kipeä ja alkaa tuntua vanhalta. Ikää 55.
Aina, kun luen uutisia, tunnen itseni hyvin, hyvin vanhaksi. Näin on ollut jo monta vuotta. Olen 45.
Ekan kerran 14 v sitten pysyvämmin alkaen 25 v. Nyt olen 43. Tai 42. En muista enää.
Vierailija kirjoitti:
45-vuotiaasta asti olen vain odottanut että pääsisi eläkkeelle, ei ole enää ollut elämässä muuta tavoitetta.
Työt teen minimieffortilla, ei kiinnosta pätkääkään.
Ei vanha jaksa enää kiinnostua mistään.
48-vuotiaana alkoi tuntua vanhalta vaikka vanhempani ovat edelleen elossa ja olen lapseton. Siis sekä henkisesti vanhalta (i'm too old for this shit), että fyysisesti kun alkoi ikänäkö vaivaamaan ihan kunnolla ja muutenkin kunto/jaksaminen on ihan erilaista ja vaatii paljon aiempaa enemmän liikuntaa ja kehonhuoltoa, että pysyy siinä entisessä normaalissa kunnossa.
Silti etenkin aamuisin ja pidemmän autossa istumisen jälkeen on kuin mikäkin sahapukki.
En tiedä, sitä tässä odottelen.
N64
Ehkäpä pian. Ei kuitenkaan vielä. M68
Musta tuntuu, että olen vasta syntynyt ja tajunnut mistä tässä elämässä oikein on kyse :D
N43
En tunne itseäni ollenkaan vanhaksi. Päätin jo teiniä, sen perusteella mitä näin/koin vanhoista ihmisistä, etten ehdoin tahdoin "ryhdy" vanhenemaan. Siis, en taistele ikääntymistäni vastaan, mutta en myöskään omaksu vanhusten tapoja tai ajatuksia vaikka ne ovatkin yleisiä vanhuksille, en siis omaehtoisesti mene/pyri vanhusmuottiin. /M1957
Katsotaan nyt ikää 64 vielä jalka nousee,silmä näkee kuulo pelaa huumoria löytyy ,huomisesta en tiedä.
50-vuotiaana alkoi tuntua vanhalta.
21-vuotiaana tajusin, että 5-10 vuotta ja olen ikäloppu!😭 Nuoruus on jäänyt taakse, olen vanha!
N23
Isäni on 65-vuotiaaksi ja kokee itsensä edelleen "ihan kakaraksi", kuten tapaa sanoa. On kyllä erityisen energinen ihminen ollut aina, joten ehkä se eloisuus ja jonkunlainen lapsellisuus tekee hänelle itselleenkin tuon tunteen. Itse olen 37-vuotias ja olen perinyt häneltä tuon lapsellisen innokkuuden kaikkeen. Odotan, että joskus aikuistun (vaikka toisaalta tykkään myös olla juuri tällainen).
Vierailija kirjoitti:
46v. Hormonien muutos, äänen muutos? Tuloksena mummo tai pappa? Kasvojen iho kuivuu helposti, valahtaa?
Probicare on täyteläinen perusvoide, joka sisältää ihoa uudistavaa ja ihon omaa immuunipuolustusta vahvistavaa Lactococcus lactis- solu-uutetta. Solu-uute auttaa vahvistamaan ihon omaa läpäisyestettä suojaten ihoa ulkoisilta stressitekijöiltä. Glyseroli ylläpitää ihon kosteustasapainoa ja karitevoi kasvisrasva pehmentää sekä hoitaa ihoa. Hajustamaton. Käyttötarkoitus: Herkästi reagoivalle iholle, kuivalle- sekä atooppiselle iholle. Suunniteltu rauhoittamaan atopiaan taipuvaista ihoa sekä ylläpitää ihon kuntoa pahenemisvaiheiden välillä. Pitää ihon omaa mikrobiomistoa mahdollisimman monipuolisena ja edistää immuunipuolustuksellisia reaktioita ihossa sekä tukee ihoa suojaavan läpäisyesteen toimintaa.
Hajustamaton.
Annostelu: Sopii kuivan, herkän ja atooppisesti oireilevan ihon jokapäiväiseksi perusvoiteeksi.
Osta tätä niin ei tarvitse enää mistään kuivasta ihosta kärsiä. Sopii koko kroppaaan eikä aiheuta mitään allergia oireita.
https://www.bonusapteekki.fi/epages/Bonusapteekki.sf/?ObjectPath=/Shops…
Mitä enemmän tulee ikää niin sitä enemmän täytyy alkaa rasvaamaan kun nahka alkaa kuivumaan.
Vierailija kirjoitti:
No nyt just, ikää 53-v. Aikuiset lapset ja eronnut olen n sata vuotta sitten. Lisäksi olen viimeisen kahden vuoden aikana ulkoistanut ihmissuhteet, jotka ottivat enemmän kuin antoivat. Voisi sanoa, että olen aivan yksin ja tuntuu, ettå mitään valoa ei tunnelin päässä enää ole.
Usko pois: jos haluaa, tyhjään tilaan tulee ennen pitkää täytettä. Eikä ole hassumpaa olla itsekseen.
Koin jotain samaa muuttaessani ihan uudelle paikkakunnalle. Sitä ennen piti kyllä käyttää enemmän palveluita töihin, jotka se vaikea miesystävä tapauksessani oli tehnyt.
29 vuotiaana pitkäksi menneen baari illan jälkeen kun toipuminen kesti 3 päivää aloin miettimään ettei se tällaista aikaisemmin ollut. Kymmenen vuotta sitten aamuyöstä kotiin ja seuraavana iltana oli jo ihan reipas olo. Nyt makaan krapulassa sängyssä koko seuraavan päivän.
45-vuotiaasta asti olen vain odottanut että pääsisi eläkkeelle, ei ole enää ollut elämässä muuta tavoitetta.
Työt teen minimieffortilla, ei kiinnosta pätkääkään.