Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taitaa tulla ero nyt

Vierailija
29.03.2025 |

Ollaan keski-ikäinen pariskunta, lapset teinejä. Emme ole naimisissa ja omistamme asunnon puoliksi. Miehellä on lisäksi sijoitusasunto. 

Mies sai perinnön ja on miettinyt, mitä rahalla tekisi. Ollaan molemmat haaveiltu mökistä kohtuullisen matkan päässä, mutta ei vain ole löytynyt sopivaa. Ollaan samalla myös katsottu, jos löytyisi vielä sopivampaa asuntoa meille, ei ole löytynyt. Mies mietti sitten sijoitusasunnon ostamista, ja minusta se oli hyvä idea. 

Nyt selvisi, että mies on hankkimassa kakkosasuntoa, mutta sellaista, joka ei tulisikaan vuokralle. Minua paikka ei kiinnosta ollenkaan, mutta mies tykkää ja suunnittelee käyvänsä siellä usein. Sanoin, että minäkin voin joskus käydä, mutta en todellakaan joka viikonloppu tai edes kerran kuussa. 

Mies saa tehdä rahoillaan aivan mitä lystää, mulle se on yksi ja sama, mutta tuntuu siltä, että tämä asia oli nyt se viimeinen pisara. Minusta tuntuu, että olen tehnyt ihan tarpeeksi myönnytyksiä tässä suhteessa ja haluan nyt alkaa elää omaa elämääni kyselemättä enää keneltäkään mitään. 

Meillä esim. ei miehen aloitteesta ole seksielämää enää lainkaan, ei ole ollut enää vuosiin. Kuitenkin minä pidän itsestäni huolta, en ole lihonut tai mitään, vanhentunut toki myös. Minä olen myös aina haaveillut pihasta, koska tykkään puuhastella ulkona, mutta sille ei koskaan ole ollut mahdollisuutta. Olen myös haaveillut kylpyammeesta, mutta sellaistakaan ei koskaan olla onnistuttu hankkimaan. 

Mulle on ihan sama, että elintaso laskee (ja se tulee laskemaan, koska mies saa palkkaa kolme kertaa enemmän kuin minä), mutta nyt mulle riitti. Haluan tehdä omat päätökseni itsenäisesti. 

Olenko ihan hullu?

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla