Parisuhde tauolle ruuhkavuosien ajaksi
Jossain osui eteen juttu siitä, että pariskunta on laittanut parisuhteensa tauolle ruuhkavuosien ajaksi sillä ajatuksella, että kun pahimmat kiireet hellittävät, on sitä taas aikaa toiselle. Uskotko, että tällainen on mahdollista ja ihmiset voisivat palata yhteen vuosien tauon jälkeen?
Kommentit (26)
En mitenkään usko, että suhdetta voi laittaa tauolle vuosiksi ja jatkaa joskus myöhemmin. Miksi ottaisi saman puolison sitten myöhemmin, kun sopivampiakin varmaan löytyy ja sinkkuelämäkin on mukavaa? Todennäköisesti vähintään jompikumpi on jo aloittanut uuden suhteen tauon aikana, eikä haluakaan jättää uutta kumppania vanhan puolison kanssa pidetyn taukoajan päättyessä.
En usko että parisuhde palautuu ennalleen jos on vuosia ollut "katkolla"!?
Oletan että tässä tarkoitetaan suhdetta puolisoon ja seksielämää kun nainen keskittyy lapsiin ja perheeeen ja jättää miehen ulkopuolelle.
Omassa perheessä tämä olisi tarkoittanut 39 vuoden aikaa jolloin kotona oli alaikäisiä lapsia! Jos ei miehellä olisi palanut hermot niin minulla ainakin, kaipaan läheisyyttä ja hyvää seksiä! Onneksi sitä oli joka viikko myös lapsiperheaikana ja näin parisuhde kukoistaa ja voi hyvin edelleenkin kun olemme jo kaksin.
Ja kun ne ruuhkavuodet ei todellakaan pääty lapsiin. Pahempaa on nyt kun on pitänyt hoitaa dementikkomummoa, lastenlapsia ja omatkin voimat hiipuu!
Eli aina löytyisi syy olla hoitamatta parisuhdetta. Älkää vaan tehkö sitä virhettä, hyvä parisuhde on onnellisen perhe-elämän perusta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruuhkavuodet on silloin, kun on työelämässä ja on lapsia ja lapsenlapsia ja omat vanhemmat avustettavina. Ruuhkavuodet ei ole silloin, kun perheessä on pieniä lapsia, se touhu on melkoista lepoa verrattuna vähän yli viisikymppisten elämään, jossa omaa aikaa ei ole, joku toinen tarvitsee koko ajan apua.
Ja sitten vielä joku ihmettelee, kun ei halua tehdä lapsia🙄
Juuri näin. Valitettavasti aika moni noin 50v ikäinen katuu sitä, että ei ole lapsia, ei jatkuvuutta. Valinta on oma, se on tehty ihan järkiperusteilla, mutta silti usein miettii, millaista elämä olsi juuri nyt, jos lapsia olisi. Sen sijaan harva lapsia hankkinut miettii, mitä kaikkea menetti lasten takia.
Luulen, että olemme ylittäneet jo sen pisteen, että paluuta ei ole. Noin 6v. sitten, kun nuorempi lapsista oli syntynyt, suhteen fyysinen puoli lähti selkeään laskuun. Enkä tarkoita vain seksiä, vaan kaikkea toisen huomioimista pienissä jutuissa, suutelua jne. Viimeiseen kuuteen vuoteen emme olisi varmaan edes suudelleet kertakaan, jos minä en olisi tehnyt aloitetta.
Nyt puoleen vuoteen ei ole ollut seksiä ja kahtena edellisenä vuotena yhteensä ehkä 10-12 kertaa hän antoi (vihaan tuota sanaa) varmaan, kun kyllästyi ehdotteluuni.
Viimeiset vuodet hän on saanut ilonsa iltaisin television tuijotuksesta. Arkisin hän polttaa kynttilää molemmista päistä ja nukkuu 5-6h yössä, että varmasti tulee katsottua kaikki sarjat, joita seuraa. Tosin saattaa nukahtaa sohvalle, joten se siitä sarjojen seuraamisesta. Viikonloppuisin sitten yrittää ottaa univelkaa kiinni nukkumalla 7-8h ja väittää, että tämä riittää. Emme käy missään kaksin, kavereidensa kanssa käy sitten keikoilla tai parilla.
Olen yrittänyt ehdottaa parisuhdeterapiaa yms. mutta hän ei halua. Jos olen aikaisemmin yrittänyt ottaa asioita puheeksi, tulee siitä järjetön riita ja hän on pari kertaa juossut talvella sukkasilteen ulos. Koskaan häneen en ole kajonnut, hän on minua lyönyt kahteen otteeseen.
Kaikesta huolimatta luulen hänen olevan täysin yllättynyt, kun otan eron puheeksi jossain vaiheessa tulevaisuudessa. En haluaisi,, kun lapset ovat vielä niin pieniä, mutta oma mielenterveys alkaa olla koetuksella ihan tosissaan.
Ei meillä ole 35- vuoteen sanottu ikinä. 😁 Senhän takia ollaan yhdessä ettei tarvitse turhia koru lauseita.
Mielestäni tarvitaan tämmöisiä toivotuksia vain vieraille ihmisille jos on vieraita yö kylässä.