Kivaa tää uusi Sote - resepti lojuu uusittavana, takaisinsoittoa ei kuulu
Espoossa tää ei toimi sitten yhtään! Pakollisen, tärkeän lääkkeen uusimispyyntö ei ole edennyt neljään päivään, ihan toisesta asiasta on sitten takaisinsoittopyyntö. Nyt mennään sitten paskallekin puhelimen kanssa ja ventataan, ventataan...Ihan tosi, mikä järki oli sekoittaa vähäinenkin toimivuus tällä sotepaskalla. Koko homma revittävä rikki ja tehtävä uusiksi vaan, mm.omalääkärijärjestelmä. Mitä v.ttuu ne siellä asemilla duunaa? Potilaita ei oteta, eikä sähköinen asiointi toimi.
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Mitä kautta uusit reseptin?
Minä menen Omakantaan, klikkaan reseptin kohdalta "uusi resepti" ja 1-2 vrk:n kuluessa on uusittu.
En koskaan ole soittoa tarvinnut...
Et ymmärrä lukemaasi?
"ihan toisesta asiasta on sitten takaisinsoittopyyntö. Nyt mennään sitten paskallekin puhelimen kanssa ja ventataan"
Apteekissa uusittiin, omakanta näyttää: Odottaa käsittelyä
ap
Kannattaa uusia OmaKannan kautta.
Olen mahdollisesti ymmärtänyt väärin, mutta apteekin kautta uusiminen menee eri tavalla? Tai ainakin minulle apteekissa sanottiin että menee lääkkeen määrän ellei lääkärille(?) tai vastaavaa, mietin jo tuolloin että mitäs jos on lomalla tai muuten pois.
OmaKannan kautta lääkkeen on uusinut eri lääkärit. Siis vaikka alkujaan lääkäri Möttönen määrännyt, ja uusimisen kirjannut lääkäri Virtanen. Uusimisen voi tehdä myös hyvissä ajoin, uusin reseptin aina niin että lääkettä on vielä paljon jäljellä. Jos on vaikka viimeinen 3kk satsi, niin teen uusimisen usein jo kun viimeisen satsin olen apteekista hakenut.
Odotetaan, että kaikki kynnelle kykenevät menevät yksityiselle puolelle. Ainakin Espoossa toimitaan nyt näin. Sinne vaan massitukon kanssa hoitoa saamaan, soterahat menevät kokouspalkkioihin, väliesihenkilöille ja hallintoon.
Vierailija kirjoitti:
Olen mahdollisesti ymmärtänyt väärin, mutta apteekin kautta uusiminen menee eri tavalla? Tai ainakin minulle apteekissa sanottiin että menee lääkkeen määrän ellei lääkärille(?) tai vastaavaa, mietin jo tuolloin että mitäs jos on lomalla tai muuten pois.
OmaKannan kautta lääkkeen on uusinut eri lääkärit. Siis vaikka alkujaan lääkäri Möttönen määrännyt, ja uusimisen kirjannut lääkäri Virtanen. Uusimisen voi tehdä myös hyvissä ajoin, uusin reseptin aina niin että lääkettä on vielä paljon jäljellä. Jos on vaikka viimeinen 3kk satsi, niin teen uusimisen usein jo kun viimeisen satsin olen apteekista hakenut.
Mulla on käytössä biologinen lääke, minkä resepti on nyt vain vuoden voimassa. Tämän muutoksen sain kuulla vasta apteekissa, minkään valtakunnan tiedotetta ei käyttäjälle asiasta ole tullut. Resepti kuulemma mitätöity, apteekki teki uusimispyynnön.
ap
Vierailija kirjoitti:
Apteekissa uusittiin, omakanta näyttää: Odottaa käsittelyä
ap
ihan yleistä tietoa: Sähköisen reseptin eli eReseptin voi uusia apteekissa. Uusimispyynnön jättämisestä lääkäreillä on 8 vuorokautta aikaa uusia resepti.
Näin se menee, kun oma elämänhallinta on hukassa. Uusin aina reseptit ennen kuin lääkkeet ehtivät loppua eikä muutama päivä hetkauta suuntaan tai toiseen.
Ja minullakin on biologinen lääke ollut päälle kymmenen vuotta. Sitä ei missään apteekissa tai Omakannassa uusita vaan lääkärin tapaamisen ja verikoetulosten perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on käytössä biologinen lääke, minkä resepti on nyt vain vuoden voimassa. Tämän muutoksen sain kuulla vasta apteekissa, minkään valtakunnan tiedotetta ei käyttäjälle asiasta ole tullut. Resep
Pitäisikö sinne omakantaan tehdä tik tok video miten kauan reseptit ovat voimassa?
Kiitos vaan demarit ja niiden äänestäjät. Demarit kera muiden vihervasureiden sekä niiden äänestäjät ovat syyllisiä sote-uudistukseen.
Ihan samaa Turussa. Joku olematon ja yksinkertainen asiakin on tehty todella vaikeaksi. Yksityisellekään ei ole varaa mennä. Kyllä tämä maa on suunniteltu vain ja ainoastaan rikkaille tai hyvin toimeentuleville. Köyhät voivat mennä muualle. Itse olen kokenut tämän systeemin jo jonkin aikaa tällaiseksi, vaikka kukaan ei tietenkään sitä myönnä, kun eivät joudu olemaan samassa asemassa 💁🏻
Suurimman osan resepteistä pystyn kyllä oma kannan kautta laittamaan uusintaan, mutta sitten on yksi, mitä ei pysty oma kannan kautta laittamaan eli täytyy soittaa terveyskeskukseen. Soita aamulla ennen kello 10, sinulle soitetaan jos ylipäätään soitetaan, takaisin vasta 16 jälkeen. Et voi oikeastaan tehdä mitään ilman, että puhelin on koko ajan vieressä kun koskaan ei tiedät soitetaanko takaisin vai.
Todella turhauttavaa ja hankalammaksi mennään kokoajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on käytössä biologinen lääke, minkä resepti on nyt vain vuoden voimassa. Tämän muutoksen sain kuulla vasta apteekissa, minkään valtakunnan tiedotetta ei käyttäjälle asiasta ole tullut. Resep
minkään valtakunnan tiedotetta ei käyttäjälle asiasta ole tullut
Mä en kestä 😂😂😂 Äitiiii, pyyhkimääään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Resepteissä näkyy mihin asti ovat voimassa. Harmi että itse hoksasit tämän vasta muutama päivä sitten.
Vierailija kirjoitti:
Näin se menee, kun oma elämänhallinta on hukassa. Uusin aina reseptit ennen kuin lääkkeet ehtivät loppua eikä muutama päivä hetkauta suuntaan tai toiseen.
Ja minullakin on biologinen lääke ollut päälle kymmenen vuotta. Sitä ei missään apteekissa tai Omakannassa uusita vaan lääkärin tapaamisen ja verikoetulosten perusteella.
Jos Kelakorvattavuus on voimassa, totta hemmetissä lääke on ollut mahdollisuus uusia Omakannassa ruksaamalla kuten muutkin lääkkeet. Kyse on rautalangasta väännettynä se, että reseptin voimassaoloa on lyhennetty vuoden kestäväksi. Tästä ei ole tullut minkäänlaista infoa mistään. Opettele lukemaan ja ymmärtämään lukemasi.
ap
Vierailija kirjoitti:
Ihan samaa Turussa. Joku olematon ja yksinkertainen asiakin on tehty todella vaikeaksi. Yksityisellekään ei ole varaa mennä. Kyllä tämä maa on suunniteltu vain ja ainoastaan rikkaille tai hyvin toimeentuleville. Köyhät voivat mennä muualle. Itse olen kokenut tämän systeemin jo jonkin aikaa tällaiseksi, vaikka kukaan ei tietenkään sitä myönnä, kun eivät joudu olemaan samassa asemassa 💁🏻
Suurimman osan resepteistä pystyn kyllä oma kannan kautta laittamaan uusintaan, mutta sitten on yksi, mitä ei pysty oma kannan kautta laittamaan eli täytyy soittaa terveyskeskukseen. Soita aamulla ennen kello 10, sinulle soitetaan jos ylipäätään soitetaan, takaisin vasta 16 jälkeen. Et voi oikeastaan tehdä mitään ilman, että puhelin on koko ajan vieressä kun koskaan ei tiedät soitetaanko takaisin vai.
Todella turhauttavaa ja hankalammaksi mennään kokoajan.
Pitäisi tehdä vielä vaikeammaksi. Ihmiset tukkii terveydenhuoltoa vaivoilla joihin auttaisi painonpudotus, päihteiden ja tupakoinnin lopetus. Kaiken maailman katkeria turhakkeita yhteiskunta joutuukin hyysäämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Kelakorvattavuus on voimassa, totta hemmetissä lääke on ollut mahdollisuus uusia Omakannassa ruksaamalla kuten muutkin lääkkeet. Kyse on rautalangasta väännettynä se, että reseptin voimassaoloa on lyhennetty vuoden kestäväksi. Tästä ei ole tullut minkäänlaista infoa mistään. Opettele lukemaan ja ymmärtämään lukemasi.
ap
Opettele sinä trollaamaan paremmin. Biologista lääkettä yli kymmenen vuotta käyttäneenä espoolaisena tiedän varmasti käytännöt.
Aiheen vierestä on todettava, etten ymmärrä miksei soittojen sijasta asioita voitaisi hoitaa chattina.
Lopputuloksen kannalta lienee ihan sama soitetaanko vai hoidetaanko asia chatissa. Tarpeen vaatiessa, miksei chatin kautta voisi ottaa puheluakin jos tarve vaatii.
Chatin etuna on se, että siinä voisi hoitaja/lääkäri laittaa viestin, ja asiakkaalla olisi enemmän aikaa reagoida. Puhelu tulee kun tulee, hälyyttää ehkä 1-2 minuuttia, ja sitten se oli siinä.
Pahimmillaan asiakkaat joutuvat olemaan koko ajan puhelin kourassa, mikä aika mahdotonta kun töissä, vessassa ja,suihkussa käytävä, samoin lapset vietävä harrastuksiin jne. harva voi montaa päivää päivystää puhelinsoittoa odotellen.
Ja hoitajien/lääkärien työaikaa hukkuu myös, kun kuuntelevat 'tuut-tuut' ääntä sen sijaan että voisivat pitää vaikka useampaa chattia auki ja odottaa että joku asiakas vastaa.
Minunkin on helppo työpäivän aikana vastata chattiin nopealla aikataululla, mutta puhelu menee herkästi ohi koska kaikki työjuttuja ei voi sillä sekunnilla keskeyttää kun puhelin soi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on käytössä biologinen lääke, minkä resepti on nyt vain vuoden voimassa. Tämän muutoksen sain kuulla vasta apteekissa, minkään valtakunnan ti
Pankkitunnuksin toimiva Omakanta on kömpelyyden multihuipentuma. Siellä sitten pitkällä reseptilistalla iloisesti kaikilla lääkkeillä eri voimassaoloaika. Voihan tietysti aikaansa kuluttaa plaraamalla Omakämmissä päivittäin oleellisemman tekemisen puutteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Mistä sinä oikein kuvittelet, että tälläinen info voisi tulla?
Mitä kautta uusit reseptin?
Minä menen Omakantaan, klikkaan reseptin kohdalta "uusi resepti" ja 1-2 vrk:n kuluessa on uusittu.
En koskaan ole soittoa tarvinnut...