Ennen vuotta 1992 syntyneet - kuka oli Neuvostoliiton johtaja, kun synnyit?
Tuosta pääministeriketjusta inspiroituneena pyydän teitä kertomaan, kenen neuvostojohtajan aikana synnyit. Minä ehdin syntymään Brežnevin aikana, mikä saa oloni tuntumaan vanhalta.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odotan innolla, saadaanko tänne joku Tšernenkon tai jopa Malenkovin aikana syntynyt. Ehtihän Malenkov olla isopamppuna peräti puoli vuotta.
Ap
Oliko Malenkov erityisen lyhytkasvuinen? (malenkij = pieni)
Mun piti oikein tarkistaa, oliko Malenkovin oikea nimi Malenkov. Monella vallankumouksellisella oli itse valittu vallankumousnimi (esim Lenin ja Stalin). Oli se, eli ei varmaankaan kertonut hänestä mitään. Mutta hän ei ollut ainakaan pitkä, googlasin, että hän oli 170-senttinen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Niin. On siellä aina joku uusi psykopaatti vuoroaan odottamassa. Esimerkiksi Putinin lähipiiriin kuuluva Nikolai Patrusev on pirullinen mies.
Tuollainen varkaiden ruhtinaskunta kultivoi psykopaatteja ja antisosiaaleja, ei sieltä johtajistosta voi minusta odottaa muuta kuin paskaa.
Ap
Muistan jo lapsuudesta Leonid-sedän kulmakarvat. Muuta en politiikasta vielä ymmärtänyt.
NL:n johtajista tehtiin kansan parissa paljon pilaa. Muistan itsekin teininä lukeneeni vitsin Brezhnevin ajasta:
Vanha viitsi kertoi Neuvostoliiton johtajan Leonid Brezhnevin junamatkasta Länsi-Saksasta kotiin Neuvostoliittoon. Brezhnev kehui matkaseurueelleen pystyvänsä pelkästään työntämällä käden ulos ikkunasta tietämään, missä maassa nyt ollaan.
Kun Brezhnev ensimmäisen kerran työnsi junan pysähdyttyä kätensä ulos, sitä käteltiin lämpimästi ja kouraan ilmestyi muutama ruusukin.
- Me olemme nyt Itä-Saksassa, Brezhnev kertoi.
Matka jatkui, ja koitti seuraavan asemapysähdyksen hetki. Tällä kertaa Brezhnevin käteen syljettiin.
- Nyt olemme Puolassa, neuvostojohtaja tiesi sanoa.
Kolmas pysähdys ja Brezhnev työnsi jälleen räpylänsä ikkunasta ulos. Tällä kertaa sillä seurauksella, että hänen rannekellonsa varastettiin.
- Nyt olemme kotona Neuvostoliitossa, Brezhnev ilahtui.
Niin. On siellä aina joku uusi psykopaatti vuoroaan odottamassa. Esimerkiksi Putinin lähipiiriin kuuluva Nikolai Patrusev on pirullinen mies.