Tänä iltana lento Thaimaaseen - kannattaako perua?
Kommentit (96)
Kannattaa ihan normaalisti mennä kentälle, eiköhän kaikki lentoyhtiöt tälläkin hetkellä seuraa tilannetta ja tiedottavat itse kun tietävät enemmän.
Järistys tapahtui Burmassa, aika kaukana Thaikkulasta. Tuskin siellä on suurempaa kaaosta.
Peru. Kaikille, jotka eivät edes tiedä kyseisen valtion nimeä (Thaimaa=Thaimaahan), olen suositellut, ettei ikinä mene kyseiseen maahan porsastelemaan ja suomalaisten mainetta lokaamaan. Paikallisia, ja heidän vuosituhantista, muita kunnioittavaa, hienoa kulttuuria arvostava turisti ottaa selvää kohdemaasta ja sen tavoista, ennen kuin lentolippua ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä siellä alunperin houkuttaa niin paljon?
Ylikuumuus?
Ylikansoitus?
Likaiset rannat?
Ylihinnoittelu?
Lämpö houkuttelee, upeat nähtävyydet, upeat rannat ja paikat, joissa vesi on todella puhdasta (Itämeri ei oikein pärjää tässä kisassa), edulliset hinnat.
Vähän kuin listaisit suomesta ne huonot puolet, joita on vain tietyissä paikoissa ja kuvittelet, että se koskee ihan joka paikkaa maassa. Eli mikähän meitä täällä suomessa sitten houkuttelee, jos näkee vain marginaaliset huonot puolet, joita ei todellakaan ole kaikkialla maassa. Vähän tähän tyyliin.
Kylmyys?
Umpimielinen kansa?
Todella likainen ja saastunut meri, jossa kesällä aina jossain vaiheessa tulee uimakielto sinilevän vuoksi?
Ylihinnoittelu todellakin?
Vierailija kirjoitti:
Pikku vino-silmät on siellä nyt ihan paniikissa 🤣
Mikä hitto sua vaivaa?
Vierailija kirjoitti:
Oikein hyvä ilmasto ja mukavat ihmiset.
Kokemusta paikallisesta ylityrkystä? Ihan kihlaparin toiselle puoliskalle halusi itseään pakottaa.
Oletko ap siis lentämässä Bangkokiin? Vai jollekin muulle kentälle. En itse peruisi, koska jos Bangkokin kentät on vahingoittuneet, niin eihän se kone sinne lennä ja jos taas lennät ihan muualla (Phuketiin, Krabille), niin ei siellä mitään ongelmia ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pikku vino-silmät on siellä nyt ihan paniikissa 🤣
Länsimaalaisethan ne vasta paniikissa olikin esimerkiksi tsunamin aikaan. Itkivät kun hotellista loppui palvelu, yhyyyh.
Ja kun ei samana päivänä suomalaiset viranomaiset ilmiintyneetkään auttamaan heitä siellä. Sairaaloissakin oli kuulemma ihan liikaa ruuhka eikä palvelu pelannut heidän mielestä tarpeeksi nopeasti, vähät siitä vaikka paikallisten sairaaloiden henkilökuntaa oli itsekin kuollut tai loukkaantunut.
En varmaan itse kyllä peruisi itse ellei mitään viestiä tulisi, että hotelli suljettu tai käyttökelvoton. Eiköhän elämä siellä jatku ihan normaalisti korjausten jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Peru. Kaikille, jotka eivät edes tiedä kyseisen valtion nimeä (Thaimaa=Thaimaahan), olen suositellut, ettei ikinä mene kyseiseen maahan porsastelemaan ja suomalaisten mainetta lokaamaan. Paikallisia, ja heidän vuosituhantista, muita kunnioittavaa, hienoa kulttuuria arvostava turisti ottaa selvää kohdemaasta ja sen tavoista, ennen kuin lentolippua ostaa.
Ai ? No mun parisuhdetta ei kunnioittanut paikallinen, jolle sanoin, että olen kihloissa puolisoni kanssa.
Pakottaminen jatkui, eli seuranpito puolisolleni.
Vierailija kirjoitti:
Thaimaaseen? Sanotko myös Keminmaaseen?
Ja astronutit aikanaan lähtivät raketilla kuuseen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylikuumuus?
Ylikansoitus?
Likaiset rannat?
Ylihinnoittelu?
Lämpö houkuttelee, upeat nähtävyydet, upeat rannat ja paikat, joissa vesi on todella puhdasta (Itämeri ei oikein pärjää tässä kisassa), edulliset hinnat.
Vähän kuin listaisit suomesta ne huonot puolet, joita on vain tietyissä paikoissa ja kuvittelet, että se koskee ihan joka paikkaa maassa. Eli mikähän meitä täällä suomessa sitten houkuttelee, jos näkee vain marginaaliset huonot puolet, joita ei todellakaan ole kaikkialla maassa. Vähän tähän tyyliin.
Kylmyys?
Umpimielinen kansa?
Todella likainen ja saastunut meri, jossa kesällä aina jossain vaiheessa tulee uimakielto sinilevän vuoksi?
Ylihinnoittelu todellakin?
Ehkäpä siellä houkuttaa tyrkkypèrseet?
Vierailija kirjoitti:
En varmaan itse kyllä peruisi itse ellei mitään viestiä tulisi, että hotelli suljettu tai käyttökelvoton. Eiköhän elämä siellä jatku ihan normaalisti korjausten jälkeen.
Tsunamin jälkeen oli kyllä aika karua, kun paikalliset siivoilin tsunamin jälkiä ja turistit löhöili viereisellä rannalla.
Vierailija kirjoitti:
Ylikuumuus?
- Minulle sopivaa
Ylikansoitus?
- Mukavaa että on ihmisiä
Likaiset rannat?
- Riippuu rannasta
Ylihinnoittelu?
- Hyvin halpaa
t.joku
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylikuumuus?
Ylikansoitus?
Likaiset rannat?
Ylihinnoittelu?
Vai ne suht ankeat olot missä paikalliset elävät?
Kysymys kuuluukin: mahdollistaako turismi paikallisille paremman elämän, vai olisiko paikallisilla vieläkin ankeampaa ilman sitä??
Aika hurjaltahan siellä näyttää ja joskus tulee niitä jäökijäristyksiäkin. Kannattaa seurata tilannetta ja odottaa lentoyhtiön infoa.
Jos vaarallista, niin 3500 e on pieni raha menettää.