Vahaatteko/pesettekö autonne säännöllisesti?
Hankin viime vuonna uuden Peugeotin jossa on ollut todella hyvä maalipinta eli kaikki lika yms on lähtenyt pois todella helposti. Autoa on ainoastaan käsinpesty ja ilmeisesti kestovahaus kannattaisi tehdä aina keväisin?
Kommentit (321)
The MEANING of life is to give LIFE a meaning
Itse aikoinaan pesin ja vahasin autoni 2 kertaa vuodessa. Nykyään vain kerran. Riittää just sen verran, että pysyy sen vuoden verran jotakuinkin kunnossa. Varsinkin kun käyttää hyvää kovavahaa. Jos auton maali on himmennyt, niin semmonen eheyttävä vaha palauttaa pigmentit kuntoon. Sen jälkeen pitää odottaa väh. 24h ja vahata auto uudelleen väh. huuhtelun jälkeen kovavahalla. Niin kestää se kiilto. Ja tosiaan helpompi pestä. Talvella pesettää suolat pois harjaton + alustapesu kerran kuussa (riittää että suolat huuhtoutuu pois, ei tarvii olla täysin puhdas). Kesällä 2 krt kuussa käsinpesu (jos mahdollista). Jos pesee koko ajan, niin vahapinta lähtee pois ja ei ole taaskaan suojaa. Niin siinä ei ole mitään järkeä.
Tänä vuonna pessyt kolmesti. Vahannut kerran. Muilla kerroilla washcoat märkään pintaan. Laatuaineilla onnistuu helpommin kuin bilteman halpiskemikaaleilla.
Pesen kerran alkukesästä. Ei se ruoste kiillä vaikka kuinka hinkkais.
Ehkä se oli tarkoitettu olemaan niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ero on siinä, että pinnoite antaa paljon pidemmän suojan (vuosia) verrattuna kausivahaan. Varsinkin nyt kun sinulla on vielä uusi auto, saat pinnoitteesta eniten hyötyä: parempi kiilto, helpompi puhdistaa ja ennen kaikkea suoja loskaa, suolaa ja uv-säteitä vastaan. Kannattaa varsinkin tehdä jos joskus meinaat myydä auton joskus.
Jos (perus)auton myyt/annat vaihdossa autoliikkeeseen, niin sinulle tarjotaan siitä autosta ns. listahinta, toisinaan jopa niin ettei autoa edes käydä erikseen katsomassa. Kunhan koppa ei ole lommoilla, niin maalipinnan kunto ei juurikaan vaikuta tähän laskevasti ja yhtä varmaa on se, että pennin latia et saa enempää, vaikka olisit kuukausittain käynyt siihen laitattamassa tonnilla jonkun dimangi-pinnoitteen.
Itselläni 3 vuotta vanha auto meni vaihdossa niin vaihtoauto myy
Noin se aikalailla menee noin uusissa autoissa,etenkin jos vaidat samaan merkkiin,mutta jos annat vanhemman auton vaihdossa kyllä se tutkitaan tarkemmin.
Tänään on hyvä päivä aloittaa jokin uusi seikkailu.
Oletko koskaan miettinyt, miltä tuntuu lentää?
Pesetan pari kertaa vuodessa. Ikkunoita pesen lisaksi itse. Kunnoosa on, 2010 malli
Aika paljon olen aikaa saastanyt ainakin
Kyllä meillä James hoitaa meillä auton puhtaanapito tehtävät.
Olisi aika vulgaaria alentua itse moiseen!
Onko täällä muita, jotka rakastavat auringonlaskuja?
Joku ilkeä olisi saattanut keksiä vähemmän mairittelevan luonnehdinnan.
Kunnollinen vahaus kerran kaksi vuodessa riittää ja silloin lika lähtee pelkällä vedellä. Auto ei ole päällystetty iholla, joten se ei kaipaa kaiken maailman shampoita ja hoitoaineita.