Onko aikuisena oikeus loukkaantua kun ystävä feidaa
Tästä tullut uusi tapa. Haluaa nähdä minua ja sitten kun pitäisi sopia paikka ja aika, kaveri on vain hiljaa. Ei vastaa viesteihin.
Kommentit (62)
bondaa uusien frendien kaa smuutisti..
pidä taukoa ja kato mitä tapahtuu, jos ihmisellä vaikea elämäntilanne ei ehkä jaksa tavata. tee kivoja juttuja itseksesi.
M-1965 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surulliseksi se tekee, kun kukaan ei enää vastaa viesteihin jne.
Missään ei ihmisiä enää tapaa, joten niin arki kuin viikonloputkin ovat yksinäisiä.
Kun sitten joskus tapaan näitä häviäviä (entisoä?)ystäviä, sanovat vain, etteivät osaa viestejä kirjoittaa.
t: mies 54v
Aloita harraste jossa kohtaat paljon itsellesi uusia ihmisiä. Vaikka kohtaamiset ovat ainakin aluksi hyvin pinnallisia niin huomaat yksinäisyyden tunteen vähenevän.
Ilman kohtaamisia et elämääsi saa uusia ystäviä.
Olen aloittanut aikuisiällä 4 harrastetta. Kolmesta niissä tuntuu olevan nykyään kaikki aktiviteetti Jyväskylän eteläpuolella. Nuo ovat sellaisia harrasteita, joihin minulla on jonkinmoista paloa.
Asun Pohjois-Pohjanmaalla.
Neljänteen liityin lähinnä juurikin sosiaalisten kontaktien takia kolmissakymmenissä. Sen piiristä tuli pari kaveria, joista yhdestä tuli hyvä ystäväni. Molemmat ovat nyt kuolleet. Jotenkin ulkopuoliseksi olen tuossakin porukassa itseni aina kokenut.
t: mies 54
Vierailija kirjoitti:
M-1965 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surulliseksi se tekee, kun kukaan ei enää vastaa viesteihin jne.
Missään ei ihmisiä enää tapaa, joten niin arki kuin viikonloputkin ovat yksinäisiä.
Kun sitten joskus tapaan näitä häviäviä (entisoä?)ystäviä, sanovat vain, etteivät osaa viestejä kirjoittaa.
t: mies 54v
Aloita harraste jossa kohtaat paljon itsellesi uusia ihmisiä. Vaikka kohtaamiset ovat ainakin aluksi hyvin pinnallisia niin huomaat yksinäisyyden tunteen vähenevän.
Olen aloittanut aikuisiällä 4 harrastetta. Kolmesta niissä tuntuu olevan nykyään kaikki aktiviteetti Jyväskylän eteläpuolella. Nuo ovat sellaisia harrasteita, joihin minulla on jonkinmoista paloa.
Asun Pohjois-Pohjanmaalla.
Neljänteen liityin lähinnä ju
Aloita siis yksi uusi harraste, jos sellaiseen mahdollisuus Valintakriteerinä nimenomaan se että tulee niitä kohtaamisia eikä se että harraste itsessään olisi heti kiinnostava ja siihen olisi paloa. Minulla itselläni tuo uusi harraste on nyt ollut tanssiminen ja aluksi "paloa" vähentävänä tekijänä kiusasi monikymmenvuotinen allergia perinteistä suomalaista tanssimusiikkia kohtaan.
Jos yksinäisyys ei tarjolla olevien harrastusten tai vapaaehtoistoimintaan osallistumisen avulla helpota ja koet tilanteen korjaamisen hyvin tärkeäksi niin: Aloita hiljakseen uuden työpaikan hakeminen sellaiselta alueelta jonka lähiseudulla pääset helpommin mukaan kohtaamisia tuottaviin harrasteisiin. Ei tietenkään ole helppo ratkaisu kun joutuisit jättämään kotiseutusi mutta tässä tilanteessa joudut asettamaan asiat tärkeysjärjestykseen. Ja tekemään valintoja tuon tärkeysjärjestyksen perusteella.
M60
Voi tehdä johtopäätöksiä mutta ei kannata nostaa draamaa. Ihmiset on ihmisii. Kusipäitä ei kannata pistää ns. ystävinä.
Mielestäni voit hyvin olla pitämättä yhteyttä. Jos ystävä ottaa yhteyttä, voit sanoa, että jännittää sopia uusia tapaamisia kun ne on peruuntunut / ei ole toteutunut kuten olet itse ajatellut
Usein itsekin mietin, että miksi ei voi sanoa, että en nyt jaksa vaan valehdellaan ja keksitään selityksiä
Vierailija kirjoitti:
Feidaa... Et säkään oikein aikuiselta vaikuta.
Ihan normaalia slangia. Voi v*u nyt taas.
Vierailija kirjoitti:
Usein itsekin mietin, että miksi ei voi sanoa, että en nyt jaksa vaan valehdellaan ja keksitään selityksiä
Itseasiassa sanoin ns kaverille näin. Jäi haavi auki eikä tiennyt mitä sanoisi.
Sen jälkeen on tsempannut kovasti yhteyden pitämiseksi. Mä en enää välitä.
Maito on maassa. Se mitä joskus oli, on mennyt. Luottamus.
Vierailija kirjoitti:
Kumpikaan tapa ei aikuista
Onko aikuinen siis loukkaantumatta, kun häntä kohtaan käyttäydytään tylysti? Erikoinen ajatus.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni voit hyvin olla pitämättä yhteyttä. Jos ystävä ottaa yhteyttä, voit sanoa, että jännittää sopia uusia tapaamisia kun ne on peruuntunut / ei ole toteutunut kuten olet itse ajatellut
Tämänkin sanoin. Kyllä tuli hiljaista puhelimen toisessa päässä.
Sitäkin mietin kauanko tämmöistä ns kaveria pitää enää roikottaa?
Ohiksena keskusteluun hypännyt #52
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämänkin sanoin. Kyllä tuli hiljaista puhelimen toisessa päässä.
Sitäkin mietin kauanko tämmöistä ns kaveria pitää enää roikottaa?
Ohiksena keskusteluun hypännyt #52
Siirretään pois "joulukorttilistalta" eli ei enää sinun osaltasi aktiivista yritystä yhteydenpitoon vaan pikemminkin reagointeja hänen tekemiinsä aloitteisiin. Yhteystietojen luettelossa on tilaa näillekin.
M60
Puhu suomen kieltä! Ei se feidaaminen sinua tee yhtään paremmaksi.
Mun yks kaveri tekee sellaista, että viestittelee / laittelee paljon ääniviestejä. Hänen ääniviestit alkaa usein niin, ettei hän ole ehtinyt lukemaan viestejäni, mutta hän alkaa sitten puhumaan omia asioitaan. Tähän on mennyt täysin maku. Olemme oikeastaan puhuneet viimeiset 3 kk vain hänen asioita. Alkaa väsyttää tällainen.
Minulla on tällainen kaveriporukka. Nähdään harvakseltaan ja päivän sopiminen on aina hankalaa erilaisten aikataulujen suhteen. Tapaamisajaksi valikoituu aina sellainen päivä, että muut pääsevät, minä en, eikä ketään kiinnosta säätää päivää sen mukaan, että kaikki pääsisivät, kun tärkeimmät ovat jo pääsemässä paikalle.
Minä en ole siitä loukkaantunut. Ajattelen, että aika on ajanut tästä porukasta ohitse, ja jos viihtyvät paremmin sillä porukalla kuin tapaisivat minua, niin ei voi mitään. Ei ystävyyttä voi väkisin jatkaa, eikä se aikuisena perustu siihen, että joskus aiemmin on ollut kavereita.
Valitettavan yleinen tapa nykyään. Ikävää! Ihan hermo välillä menee sopia ihmisten kanssa mitään tapaamisia kun missään ei voida joustaa että saisi ajankohdan molemmin puolin sopimaan. Mieluummin valitaan vastaamattomuus.
On oikeus. Ystävyys perustuu pitkälti luottamukseen
M60