Kelan rahoilla miljonääriksi
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011124851.html
Miksi mulle ei ole kerrottu tuota mahdollisuutta? Nyt on myöhäistä.
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Kelan korvauksista ei säästöön jää laskujen jälkeen, tietysti jos vanhemmat maksavat kaiken, silloin voi korvaukset laittaa tuottamaan esim pörssiin.
Kyllä mun puolisolla jää säästöön työmarkkinatuesta vai mikä se on. Kun asuu kaksitaan, on moni asia halvempaa ja kulut puolittuu. Olen itse kassan rahoilla ja puolet jää säästöön. Matkailemiseen kuluu jonkun verran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kelan korvauksista ei säästöön jää laskujen jälkeen, tietysti jos vanhemmat maksavat kaiken, silloin voi korvaukset laittaa tuottamaan esim pörssiin.
Kyllä mun puolisolla jää säästöön työmarkkinatuesta vai mikä se on. Kun asuu kaksitaan, on moni asia halvempaa ja kulut puolittuu. Olen itse kassan rahoilla ja puolet jää säästöön. Matkailemiseen kuluu jonkun verran.
600 eurosta jää ukoltas säästöön rahaa niin että on miljonääri 18 vuoden päästä.
Vierailija kirjoitti:
Pitää olla tuuriakin matkassa tai ammattisijoittaja että saa pelkillä lapsilisiä lapsestaan 17 vuodessa miljonäärin. Mutta mitään uuttahan tuossa ei sinänsä ole, lapsilisiä on aina säästäneet he keillä siihen varaa on.
Ystävälle tuli aikanaan pankista ilmoitus että pitäisi tulla käymään kun täyttää 28 vuotta. Oli kummitäti tallettanut joka vuosi jonkun summan korkeakorkoiselle, ei isoa summaa. Tili oli vapautunut kymmenen vuotta sitten eikä sitä oltu käytetty, siksi ilmoitus. Korot oli hyvät ja 28 vuotta niin parisataa tuhatta markkaa oli kertynyt. Ystävä osti vanhan talon läheltä lastensa asuinpaikkaa ja asuu nyt siellä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tuet pois työttömiltä!!! Ei kiinnosta lukea kuinka tuilla tienaa miljoonia.
Heh. Jos olet työn sankari, sinulla on vielä parempi mahdollisuus tienata, eikö?
Vierailija kirjoitti:
Olen säästänyt kelan rahoja 20 vuotta. Aina jotain säästöön 20 euroa tai 100 euroa. Säästössä on jotain 62000 euroa. Olen myös säästänyt palkkaa enkä esimerkiksi ole käynyt 15 vuoteen ulkomailla koska siinä säästyy heti pari tonnia. Sitten olen tehnyt pimeitä hommia josta saa ihan hyvin rahaa.
Helppo uskoa vaikka olenkin ollut enimmäkseen työelämässä. Jos ja jos ei olisi ollut lapsia eikä elatusmaksuja eikä ulkomaanmatkoja niin varmaan olisi säästynyt yli satatuhatta euroa. Mutta ihan hyvin meni.
Itse sijoitettiin tuo ainoan lapsen lapsilisä aina lapsen omalle tilille ja sieltä aika ajoin siirrettiin rahastoihin. En oikein tiedä mikä siellä nyt on summana tällä hetkellä, lapsi siirtyi jo opintorahalle ja se meni aika omaan käyttöön. Varmaan ihan kiva potti kuitenkin, jota pääsee itse hallinnoimaan kun täyttää 18-vuotta, mutta ei sillä nyt vielä miljonäärin elämää aleta elämään. Onneksi fiksu jälkeiläinen ja tuskin sitä turhuuksiin heti tuhlaa.
Meidän kaikkien kannattaisi rikastua Kelan rahoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
600 eurosta jää ukoltas säästöön rahaa niin että on miljonääri 18 vuoden päästä.
Niin jos olisi nuukailtu ja pihistelty eikä olisi hankittu lapsia ja matkusteltu ja vain säästetty tai sijoitettu onnistuneesti. Eihän se mikään automaatti ole, toisilta onnistuu, toisilta ei, useimmilla omia valintoja. Minä elin, matkustelin, hankittiin lapset ja taas matkustellaan. Kaikkea ei voi saada, on valittava ne eniten kiinnostavat asiat. Varakkaille lapsilisä on vain taskuraha ja kansalaispalkka olisi myös. Kaikkein köyhimmät ei lapsilisästä hyödy ja se on väärin.
Jos tuotto on 8% ennen inflaatiota ja inflaatio on 2% ja sijoittaa satasen kuussa (ja nostaa summaa koko ajan inflaation verran), niin nykyrahan miljoonaa vastaava summa on kasassa noin 68 vuoden jälkeen. Silloin on kasassa noin 3,7 miljoonaa. Jos otetaan huomioon 30% pääomatulovero, pitää säästää 74 vuotta.
Jos sijoittaa 500 kuukaudessa, samaan pääsee 40 vuodessa (47 pääomatulovero huomioiden).
Jos sijoittaa 1000 kuukaudessa, samaan pääsee 30 vuodessa (36 pääomatulovero huomioiden).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tuet pois työttömiltä!!! Ei kiinnosta lukea kuinka tuilla tienaa miljoonia.
Aiheena ei ole työttömyystuesta säästäminen, vaan lapsilisän sijoittaminen ja lapsilisän saavat kaikki, varallisuudesta riippumatta, miljonääritkin.
Työttömyystukea saavat eivät useimmiten edes voi sijoittaa lapsilisää, sillä se on käytettävä päivittäistarpeisiin. Rikkaat voivat sijoittaa Kelalta saamansa lapsilisän.
Mutta jos lapsi ei saa töitä heti valmistumisen jälkeen niin hän on tukien ulkopuolella ja joutuu käyttämään säästöt elämiseen.
Esim. opiskelija ei saa toimeentulotukea ennenkuin kaikki opintolainat on nostettu.
"Työmarkkinatuki on 595 netto kuukaudessa ja sitä saa vähemmän jos rahoja on sijoitettu."
Eipäs vaan työmarkkinatukeen ei vaikuta varallisuus ollenkaan!!!
Pääomatuloverotukseen tulee avuksi hankintameno-olettama, jolloin todellinen veroprosentti menee johonkin 18 prosentin hujakoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiheena ei ole työttömyystuesta säästäminen, vaan lapsilisän sijoittaminen ja lapsilisän saavat kaikki, varallisuudesta riippumatta, miljonääritkin.
Työttömyystukea saavat eivät useimmiten edes voi sijoittaa lapsilisää, sillä se on käytettävä päivittäistarpeisiin. Rikkaat voivat sijoittaa Kelalta saamansa lapsilisän.
Mutta jos lapsi ei saa töitä heti valmistumisen jälkeen niin hän on tukien ulkopuolella ja joutuu käyttämään säästöt elämiseen.
Esim. opiskelija ei saa toimeentulotukea ennenkuin kaikki opin
Ja miksi vaikuttaisikaan? Se on korvaus siitä, että henkilö on työmarkkinoiden käytettävissä. Ei siihen kuulukaan vaikuttaa se paljon on rahaa tilillä tai sijoituksissa.
En usko sinua .ennen leikkauksia kauan ei ole pystynyt säästämään .kaikki rahasi joka vuonna säästöön ei riittäisi ko summaan .vaalikirjoitukset alkaneet ?