Kelan rahoilla miljonääriksi
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011124851.html
Miksi mulle ei ole kerrottu tuota mahdollisuutta? Nyt on myöhäistä.
Kommentit (53)
Miten se muka tehdään? Eikö kelan tuet vähene mitä enemmän varallisuutta? Vai eikö lapsen varallisuus vaikuta?
Kokoomuksen yrittäjät ja persut on tuossa onnistuva
Mua aina riepoo näissä sijoitusjutuissa se, että joo, jollekin voi käydä niin, että tulee vain tuottoa, ja juuri kun muksu aikuistuu, on kaikki voitolla. Mutta yhtälailla voi tulla tappioita.
Rahastot voi romahtaa arvossa, suorista osakkeista puhumattakaan. Voi kestää kymmenen vuotta ennen kuin nousevat takaisin hankintahintaan. Sijoittamalla rahat voi siis myös menettää.
Moni on Suomessa rikastunut Kela-tuilla. Itsellä on Kela Gold...
Kaikki tuet pois työttömiltä!!! Ei kiinnosta lukea kuinka tuilla tienaa miljoonia.
Vierailija kirjoitti:
Mua aina riepoo näissä sijoitusjutuissa se, että joo, jollekin voi käydä niin, että tulee vain tuottoa, ja juuri kun muksu aikuistuu, on kaikki voitolla. Mutta yhtälailla voi tulla tappioita.
Rahastot voi romahtaa arvossa, suorista osakkeista puhumattakaan. Voi kestää kymmenen vuotta ennen kuin nousevat takaisin hankintahintaan. Sijoittamalla rahat voi siis myös menettää.
No ei kai lapselle säästetä mihinkään suoriin osakkeisiin vaan puolet suomalaiseen indeksiin ja puolet amerikkalaiseen. Korkoa korolle hoitaa homman. Jos syntymästä aloittaa, niin ei voi olla sellaista kuoppaa 18-vuotiaana, että olisi tappiolla ja aina on tilanne, että seuraavien kolmen vuoden sisällä ollaan kaikkien aikojen huipussa lapsen salkussa. Kasvurahastoissa veroton osinkojen uudelleen sijoittaminen takaa sen.
Tiivistys: Jos sijoittaa indekseihin 100e/kk 18 vuoden ajan, niin on alle 0,5% mahdollisuus, että tämä sijoitussalkku on tappiolla, kun 18 vuotta on kulunut. Ja jos se on sinä päivänä tappiolla eli tuo epätodennäköinen toteutuu, niin 75% mahdollisuudella salkku on uudelleen plussalla vuoden sisään ja 99% mahdollisuus, että salkku on plussalla kahden vuoden kuluttua.
Vierailija kirjoitti:
Pointti on siis sijoittaa joka kuukausi tasaisesti. Pörssit tuottaa keskimäärin 8-10% vuosittain huomioiden myös romahdukset. Sijoitus voittaa pitkäaikaisen hajautuksen ansiosta. Eikä sitä sijoittamista pidä lopettaa kun lapsi täyttää 18. Lapsi jatkaa siitä itse.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tuet pois työttömiltä!!! Ei kiinnosta lukea kuinka tuilla tienaa miljoonia.
Sinäkin voit alkaa tienaamaan, kun alat sijoittamaan.
Miksi mun kommentti poistettiin kun sanoin, että seuraavaksi leikataan lapsilisistä? Tais osua ja upota. Meillä ne menee ainakin elämiseen koko raha. Ollaan myös töissä. Ttuolla artikkelilla halutaan lietsoa vihaa lapsiperheitä kohtaan ja tadaa, kansa hyväksyy lapsilisien leikkaukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä rahalla? Tyhjillä pulloillako??
Vierailija kirjoitti:
Niin toki voi käydä, jos laittaa niin sanotusti kaikki munat yhteen koriin, eli ostaa koko sijoitussummalla yhtä osaketta tai rahastoa kerralla. Mutta jos sijoittaa eri kohteisiin parin vuosikymmenen ajan kuukausittain niin vaatii jo todella huonoa onnea jäädä tappiolle. Tai sitten on romahtamassa koko rahoitusjärjestelmä, ja silloin on käsillä polttavampiakin ongelmia kuin sulaneet sijoitusrahat.
Olen säästänyt kelan rahoja 20 vuotta. Aina jotain säästöön 20 euroa tai 100 euroa. Säästössä on jotain 62000 euroa. Olen myös säästänyt palkkaa enkä esimerkiksi ole käynyt 15 vuoteen ulkomailla koska siinä säästyy heti pari tonnia. Sitten olen tehnyt pimeitä hommia josta saa ihan hyvin rahaa.
En ota riskejä ja sijoita rahastoihin tai osakkeisiin. En ole riskinottaja joten säästän vain muuten.
Kelan korvauksista ei säästöön jää laskujen jälkeen, tietysti jos vanhemmat maksavat kaiken, silloin voi korvaukset laittaa tuottamaan esim pörssiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahastot voi romahtaa arvossa, suorista osakkeista puhumattakaan. Voi kestää kymmenen vuotta ennen kuin nousevat takaisin hankintahintaan. Sijoittamalla rahat voi siis myös menettää.Niin toki voi käydä, jos laittaa niin sanotusti kaikki munat yhteen koriin, eli ostaa koko sijoitussummalla yhtä osaketta tai rahastoa kerralla. Mutta jos sijoittaa eri kohteisiin parin vuosikymmenen ajan kuukausittain niin vaatii jo todella huonoa onnea jäädä tappiolle. Tai sitten on romahtamassa koko rahoitusjärjestelmä, ja silloin on käsillä polttavampiakin ongelmia kuin sulaneet sijoitusrahat.
Kuka hullu sitä jaksaa odotella vuosikymmeniä, haluan rahat tilille heti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä rahalla? Tyhjillä pulloillako??
Ymmärsin, että kävisit töissä, kun haluat työttömiltä kaikki tuet pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahastot voi romahtaa arvossa, suorista osakkeista puhumattakaan. Voi kestää kymmenen vuotta ennen kuin nousevat takaisin hankintahintaan. Sijoittamalla rahat voi siis myös menettää.Niin toki voi käydä, jos laittaa niin sanotusti kaikki munat yhteen koriin, eli ostaa koko sijoitussummalla yhtä osaketta tai rahastoa kerralla. Mutta jos sijoittaa eri kohteisiin parin vuosikymmenen ajan kuukausittain niin vaatii jo todella huonoa onnea jäädä tappiolle. Tai sitten on romahtamassa koko rahoitusjärjestelmä, ja silloin on käsillä polttavampiakin ongelmia kuin sulaneet sijoitusrahat.
Kuka hullu sitä jaksaa odotella vuosikymmeniä, haluan rahat tilille heti!
Sehän se ihmisten ongelma tuppaa olemaan. Halutaan nautinto (johon monilla kuluu rahaa) heti. Ja sitten kadehditaan niitä, joilla on iso sijoitussalkku ja halutaan lisää veroja niille jne.
Vierailija kirjoitti:
Mitä luulet että Eu sanoisi siitä. Että työttömät ulkkarijoukot jäisivät rahatta. Ja samalla puoli sukua. Eu:n mielestä Suomen pitää elättää työttömät ulkkarijoukot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahastot voi romahtaa arvossa, suorista osakkeista puhumattakaan. Voi kestää kymmenen vuotta ennen kuin nousevat takaisin hankintahintaan. Sijoittamalla rahat voi siis myös menettää.Pointti on siis sijoittaa joka kuukausi tasaisesti. Pörssit tuottaa keskimäärin 8-10% vuosittain huomioiden myös romahdukset. Sijoitus voittaa pitkäaikaisen hajautuksen ansiosta. Eikä sitä sijoittamista pidä lopettaa kun lapsi täyttää 18. Lapsi jatkaa siitä itse.
Tarkoitus oli saada miljoona kasaan noilla lapsilisillä. Ja kyllähän se onnistuu. Jos 15 vuotta säästää 100e kuussa niin 8,5 prosentin vuosituotolla on 35 tonnia kasassa. Se kun saa olla siellä indeksirahastossa jonkin aikaa, niin lapsella on jo ennen eläkeikää (62-63-vuotiaana) miljoona kasassa. Juhuu!!! Harmi vain, ettei huomioitu inflaatiota, eli se miljoona ei ole enää silloin tulevaisuudessa. Jos huomioi inflaation niin miljoona on kasassa 76-vuotiaana! Eli täpärästi alle eliniän odotteen!
Ainahan tuo on tiedetty.