Louvre
Kommentit (22)
Muutaman kerran olen käynyt varsinkin sen jälkeen kun luin pari kirjaa miten Louvre aikoinaan rakennettiin. Erittäin mielenkiintoinen paikka. Pari eka kertaa tuli ryhmämatkalla vain kateltua taideteoksia mutta uteliaisuus heräsi tietää enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Olen, monta kertaa. Entä sitten?
Mitäs tykkäsit?
Ei taide erityisesti kiinnosta, mutta olihan ne isot taistelumaalaukset hienoja.
Kyllä noin 10 v sitten. Viikko pitäisi olla aikaa pelkän Louvren tutkimiseen.
Mona Lisaa suuremman vaikutuksen teki vastapäätä oleva maalaus Kaanaan häät.
Oon asunu siinä naapurissa, mut en koskaan käyny.
Vierailija kirjoitti:
Oon asunu siinä naapurissa, mut en koskaan käyny.
Kaveri asui Amsterdamissa 7 vuotta töiden takia. Suomessa siltä aina tultiin kysymään että polttelit varmaan pilveä siellä ja kävitkö punaisten lyhyjen alueella.
Niin totesi että ei kertaakaan. Sellasta. Vähän samalainen juttu Turusta.
Niin joku totesi että sielähän on se visulandia tai vesipuisto surina, niin kysyi perheen isältä että ootte varmasti käynyt kesällä siellä ja turunlinnassa tottakait, niin iskä vastasi:
- ei kertaakaan olla käyty.
Ei kerkeä ja tehdään paljon muuta. Sellasta.
Osa ihmisistä käy näissä rahastuspaikoissa ja turistiluolissa. Sitten osa ihmisistä elää kyseisissä paikoissa arkeaan ja ei käy turistien mestoissa.
Versailles olisi itselleni mielenkiintoisempi, vaikka taiteen ystävä olenkin.
En vaan tiedä, että keksisinkö tarpeeksi tekemistä Ranskassa.On niin ylihypetetty maa, että koko yleiskuva siitä vaikuttaa itselleni tylsältä.
Vierailija kirjoitti:
Versailles olisi itselleni mielenkiintoisempi, vaikka taiteen ystävä olenkin.
En vaan tiedä, että keksisinkö tarpeeksi tekemistä Ranskassa.On niin ylihypetetty maa, että koko yleiskuva siitä vaikuttaa itselleni tylsältä.
Pariisissa on enemmänkin kiinnostavia clubeja ja ei niihinkään pääse kävelemällä sisään.
Noi turistimestat on sellaisia rahastuspaikkoja ja tylsiä mummoillekin.
Vierailija kirjoitti:
Mona Lisaa suuremman vaikutuksen teki vastapäätä oleva maalaus Kaanaan häät.
Sama täällä! Onko tää joku vanha kopioitu viestiketju XD
Pari kertaa. Tykkään Niken patsaasta ja Mona Lisasta. Liian vähän oli aikaa tutkia kaikkea. Museo on valtavan kokoinen. Versaillesista tykkäsin myös, varsinkin puutarha on ihana. Ja siellä pääsee Pariisista pois maaseudulle. Eikä tarvitse olla mikään taiteen ystävä, näissä kohteissa on paljon tunnettua historiaa. Ihan kuuluu yleissivistykseen käydä näissä kohteissa, jos on mahdollisuus. Pariisissa kannattaa myös syödä illallinen sellaisessa ravintolassa, missä on terassi ulkona "kadulla". On niin ranskalaista kuin vain voi olla.
Pariisilaiset on muuten tosi inhottavia yleisesti. Junttia sakkia ja ylpeää.
Vierailija kirjoitti:
Pariisilaiset on muuten tosi inhottavia yleisesti. Junttia sakkia ja ylpeää.
Kauheaa
15-vuotiaana vuonna 1996.