Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

OrpoPurra leikkaa taas lapsilta, nuorilta, vammaisilta ja vanhuksilta

Vierailija
27.03.2025 |

OrpoPurra leikkaa taas lapsilta, nuorilta, vammaisilta ja vanhuksilta

Eduskunnan kyselytunnilla kova debatti tästä arvovalinnasta.

Kommentit (228)

Vierailija
161/228 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Euroopan huonoin työllisyyskehitys ja suurin miesten työttömyys

Siksi OrpoPurra leikkaa lisää lapsilta, vammaisilta ja vanhuksilta. Näin Eduskunnan kyselytunnilla juuri nyt.

+Konkursseja suuri määrä=työttömyys ja työllisyyskehitys.

Vierailija
162/228 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

...

Nyt ei ole kyse leikkauksista, vaan säästöistä. Leikkauksia ei tehdä, vaan toimintaa järkeistetään ja esim. vanhusten LÄÄKKEENOTTOON JA YHTEYDENPITOON HANKITAAN LAITTEITA, JOILLA ASIAT HELPOTTUVAT. ...

Älä keksi omasta päästä. Koko ajan on puhuttu lisäleikkauksista ja nämä on juuri osa niistä, eli niitä mitä suostuttiin paljastamaan ennen vaaleja. Hienoja hokkus pokkus -temppuja. Riikkako muka tämän innovoi, joka ei edes tiennyt että rannekeita on vanhuksilla ollut jo 20 vuotta, ne ei ole uusi juttu? Että voidaan vaan aina "säästää" ja "tehostaa" jolloin rahan vähentäminen ei ole muka leikkaus.

Voisikohan niiltä kansainvälisiltä terveysjäteiltäkin vähän samalla logiikalla "säästää". Nehän voisivat alkaa toimia tehokkaammin jos niiltä veisi kelakorvauksia eikä lisäisi niitä. Mutta taitaisi mennä ristiin sen kanssa, miten oma tilipussikin no

Sinä se valehtelet, sen kyllä vassarit osaavat. Samaa jargonia lauletaan silmät verestäen ( EK EK EK😵💫), kun ei muuta keksitä. Olet edes lukenut mitä säästöillä tarkoitetaan? Et ole, mutta minä olen. 

Oppositio lupailee kuun taivaalta, mutta yhtään keinoa mistä niihin rahaa saadaan ei ole esitetty. Rikkailta veroja nostetaan! Kolhoosi toive elää ja voi hyvin vassareiden mielissä. 

Keskustan Kaikkonen muuten ehdottaa syrjäseuduille, jossa lapsia on kouluissa vähän että lainsäädännön höllennetään niin, että osa opetuksesta voisi toteutua etänä. Siis ETÄNÄ OPISKELUA ALAKOULUIKÄISILLE!  Eikö Kaikkonen oppinut kotona-ajasta mitään?? Niitä etäkoulupäätöksiä korona-ajalta ja siitä tulleita ongelmia yritetään hoitaa edelleen. 

Mitä säästöä tuossa tulisi! Kanki voisi siirtyä TTT tuomaristoon ikiajoiksi Uotisen kaveriksi ja jättää Suomen koulut  rauhaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/228 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opposition eri puolueet luettelee jatkuvasti eri keinoja ja eri vaihtoehtoja moniin asioihin, mutta kun Purra ja Orpo toistelee aina vaan että "ei anneta vaihtoehtoja", niin sitähän täällä muutkin toistelee.

Vaikka teille ei olisi vaihtoehto, että julkista ja yhteistä ei muuteta harvojen rikastumisen mahdollistavaksi bisnekseksi, jossa suurin osa kärsii, niin suurimmalle osalle se on paljon parempi vaihtoehto!

Vierailija
164/228 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hillotolpassa haluaa pysyä kiinni, niin silloin tehdään mitä EK käskee, ja eihän niitä vaihtoehtoja tosiaan silloin ole leikkaamispolitiikalle. Mutta älkää väittäkö että ei ole vaihtoehtoja. Tuo on julmaa ja valehtelua.

Vierailija
165/228 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Euroopan huonoin työllisyyskehitys ja suurin miesten työttömyys

Siksi OrpoPurra leikkaa lisää lapsilta, vammaisilta ja vanhuksilta. Näin Eduskunnan kyselytunnilla juuri nyt.

+Konkursseja suuri määrä=työttömyys ja työllisyyskehitys.

Suomessa on Euroopan laiskin kansa. Eivät halua mennä töihin, kun eivät saa heti suurta palkkaa. Heidät on opetettu tuilla elämään ja kikkailemaan suojaosan turvin. Olen sen nähnyt ja kuullut. Nuoret valmistuvat kouluista ja kuvittelevat saavansa seniorin palkkaa. Tämänkin kertoi minulle tyttö, joka sanoi, ettei ymmärrä miksi vanhat tienaavat enemmän kuin hän, joka vasta valmistunut. Hänellä on tuoreet tiedot. Ei jelvannut työ hänelle. Työttömänä kotona makaa ja lihonut ainakin 15 kg. Lähihoitajana töitä olisi. 

Pienten lasten äideille pitää rahaa antaa kun hoitavat lapsena kotona. Kodinhoitotukena. He tekevät tärkeää työtä jos voivat olla kotona vähän pidempään, ennen kuin töihin palaavat. 

Vierailija
166/228 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että kuinka minä ihailen tuota Purraa ja hänen päättäväisyyttään. On siinä nainen paikallaan. Hyvä Purra!! Pidä pintasi. Sinä olet Suomelle se pelastus, jota ei ole nähty vuosiin hallituksissa. Pelkkiä tyhmiä oman eduntavoittelujoita siellä on ollut sitäkin enemmän. Edelliset sellaiset siirtyivät Brysseliin paremman palkan toivossa ja pääjehusta tuli rikkaiden juoksutyttö.  

Mutta Purra, Orpo, Rantanen jne te olette ihan supertyyppejä. Ette alistu opposition räkytykseen vaan puskette eteenpäin. Teillä on suuri halu pelastaa Suomi. Vassareiden touhu on nähty, on nähty sotetoilailu. Teillä on kova työ selvittää ja korjata vahinko mikä on tapahtunut, mutta te pystytte siihen. Kiitos hallitus! 

Vierailija
167/228 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos hillotolpassa haluaa pysyä kiinni, niin silloin tehdään mitä EK käskee, ja eihän niitä vaihtoehtoja tosiaan silloin ole leikkaamispolitiikalle. Mutta älkää väittäkö että ei ole vaihtoehtoja. Tuo on julmaa ja valehtelua.

Herää jo!! Et edes itsekään ymmärrä mitä puhut. 

Oppositio huutaa kasvua kasvua pitää saada, mutta itse on sitä estämässä jatkuvalla lakkoilulla, yritysten toimintaa heikentämällä ja kehitystä estämällä. Vaihtoehtoja ei saa olla, vaikka tilanne sitä vaatii ja kiire on. Yritysten työllistäminen on kuin kirosana heille eikä yrittäjien itse saisi tienata yhtään enempää kuin työntekijät, ovat silloin riistäjiä. 

Työttömät odottavat kaiken olevan ilmaista ja valmista heille kuin Marinille aamupala. Mutta kun pitäisi itse yrittää, tehdä todellisia tekoja itsensä työllistämiseksi. Minä olen työllistynyt itse, kun olen mennyt itse kyselemään töitä sieltä mistä olen sen halunnut, vaihtanut olen työpaikkaa kolme kertaa. Aina olen työn saanut. Ei ole tarvinnut hakemuksia lähettää. 

Vierailija
168/228 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahaa ei ole! Jyrisee Orpo kun kyse on Suomen hyvinvoinnista.

Rahaa on terveysjäteille yli 600 miljoonaa euroa.

Tämä todellakin. Rahaa lapioidaan yksityisille jotka nostaa hintojaan. Sama summa kun olisi laitettu julkiselle niin kaikki olisi saanut parempaa terveydenhoitoa. Hyvä veli Kokoomus jakaa aina yhteistä hyvää veljilleen ja ovat saaneet persut mukaan mafiaansa.

Sotemenot 26 miljardia johon lisättiin 2,2 miljardia.

Hyvä on korjata tyhmille, kun eivät sitä itse tajua. 😂

Vierailija
169/228 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska se leikkaa sen tunnin rahareikäjunan?

Kuten tiedät Euroakaan Orpon hallitus ei ole tähänkään laittanut ennenkuin kunnat tulevat mukaan.

Tunninjuna on piikki vassareiden ihossa, vaikka sitä ei ole vielä olemassakaan. Pelkkää vääristelyä ja harhaanjohtamista on opposition, myös keskustan räkytys ja äänestäjälampaat seuraavat määkien perässä. 

Vierailija
170/228 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina voi mennä töihin, öhöhöhöhöhö. 

T perssilmäsi

Kotihoidossa olevat vanhukset, vammaiset ja lapset???

Lapsena kävin puutarhurilla 10 vuotiaana lisäapulaisena..nyt olen vammainen ( nivelrikkoa yms.) ja teen töitä edelleen. Vanhuskin olen. Ja teen töitä.

Vierailija
171/228 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloinkohan joku hermostuu ja käy leikkaamassa Orpolta ja Purralta pään, en ihmettelisi...

Vierailija
172/228 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

...

Nyt ei ole kyse leikkauksista, vaan säästöistä. Leikkauksia ei tehdä, vaan toimintaa järkeistetään ja esim. vanhusten LÄÄKKEENOTTOON JA YHTEYDENPITOON HANKITAAN LAITTEITA, JOILLA ASIAT HELPOTTUVAT. ...

Älä keksi omasta päästä. Koko ajan on puhuttu lisäleikkauksista ja nämä on juuri osa niistä, eli niitä mitä suostuttiin paljastamaan ennen vaaleja. Hienoja hokkus pokkus -temppuja. Riikkako muka tämän innovoi, joka ei edes tiennyt että rannekeita on vanhuksilla ollut jo 20 vuotta, ne ei ole uusi juttu? Että voidaan vaan aina "säästää" ja "tehostaa" jolloin rahan vähentäminen ei ole muka leikkaus.

Voisikohan niiltä kansainvälisiltä terveysjäteiltäkin vähän samalla logiikalla "säästää". Nehän voisivat alkaa toimia tehokkaammin jos niiltä veisi kelakorvauksia eikä lisäisi niitä. Mutta taitaisi

Kyllä oppositio on sanonut että rahaa tulee seinästä ja sähköä töpselistä

Vierailija
173/228 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Potkulaki etenee.

Asiallinen syy riittäisi potkuihin - tätä se tarkoittaa työntekijälle.

Uudessa laissa varoitusta ei tarvitsisi antaa, jos työntekijän olisi pitänyt ilman varoitustakin ymmärtää menettelynsä vakavuus ja moitittavuus.

Irtisanomiseen riittää huolimattomuus tai alisuoriutuminen. "

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011055773.html

Vierailija
174/228 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kaupan alalle sopimus.

Pam ei saanut ajamaansa irtisanomissuojaa."

https://yle.fi/a/74-20147691

Vierailija
175/228 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi että kuinka minä ihailen tuota Purraa ja hänen päättäväisyyttään. On siinä nainen paikallaan. Hyvä Purra!! Pidä pintasi. Sinä olet Suomelle se pelastus, jota ei ole nähty vuosiin hallituksissa. Pelkkiä tyhmiä oman eduntavoittelujoita siellä on ollut sitäkin enemmän. Edelliset sellaiset siirtyivät Brysseliin paremman palkan toivossa ja pääjehusta tuli rikkaiden juoksutyttö.  

Mutta Purra, Orpo, Rantanen jne te olette ihan supertyyppejä. Ette alistu opposition räkytykseen vaan puskette eteenpäin. Teillä on suuri halu pelastaa Suomi. Vassareiden touhu on nähty, on nähty sotetoilailu. Teillä on kova työ selvittää ja korjata vahinko mikä on tapahtunut, mutta te pystytte siihen. Kiitos hallitus! 

Olet aivopesty EK:n orja, hyödyllinen idiootti. Ja vielä ylpeä siitä, kiitti nauruista! 😂

Vierailija
176/228 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sofia Virta puhuu eduskunnassa täyttä asiaa OrpoPurran tuhopolitiikasta, kuten muukin oppositio mm. Lindtman, Kaikkonen, Harkimo ja Koskela.

Täyttä asiaa? Silloin pitäisi kertoa, että mistä ne 10 miljardia tullaan säästämään. Tällä palstalla ollaan ilmeisesti sitä mieltä, että elinajanodote on 4 vuotta, kun tulevaisuutta ei tarvitse miettiä ollenkaan.

Vierailija
177/228 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa varmaan pikkuhiljaa ruveta kiinnostumaan niiden penskojenne koulunkäynnistä ja velvoittaa hoitamaan koulutyöt. Se sisältää myös ikävä kyllä epämukavuudensietoa, vaivannäköä ja ruutuajan voimakkaan rajaamisen, jotta kykenevät muuhunkin kuin zombina tiktokkia tuijottamaan. Ne ajat on menneet, kun elämänkoulu oli ihan kelvollinen vaihtoehto ja tämä oleskelumallin oppi näppärästi siirrettiin jälkipolville. Vaan nytpä palataan siihen aikaan, jolloin niin makaa kuin petaa. Aikuiset joutuvat vihdoin taas ottamaan vastuun itsestään, sitä ei voikaan enää aina sysätä muiden huoleksi. Sitä sanottiin ennen suomalaiseksi sisuksi. Täysin vieras käsite näille nykypäivän elämänkalluille.

Tämä malli on kuin persijen ydintä. Uskotaan että kuri, roti, keppi toimii kaikessa. Lapset laitetaan seinää  vasten. Samoin kaikki ihmiset. Heikommille ei ole tilaa, vanhukset ja vamma

Mistä sinä tuon ajatuksen kehitit? Eihän tuossa kurista ja kepistä mitään puhuttu vaan vanhempien vastuusta. Älyä hyvä ihminen, että vanhempien pitää auttaa ja ohjata lastaan, pitää huoli, ettei tee mitään tyhmää ja puuttua siihen. Ei pelit ja somettaminen pidä olla palkinto heille vaan se on vanhempien tyhmyyttä ja rapa tuhota lastensa elämä. Eihän lapset osaa tehdä enää muuta kuin pelata, paitsi heidän harvojen lapset, jotka huolehtivat lapsistaan. 

Vanhuksistakin saisivat omaiset huolehtia enemmän. 

Vierailija
178/228 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus meinaa leikata lisää sotesta ja koulutuksesta. 

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011122167.html

Vierailija
179/228 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnin juna muuttuu silmissäni yhä konkreettisemmaksi. T. Urpo

Kokoomus ja kiinteistöjen omistajat ajavat myös Turun raitsikkaa. 11 km Satamasta kansainväliselle Varissuolle ja hintalappu vähintään 450-650 miljoonaa euroa.

No ei varmaan aja

Vierailija
180/228 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina voi mennä töihin, öhöhöhöhöhö. 

T perssilmäsi

Kotihoidossa olevat vanhukset, vammaiset ja lapset???

Lapsena kävin puutarhurilla 10 vuotiaana lisäapulaisena..nyt olen vammainen ( nivelrikkoa yms.) ja teen töitä edelleen. Vanhuskin olen. Ja teen töitä.

Kiitos sinulle. Hattua nostan ! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi