Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AIKUISTEN LASTEN EPÄTASAARVOINEN KOHTELU. Turhaa kateutta?

Vierailija
27.03.2025 |

Meitä on kaksi veljestä. Toinen valitsi vapaamman elämäntyylin ja minä perheelämän. Veljeni asuu yleensä talvet aasiassa ansiosidonnaisella tuella ja sitten kesät äitini nurkissa. Äiti maksaa hänelle ruuat ja muutkin asumisen kustannukset. Veljelleni jää tuilla lojuessa yli puolet enemmän säästöön kun minulla töissä käydessä, sen lisäksi äiti yleensä keksii jotain pikku puuhaa millä saada lisätienestiä. Tästä monena kesänä äitilleni jo huomauttanut että tilanne tuntuu epäreilulta mutta sanoo että eipä se sinulta ole pois. No eipä se olekaan mutta tuntuu silti aika epäreilulta. Mitä mieltä? Turhaa katkeruutta vai epätasaarvoa? 

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäreilulta kyllä kuulostaa

Vierailija
62/65 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On myös hirveän epämotivoivaa itse tehdä työtä ja olla säästäväinen, jotta saavuttaisi jotain, minkä toinen saa lahjaksi suoraan. Ottaisin etäisyyttä.

Tämä.

Vierailija
64/65 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit ajatella asian niin, että veli on sitten se joka hoitaa äitisi asioita vanhana. Muista olla tarkkana ja pitää puolesi, vaikka veli lähtisi silloinkin reppureissaamaan ja yrittäisi vierittää vastuuta sinulle.

Vierailija
65/65 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kauan sillä se ansiosidonnainen oikein kestää, tuskin enää kauaa jos on jo yli vuodenkin ollut. Itse tunnen päälle 50v naisen joka asuu äitinsä kanssa. Lisäksi hänen poikaystävänsä on siellä myös. Nainen sentään töissä käy, poikkis ei. Ja tämä ollut jo vuosia, eli ei ole mikään sellainen tilanne että vanhaa äitiä autetaan. Äiti maksaa enimmät kulut. Ja tällä naisella on lapsiakin, toki nyt juuri ja juuri aikuisia. Mutta jotain outoa on jos asuu ennemmin äitinsä kanssa kuin lastensa, ne lapset asui isällään. Töiden kautta tämä nainen tuttu. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi