Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

WOW! Elisa lähetti viestin että liittymän hinta nousee 21e lisää/vuosi, ja jos ei sovi, peritään 10 euroo!

Vierailija
27.03.2025 |

Ongelmana on että ne on tehny tätä tasasesti kautta vuosien. Pikkuhiljaa hilataan liittymän hintaa ylemmäs ja ylemmäs yksipuoilisilla ilmotuksilla tehden sopimusrikos. Muka "vanha" liittymä loppuu..Ja jos valitat, sanotaan: sopimuksessa sanotaan että meillä on oikeus muuttaa liitymää tai sopmusta, VAIKKA se nimenomaan PITI OLLA PYSYVÄ SOPIMUS, se liittymä minkä alun perin heiltä ostin!  No,jos sanot: en halua tätä uutta liittymää tai sitä uutta ominaisuutta (mobiilivamenne tai muita FEIKKEJÄ tietoturva soopaa millä ei tee mitään) HINTA ON 10 euroa!

EI KÄY! 

Katotaan mitä DNA tai Telia tarjoo!! Kyllä osaan vaihtaa firmaa jos alkaa yksipuoliset ilmotukset hintojen noususta ja "palvelujen" lisäilystä kuluttajalle joka ei ole niitä osatanut! Ja uskomattominta että jos ei halua, perimme 10 euroa. Mieti kun lähettäävät miljoonalle tuon ukaasin! Taskuun napsahti mukavasti 10 miljoonaa! Se on rikollista. Miten ikäihmiset alkaa tarkastamaan jokaista yksipuolista sähköposti-ilmotusta ja reagoimaan siihen?

Mulla on kipuraja liittymähinnalle ja se on nyt ylittynyt.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kun on jo asiakas, niin olisiko liikaa pyydetty, ettei kaupparatsu yrittäisi soittaa joka ikinen päivä.

Vastaa seuraavalla kertaa ja vaadi, että merkkaavat tietoihinsa, ettei sinulle soitella.

Vierailija
22/44 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo niin tuli kirje, että parantavat tietoturvaa (pyytämättä) ja tämän vuoksi kk-maksu nousee parisen euroa.

Samoin tuli jo nordeastakin uusi hinnasto, mutta sitä en edes vielä lukenut millä tekosyyllä ne nostaa kk-maksuja.

Ei ole firmojen ahneudella mitään rajaa. Joku leikkuri voisi osua nyt pikkuhiljaa niihinkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kun on jo asiakas, niin olisiko liikaa pyydetty, ettei kaupparatsu yrittäisi soittaa joka ikinen päivä.

Mulle ne yrittää vimmaisesti myydä korotettua nopeutta taloyhtiönettiin vaikka taloyhtö on jo puoli vuotta sitten vaihtanut eri operaattorille.

Mokähän koukku siihen mahtaa sisältyä.

Vierailija
24/44 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

DNA ilmoitti, että joudun maksamaan 10e/liittymä rangaistusmaksua, jos valitsen halvemman paketin, kun mitä he tarjosi määräaikaisin sopparin jatkoksi. Vaihdoin Telialle. Pitäkööt tunkkinsa. 

Oli ihan hyvä vaihto. Säästän nyt se 10e x3, sekä 15e/kk verrattuna Dna liittymään ja telia antoi lahjakortteja 50e/liittymä. Eli aika hurjan paljon rahaa säästin vaihtamaalla firmaa. 

Mutta jos vaihdan firman toiseksi, tuleeko katkoksia netinkäyttöön tai puhelimen käyttöön, tätä pelkään. Eli jos katkaisen Elisan liittymän ennen kun olen saanut uutta tilalle. Käytän muuten tietokoneen nettiä jakamalla puhelimen nettiliittymän ilmaiseksi. Oon aika osaamaton näissä asioissa.

Vierailija
25/44 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo niin tuli kirje, että parantavat tietoturvaa (pyytämättä) ja tämän vuoksi kk-maksu nousee parisen euroa.

Samoin tuli jo nordeastakin uusi hinnasto, mutta sitä en edes vielä lukenut millä tekosyyllä ne nostaa kk-maksuja.

Ei ole firmojen ahneudella mitään rajaa. Joku leikkuri voisi osua nyt pikkuhiljaa niihinkin.

Se on ansa. Se EI nouse parisen euroa, VAAN sen liittymän hinta nousee VIELÄ ENEMMÄN just samana päivänä kun se pannaan sulle alkaman. Tarkistappas!!

Ovelaa tosiaan.

Vierailija
26/44 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä kaikki tekee. Sopimus menee vanhaksi, hinta nousee. Kysyn vaihtoehtoa, teen sopimuksen ja sitten puhelin soi.

Ei tässä ole mitään uutta

Vierailija
27/44 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elisa nostanut lyhyessä ajassa avausmaksuaan noin viidestä eurosta noin kahteentoista euroon.

Kannattaa HETI tarkistaa sähköpostiin tulevasta sopimusvahvistuksesta että ovatko perineet sen vaikka puhelinmyyjä olisi luvannutkin myyntitilanteessa tehdä muutoksen maksuttomasti.

Itselleni kävi juuri noin omaa tyhmyyttäni kun luotin ja näin sitten vasta seuraavassa laskussa että olikin tuo maksu siinä.

Vierailija
28/44 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on DNA 4G 50Mbit/s, 21,99€/kk. Olen ihan tyytyväinen. Lisäksi 8€/kk rinnakkaiskortti (sama numero, sana nettispeksi) toisessa kapulassa.

Vierailija
29/44 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

DNA ilmoitti, että joudun maksamaan 10e/liittymä rangaistusmaksua, jos valitsen halvemman paketin, kun mitä he tarjosi määräaikaisin sopparin jatkoksi. Vaihdoin Telialle. Pitäkööt tunkkinsa. 

Oli ihan hyvä vaihto. Säästän nyt se 10e x3, sekä 15e/kk verrattuna Dna liittymään ja telia antoi lahjakortteja 50e/liittymä. Eli aika hurjan paljon rahaa säästin vaihtamaalla firmaa. 

Mutta jos vaihdan firman toiseksi, tuleeko katkoksia netinkäyttöön tai puhelimen käyttöön, tätä pelkään. Eli jos katkaisen Elisan liittymän ennen kun olen saanut uutta tilalle. Käytän muuten tietokoneen nettiä jakamalla puhelimen nettiliittymän ilmaiseksi. Oon aika osaamaton näissä asioissa.

Eikös se uusi operaattori hoida sitten vanhan katkasun asiakkaan puolesta kun avaavat omansa.

Kannattaa asia toki kysymällä varmistaa niin ei tarvii epätietoinen olla asian suhteen.

Vierailija
30/44 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittymän avausmaksu sanotaan olevan 6,90. No, kuitenkin jos vaihdan toiseen liittymään Elisan sisällä, se onkin 9.99. Aika kummaa?

Vierailija
31/44 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liittymän avausmaksu sanotaan olevan 6,90. No, kuitenkin jos vaihdan toiseen liittymään Elisan sisällä, se onkin 9.99. Aika kummaa?

Mulle ne tekstiviestitarjouksessa kertoivat että selviän ilman avausmaksua joka siinä mainittiin olevan 11,99 euroa.

Onko niillä eri asiakkaille eri hinnatkin? Itse olen pitempiaikainen elisan asiakas.

Vierailija
32/44 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda telialle, ota joku yhtä kallis liittymä vaikka, ihan sama. Pian Elisa tarjoaa sinulle 20 €/kk diiliä.

Vierailija
33/44 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain juuri Elisalta hyvän liittymätarjouksen, 19,99 €/kk. Hyväksyin, ja odottelen nyt vastatarjousta omalta operaattorilta. Tylsäähän se on veivata näitä joka vuosi, mutta se on pakko, jos haluaa pitää liittymänsä kohtuuhintaisena.

Vierailija
34/44 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain juuri Elisalta hyvän liittymätarjouksen, 19,99 €/kk. Hyväksyin, ja odottelen nyt vastatarjousta omalta operaattorilta. Tylsäähän se on veivata näitä joka vuosi, mutta se on pakko, jos haluaa pitää liittymänsä kohtuuhintaisena.

Jyväskylän citymarketin käytävällä mainostettiin 4g liittymää hintaan 19,99.

kysyin elisan vanhana asiakkaana jonka liittymän hinta yli kolmekymppiä tuota niin on kuulemma pelkkä nettiliittymä.

Tarjouslappuun ei vaan mitenkään tuota ole voitu kirjoittaa.  Onkohan siinä joku vanhojen asiakkaitten kiertosysteemi kun erehdyin aiemmin antamaan jo tietoni palvelupisteessä muista syistä ja tiesivät jo liittymäni hintoineen.

Vierailija
35/44 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihda telialle, ota joku yhtä kallis liittymä vaikka, ihan sama. Pian Elisa tarjoaa sinulle 20 €/kk diiliä.

Itse tein juuri näin, enkä edes tarttunut ensimmäiseen elisan tarjoukseen. Muutaman päivän päästä tippui hinta vähän lisää jolloin palasin takaisin

Vierailija
36/44 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä määrittelin uuden operaattorin kanssa, minä päivänä halusin, että numero siirtyy heille. Sitten tuli tekstiviesti, mihin kellonaikaan siirtyminen tapahtuu, niin tiesin milloin pitää vaihtaa sim-kortti. Helppoa kun mikä. Katkos oli ehkä 5min, kun vaihdoin kortin. 

Vierailija
37/44 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yllättävää Elisalta, tuntuu kuuluvan niiden kylmän häikäilemättömään ja röyhkeään toimintafilosofiaansa. 

Vierailija
38/44 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elisa kiskoi minulta melkein 400 euroa ylimääräistä. Kävin eilen Telian liikkeessä ostamassa miehelle kännykkää. Telian fiksu myyjä tarjosi minulle uutta sopimusta. Selvisi ohimennen, että olen maksanut täysin turhaan mobiililaajakaistaa (mokkula), kun taloyhtiöllä on laajakaista ja käytän taloyhtiön laajakaistaa ja irtisanoin vuosi sitten mobiililaajakaistan. Kävimme sen jälkeen Elisan liikkeessä. Myyjä katsoi chat-keskustelusta, että "Kyllä, te olette irtisanoneet mobiililaajakaistalittymän ja siitä on käyty chat-keskustelu. Se näkyy historiassa. Mutta minä en voi hyvittää laskutusta. Pyydän laskutuksesta jonkun soittamaan teille huomenna." Laskutuksesta soitettiin. Sitten mies laskutuksesta sanoi, että "Tässä on nyt jotain ja palaan myöhemmin asiaan..." Hän lähetti sähköpostilla viestin, että chat-keskustelua ei nyt löydy. Soitin asiakaspalveluun ja sitä ei ollut siellä. Miten voi olla mahdollista, että koko chat-keskustelu noin vain häviää yhden yön aikana? ÄLKÄÄ SOPIKO MITÄÄN CHAT-KESKUSTELUIDEN KAUTTA!!!

Vierailija
39/44 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei yllättävää Elisalta, tuntuu kuuluvan niiden kylmän häikäilemättömään ja röyhkeään toimintafilosofiaansa. 

En suosittele kyseistä firmaa kenellekään. 

Vierailija
40/44 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mikä noissa on jännää, niin kaikki operaattorit kerää rahansa vanhoilta asiakkailta, jotka eivät kilpailuta ja vaihda operaattoria. Siitä, että olet pysynyt asiakkaana vuosikymmeniä, saat maksaa ja paljon! Hyvästä asiakkuudesta et saa mitään! Tilanne paranee vain sillä, että aktiivisesti teet sitä rumbaa ja vaihdat asiakkuutta. Nykyisin kannattaa katsoa ne tarjoukset joissa saa lahjakortteja! Minä ja kolme lasta. 4 x 100 € lahjakortit S-kauppaan tullut kerran, 4 x 50 € lahjakortit K-kauppaan tullut kaksi kertaa. Ja joskus tuli Gigantin jotain lahjakortteja ja päälle tietty kuukausimaksujen pieneneminen! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan