Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

WOW! Elisa lähetti viestin että liittymän hinta nousee 21e lisää/vuosi, ja jos ei sovi, peritään 10 euroo!

Vierailija
27.03.2025 |

Ongelmana on että ne on tehny tätä tasasesti kautta vuosien. Pikkuhiljaa hilataan liittymän hintaa ylemmäs ja ylemmäs yksipuoilisilla ilmotuksilla tehden sopimusrikos. Muka "vanha" liittymä loppuu..Ja jos valitat, sanotaan: sopimuksessa sanotaan että meillä on oikeus muuttaa liitymää tai sopmusta, VAIKKA se nimenomaan PITI OLLA PYSYVÄ SOPIMUS, se liittymä minkä alun perin heiltä ostin!  No,jos sanot: en halua tätä uutta liittymää tai sitä uutta ominaisuutta (mobiilivamenne tai muita FEIKKEJÄ tietoturva soopaa millä ei tee mitään) HINTA ON 10 euroa!

EI KÄY! 

Katotaan mitä DNA tai Telia tarjoo!! Kyllä osaan vaihtaa firmaa jos alkaa yksipuoliset ilmotukset hintojen noususta ja "palvelujen" lisäilystä kuluttajalle joka ei ole niitä osatanut! Ja uskomattominta että jos ei halua, perimme 10 euroa. Mieti kun lähettäävät miljoonalle tuon ukaasin! Taskuun napsahti mukavasti 10 miljoonaa! Se on rikollista. Miten ikäihmiset alkaa tarkastamaan jokaista yksipuolista sähköposti-ilmotusta ja reagoimaan siihen?

Mulla on kipuraja liittymähinnalle ja se on nyt ylittynyt.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Olen DNAn asiakas, joka vaihtaa Elisaan heti, kun se on mahdollista. Myös DNA osaa hinnanmuutokset...

Vierailija
2/44 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

itseasiassa kun katsoin tarkemmin sen uuden pakkosyötetyn liittymän hintaa, se nouseekin näppäräti juuri sen alkupäivästä lukien  5 euroa!!!  Nyt 28.99 €/kk, 1.5.2027 alkaen 34,99 €/kk.

Uskomatonta. Yrittivät varastaa näin multa 7e /kk eli 84 euroa /vuosi jollain turhalla!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siitä mitään erorahoja tarvitse maksaa...

Vierailija
4/44 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi24 on erittäin mielenkiintoinen avautuminen joltain entiseltä Elisan (tai se toinen nimi samalla firmalla) työntekijältä. Löytyy kategoriasta "myyntityö"!! Siis aivan uskomaton kertomus miten heidän työntekijöiden on neuvottu/pakotetaan myymään ja toimimaan asiakkaiden kanssa!! Se on jotain JÄRKYTTÄVÄÄ, miten he valehtelee kuluttajille ja suoraan sanoen huijaa ja varastaa! Valehtelevat puhelimien ja nopeuksista ja ominsaisuuksista yms.

lukekaa. Silmäni avautui Elisan suhteen!

Vierailija
5/44 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei jos eroaa Elisalta, mutta jos haluaa muuttaa liittymän toiseksi, koska se on käytännössä pakko, koska "he lopettaa sen mikä mulla nyt on". Helppoa rahaa heille?! Kivasti lopetetaan vasta vähän aikaa ollut "vanha" liittymä, ja saadaan 10 euroa jos ei kelpaa, mutta haluaa pysyä heidän asiakkaana..

ap

Vierailija
6/44 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikillahan se aina nousee. Teet sopimuksen toisen firman kanssa, niin äkkiä saat uuden paremman tarjouksen Elisaltakin. Typerää pyöritellä noita sopimuksia vuosittain, mutta noin ne puhelinfirmat haluavat itse toimia. Pitkäaikaisesta asiakkuudesta ei mitään kunnon etuja saa.

Meillä tuota tehdään kotoa opiskelemaan lähteneen lapsen liittymän kanssa, kun hänen luonaan yhden operaattorin verkko on hieman katveessa.

Meidän itse maksetuissa liittymissä on ollut useamman vuoden sama operaattori. Jonkin euron on hinta noussut, mutta tuo nyt jo poistunut liittymätyyppi on meidän käytössä silti ylivoimaisesti edullisin. Uudet käyttäjät sitä ei enää saa, mutta vanhoilla sopimuksen tehneillä se yhä jatkuu. Täytyy katsoa, mitä tehdä, jos poistavat sen kaikilta jossain vaiheessa.

Vierailija
7/44 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Olen DNAn asiakas, joka vaihtaa Elisaan heti, kun se on mahdollista. Myös DNA osaa hinnanmuutokset...

en usko: Elisa on hionut varastamisensa huippuunsa. Katotaan mitä Dna tarjoaa

Vierailija
8/44 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillähän on kartelli ollut jo pitkään ja tällä hetkellä toimitaan yhdessä siten, että 4G-liittymiin ei enää tarjota järkeviä datapaketteja kohtuuhintaan, kun kaikki halutaan väkisin 5G. Samoin ilman dataa olevaa puhelinliittymää vanhukselle tms. ei saa enää juuri yhtään edullisemmin.

Vierailija
9/44 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikillahan se aina nousee. Teet sopimuksen toisen firman kanssa, niin äkkiä saat uuden paremman tarjouksen Elisaltakin. Typerää pyöritellä noita sopimuksia vuosittain, mutta noin ne puhelinfirmat haluavat itse toimia. Pitkäaikaisesta asiakkuudesta ei mitään kunnon etuja saa.

Meillä tuota tehdään kotoa opiskelemaan lähteneen lapsen liittymän kanssa, kun hänen luonaan yhden operaattorin verkko on hieman katveessa.

Meidän itse maksetuissa liittymissä on ollut useamman vuoden sama operaattori. Jonkin euron on hinta noussut, mutta tuo nyt jo poistunut liittymätyyppi on meidän käytössä silti ylivoimaisesti edullisin. Uudet käyttäjät sitä ei enää saa, mutta vanhoilla sopimuksen tehneillä se yhä jatkuu. Täytyy katsoa, mitä tehdä, jos poistavat sen kaikilta jossain vaiheessa.

Kato se hinta mikä se on 1.5 lukien, se on nostettu siitä alkaen. Tässä se heidän juju piileekin. Sanotaan se uusi liittymä on NYT se ja se, jottei kuluttajat raivostu, MUTTA se hinta onkin alkamispäivämäärästä lukien PALJON KORKEAMPI! Ovelaa, Elisa, eikö totta!

Vierailija
10/44 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin oudolta tuntuu, että liittymän ylläpito on ollut (operaattorilla) niin kallista, ettei sellaista muutaman euron liittymää muka kannata myydä kenellekään. Mulla oli aikanaan erikseen vanha puhelin jossa vanha liittymä. Vanhaan tapaan niin, että maksoi ehkä kolme? euroa kuussa ja lisäksi puhelut ja viestit jotain. Aikojen saatossa sen hinta hilautui pikkuhiljaa ylemmäs ja liittymä samalla "parani". Tuli vaikkapa hidas netti siihen kylkeen, vaikka sitä en tarvinnut. No, en mä sitä kovin kalliiksi asti enää pitänyt, irtisanoin koko paskan kun puhelin oli muutenkin aikalailla nollakäytöllä.

No, minä ainakin voitin siinä, olisin vuosien saatossa maksanut kuitenkin jo satoja euroja, vaikka se olisi ollut vain 3/ekk. Ja ilmeisesti operaattorikin, kun eivät rahat enää kelvanneet.

Muutenkin nämä kaikki liittymät on vähän sillä tavalla tehty, että uskollinen kanta-asiakas maksaa reilua ylihintaa, verrattuna siihen, kuka kilpailuttaa säännöllisesti.

Vierailija
11/44 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se dna ole juuri sen parempi kun just sain sieltäkin jonkun viestin että "muutamme lässynlää" ja samalla nousee nopeus vaikken lisänopeutta tarvitse ja samalla hieman hintakin.

Toki elisa on omaa luokkaansa tuossakin, kun olen ollut asiakas jostain 2000-vuoden tienoilta lähtien ja sen jälkeen on mm. sähköposti tullut maksulliseksi, liittymän hintaa korotettu tuon lisäksi monta kertaa, mobiilivarmenne oli alkujaan ilmainen mutta sitten maksullinen ja nyt taas kallistui, vanha toimiva adsl pakotettiin lopettamaan (emme tarjoa sitä enää lässynlää) ja ottamaan 5g joka oli niin prc:stä + kallis modeemeineen että vaihdoin toiseen firmaan kokonaan. Ja kun muu ei vielä riitä niin nuo haluaa sähköpostilaskustakin euron per lasku. Lisäksi kun koitin siirtää eri palvelut eri laskuilta yhdelle yhteiselle niin heidän systeeminsä meni sekaisin ja lopulta oli pakko lakkauttaa esim. mobiilivarmenne ja ottaa uusi (piti maksaa uusi simmikortti ?!) että sen sai samalle laskulle kuin muut palvelut.

Vierailija
12/44 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja pohdintoja täällä. Olisko Telia parempi?

Vierailija
13/44 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

DNA ilmoitti, että joudun maksamaan 10e/liittymä rangaistusmaksua, jos valitsen halvemman paketin, kun mitä he tarjosi määräaikaisin sopparin jatkoksi. Vaihdoin Telialle. Pitäkööt tunkkinsa. 

Oli ihan hyvä vaihto. Säästän nyt se 10e x3, sekä 15e/kk verrattuna Dna liittymään ja telia antoi lahjakortteja 50e/liittymä. Eli aika hurjan paljon rahaa säästin vaihtamaalla firmaa. 

Vierailija
14/44 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 16e Telian liittymä puhelimessa. Kun ei soittele koskaan niin ei tartte maksaa turhaan.

Vierailija
15/44 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitten puhelinsoittelijoitten kanssa ei kannata alkaa mitään sopimaan. Niillä tavoite tehdä tarjous joka on sen luvatun alehintaisen  ajan päätyttyä paljon kalliimpi kuin aiempi.

Mulla ne elisasta ilmoitti sähköpostiin että mun 4gee loppuu ja muuttavat tietystä päivämäärästä liittymäni viisigee-liittymäksi ja tuo ihan ilmoitusluontoisesti ja yksipuolisesti.

Joskus tuli pidettyä tuotskin firmaa jotenkin luotettavana.

Pitkäsikaisilla asiakkailla voi vissiin pyyhkiä lähes lattiaa kerta ovat niin passiivisia etteivät viitsi kerran vuodessa kilpailuttaa liittymiään.

Vierailija
16/44 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinliittymät kannattaa kilpailuttaa vähintään kerran vuodessa tai viimeistään silloin kun oma operaattori ilmoittaa hinnankorotuksesta. Lähes poikkeuksetta siinä käy niin että kun ilmoittaa vaihtavansa operaattoria niin oma operaattori tekee tarjouksen joka on parempi kuin toisen operaattorin tarjous ja mahdollisesti jopa halvempi kuin se hinta, jonka se oli ennen korotusta. Halvempaan hintaan vaihtaminen ei onnistu operaattoreiden mukaan sitten niin millään omalle pysyvälle asiakkaalle. Toimintamallin myöntävät jopa jotkut operaattorien myyjät.

Vierailija
17/44 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin oudolta tuntuu, että liittymän ylläpito on ollut (operaattorilla) niin kallista, ettei sellaista muutaman euron liittymää muka kannata myydä kenellekään. Mulla oli aikanaan erikseen vanha puhelin jossa vanha liittymä. Vanhaan tapaan niin, että maksoi ehkä kolme? euroa kuussa ja lisäksi puhelut ja viestit jotain. Aikojen saatossa sen hinta hilautui pikkuhiljaa ylemmäs ja liittymä samalla "parani". Tuli vaikkapa hidas netti siihen kylkeen, vaikka sitä en tarvinnut. No, en mä sitä kovin kalliiksi asti enää pitänyt, irtisanoin koko paskan kun puhelin oli muutenkin aikalailla nollakäytöllä.

No, minä ainakin voitin siinä, olisin vuosien saatossa maksanut kuitenkin jo satoja euroja, vaikka se olisi ollut vain 3/ekk. Ja ilmeisesti operaattorikin, kun eivät rahat enää kelvanneet.

Muutenkin nämä kaikki liittymät on vähän sillä tavalla tehty, että uskollinen kanta-asiakas maksaa reilua ylihintaa, verrattuna siihen, kuka kilpailutt

Minulla on vanhassa varapuhelimessa iänkaikkisen vanha prepaid liittymä. Aika vähäisellä käytöllä on, mutta toimii kuitenkin. Kerran vuoteen lataan kympin, että pysyy voimassa. Vähän puhelinta käyttävälle prepaid on monesti edullisin vaihtoehto. Niissä vaan ei saa vanhaa numeroaan mukaan.

Vierailija
18/44 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun on jo asiakas, niin olisiko liikaa pyydetty, ettei kaupparatsu yrittäisi soittaa joka ikinen päivä.

Vierailija
19/44 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi24 on erittäin mielenkiintoinen avautuminen joltain entiseltä Elisan (tai se toinen nimi samalla firmalla) työntekijältä. Löytyy kategoriasta "myyntityö"!! Siis aivan uskomaton kertomus miten heidän työntekijöiden on neuvottu/pakotetaan myymään ja toimimaan asiakkaiden kanssa!! Se on jotain JÄRKYTTÄVÄÄ, miten he valehtelee kuluttajille ja suoraan sanoen huijaa ja varastaa! Valehtelevat puhelimien ja nopeuksista ja ominsaisuuksista yms.

lukekaa. Silmäni avautui Elisan suhteen!

Enia/Elisa: joskus luen tätä huvittuneena useita kertoja! Tää työntekijä raivostui Elisalle ja kertoo kaiken heidän kieroiluista ja huijaustuotteista/feikkimaksuista kuluttajille

tässä: https://keskustelu.suomi24.fi/t/9283674/enia

Vierailija
20/44 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on 16e Telian liittymä puhelimessa. Kun ei soittele koskaan niin ei tartte maksaa turhaan.

Minulla on Moin 9,11€ liittymä, puheluista tulee varmaan euron verran tuohon päälle, kun joskus pitää soitellakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme